Længere hår med alderen?

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Benjamin

Indlæg af Benjamin » 4. nov 2008 22:01

contraria skrev:
burrus skrev:var det ikke Langhåret Hvidbåndet Skimmel sølvzobel (evt. dobbeltfaktor - husker ikke om han lavede unger uden sølv?)
så vidt jeg husker, var det vist det vi nåede frem til en gang bare ud fra hans udseende :lol:  :lol:
jep det hvar lige det vi netop kom frem til.

Langhåret DF Hvidbåndet skimmel DF sølv DF zobel satin.

gen koden: BaBa ee ll Sasa SgSg UU Whwh
Så vidt jeg husker lavede han både Zobel unger og Creme unger og så kan han kun være Sgsg. :wink:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Ginger

Indlæg af Ginger » 4. nov 2008 22:32

Creme? Alle ungerne var ens i denne farve

Billede - nogle mere spættede end andre.

Moren til ungerne er creme - men igen, de farver forvirre mig, så har sikkert glemt det igen om en måned.

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 4. nov 2008 22:35

Ginger skrev:Creme? Alle ungerne var ens i denne farve

nogle mere spættede end andre.

Moren til ungerne er creme - men igen, de farver forvirre mig, så har sikkert glemt det igen om en måned.
Okay men så var det jo bare mig der huskede totalt forkert. :lol:
Men var der Zobel unger som jeg også syntes at der var så kan han stadig kun være Sgsg var alle unger sølvgrå-baserede varianter så er han jo nok SgSg. :wink:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Ginger

Indlæg af Ginger » 4. nov 2008 22:47

Koder, koder, koder - siger mig intet  :lol:  :lol:

contraria

Indlæg af contraria » 4. nov 2008 22:51

de var alle ens. og alle med hvid ring om øjnene benjamin :wink:

men det giver jo stadig en minimal chance for at han er Sgsg stadig...

men hvis vi kikker på stedet han kommer fra's historie samt de unger han lavede i dette kuld. er er vi nede på en chance som er så lille at vi nok aldrig finder ud af det.

stedet han kommer fra er kendt for at lave sølvzobel og offwhite/hvide unger med og uden røde øjne. de er kente for at være spættet(læs skimmel) alle have hvide bånd. være domspot i en stor pærevælling.

set ud fra hvad andre bruger her inde og på gnaver forum som også har købt der fra hsr fået af unger. så var min første bedømmelse af ham og det han selv har vist i dette kuld, det tætteste vi kommer på hvad han er. og det sku da ikke undre mig hvis han rent faktisk er ressesiv dappled også
:roll:

den du tænker på er nok den af mahonia's som rigtig nok er Sgsg og Uu... men stadig kommer fra samme sted :wink:

ja ginger.. det glæmmer man hurtigt når man ikke bruger betegnelserne til dagligt. hele min værdag går jo med at tænke i farver, gener, kombinationer og fremtidsplaner. skifte bure og studere forums for ny information om de gener og farver jeg arbejder med  :lol:  man må hvist sige jeg er ved at være en temmelig stor nørd til dette her :lol:  :oops:
de venligste hilsner amanda

Ginger

Indlæg af Ginger » 5. nov 2008 22:28

Hehe du er også opdrætter og går op i det. Jeg har jo kun Samson og Dalila som to små kæledyr. Tænker ikke på dem i koder.  :lol:  :lol:

Spot

Indlæg af Spot » 6. nov 2008 17:13

han er såååå smuk <3
Dejligt at du for en gangs skyld har været så heldig med hamstere!!
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Besvar