Så vidt jeg husker lavede han både Zobel unger og Creme unger og så kan han kun være Sgsg.contraria skrev:jep det hvar lige det vi netop kom frem til.burrus skrev:var det ikke Langhåret Hvidbåndet Skimmel sølvzobel (evt. dobbeltfaktor - husker ikke om han lavede unger uden sølv?)
så vidt jeg husker, var det vist det vi nåede frem til en gang bare ud fra hans udseende:lol:
Langhåret DF Hvidbåndet skimmel DF sølv DF zobel satin.
gen koden: BaBa ee ll Sasa SgSg UU Whwh
Længere hår med alderen?
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
-
Ginger
Okay men så var det jo bare mig der huskede totalt forkert.Ginger skrev:Creme? Alle ungerne var ens i denne farve
nogle mere spættede end andre.
Moren til ungerne er creme - men igen, de farver forvirre mig, så har sikkert glemt det igen om en måned.
Men var der Zobel unger som jeg også syntes at der var så kan han stadig kun være Sgsg var alle unger sølvgrå-baserede varianter så er han jo nok SgSg.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
de var alle ens. og alle med hvid ring om øjnene benjamin
men det giver jo stadig en minimal chance for at han er Sgsg stadig...
men hvis vi kikker på stedet han kommer fra's historie samt de unger han lavede i dette kuld. er er vi nede på en chance som er så lille at vi nok aldrig finder ud af det.
stedet han kommer fra er kendt for at lave sølvzobel og offwhite/hvide unger med og uden røde øjne. de er kente for at være spættet(læs skimmel) alle have hvide bånd. være domspot i en stor pærevælling.
set ud fra hvad andre bruger her inde og på gnaver forum som også har købt der fra hsr fået af unger. så var min første bedømmelse af ham og det han selv har vist i dette kuld, det tætteste vi kommer på hvad han er. og det sku da ikke undre mig hvis han rent faktisk er ressesiv dappled også
den du tænker på er nok den af mahonia's som rigtig nok er Sgsg og Uu... men stadig kommer fra samme sted
ja ginger.. det glæmmer man hurtigt når man ikke bruger betegnelserne til dagligt. hele min værdag går jo med at tænke i farver, gener, kombinationer og fremtidsplaner. skifte bure og studere forums for ny information om de gener og farver jeg arbejder med :lol: man må hvist sige jeg er ved at være en temmelig stor nørd til dette her
:oops:
men det giver jo stadig en minimal chance for at han er Sgsg stadig...
men hvis vi kikker på stedet han kommer fra's historie samt de unger han lavede i dette kuld. er er vi nede på en chance som er så lille at vi nok aldrig finder ud af det.
stedet han kommer fra er kendt for at lave sølvzobel og offwhite/hvide unger med og uden røde øjne. de er kente for at være spættet(læs skimmel) alle have hvide bånd. være domspot i en stor pærevælling.
set ud fra hvad andre bruger her inde og på gnaver forum som også har købt der fra hsr fået af unger. så var min første bedømmelse af ham og det han selv har vist i dette kuld, det tætteste vi kommer på hvad han er. og det sku da ikke undre mig hvis han rent faktisk er ressesiv dappled også
den du tænker på er nok den af mahonia's som rigtig nok er Sgsg og Uu... men stadig kommer fra samme sted
ja ginger.. det glæmmer man hurtigt når man ikke bruger betegnelserne til dagligt. hele min værdag går jo med at tænke i farver, gener, kombinationer og fremtidsplaner. skifte bure og studere forums for ny information om de gener og farver jeg arbejder med :lol: man må hvist sige jeg er ved at være en temmelig stor nørd til dette her
de venligste hilsner amanda
-
Ginger
- nogle mere spættede end andre.