jeg ved ikke hvad jeg skal gøre!! :'( :'(

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Meddie

Indlæg af Meddie » 1. dec 2008 20:59

liv skrev:godt nu har jeg besluttet mig! OG JEG GIVER ALDRIG OP!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nu tager jeg mig simpelthen sammen og så kæmper jeg med blod og tåre!! men skal jeg vække ham 3 gange om dagen? eller giv mig fif! for nu skal jeg igang og have en sød lille puttenutte gris!!!!!!!!!! :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D

pas på sirius nu kommer jeg!!
:lol:  :lol:
Dejligt at høre Liv :D
Det med at vække om dagen er der stor debat om. Altså, der er delte meninger om hvor vidt man bør vække et nataktivt dyr om dagen.
Jeg ser sådan på det at så snart at de ér tamme, synes jeg ikke det er nødvendigt at vække dem om dagen. Så kan de lige så godt få fred ;)
Men det har klart hjulpet mig meget med Popsi, dét med at vække hende et par gange dagligt. Der er de lidt sløve, og lette at håndtere (hvis han også har det lille problem som Popsi havde med pludselig at springe fra en :P). Det er jo typisk unger, det med at have lidt exstra krudt i røven :D

Det er så min mening :D
~ Mvh. Mette og Clean

burrus

Indlæg af burrus » 1. dec 2008 21:04

tja at vække en hamster...
jeg ser altid på hvordan hamsteren har det med det..
James og Harry vækker jeg bare..
Audrey ku jeg ikke finde på at vække sådan lige i hvert fald! :lol:  

Det kommer MEGET an på om hamsteren bliver sur over det..  :wink:  

men prøv og se hans reaktion på det :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 1. dec 2008 22:06

liv skrev:godt nu har jeg besluttet mig! OG JEG GIVER ALDRIG OP!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nu tager jeg mig simpelthen sammen og så kæmper jeg med blod og tåre!! men skal jeg vække ham 3 gange om dagen? eller giv mig fif! for nu skal jeg igang og have en sød lille puttenutte gris!!!!!!!!!! :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D

pas på sirius nu kommer jeg!!
:lol:  :lol:
Det er godt søde! :heart: Så ka vi kæmpe sammen! ;) :D
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

Ringling

Indlæg af Ringling » 1. dec 2008 22:14

Skide godt Liv!  :D  :klap:
Bliver helt trist over at det ikke lykkes for dig, for jeg husker jo kun Sirius som en dejlig lille nem hamster!
Synes også helt klart, at du bare skal vække ham ved t snakke til ham og pusle lidt rundt... han skal NOK lære det! Det er helt sikkert. Mange andre hamstere vil gerne op, selvom de ikke lige selv kravler op til en.
Mine gør det sjældent, jeg tager dem selv op, og det vænner de sig lynhurtigt til!
Jeg ved bare at det nok skal lykkes for dig! Nogle gange bliver de også først helt tamme når de er lidt ældre... Ingolf tog det ca. 4-5 måneder faktisk nu jeg tænker mig om!
Har erfaring med at dværgene hurtigere bliver trygge og tamme end guldhamsterne.
Hilsen Lotte
Billede

liv

Indlæg af liv » 1. dec 2008 22:31

Ringling skrev:Skide godt Liv!  :D  :klap:
Bliver helt trist over at det ikke lykkes for dig, for jeg husker jo kun Sirius som en dejlig lille nem hamster!
Synes også helt klart, at du bare skal vække ham ved t snakke til ham og pusle lidt rundt... han skal NOK lære det! Det er helt sikkert. Mange andre hamstere vil gerne op, selvom de ikke lige selv kravler op til en.
Mine gør det sjældent, jeg tager dem selv op, og det vænner de sig lynhurtigt til!
Jeg ved bare at det nok skal lykkes for dig! Nogle gange bliver de også først helt tamme når de er lidt ældre... Ingolf tog det ca. 4-5 måneder faktisk nu jeg tænker mig om!
Har erfaring med at dværgene hurtigere bliver trygge og tamme end guldhamsterne.
hehe ja :D men han har ikke noget imod at blive vækket han har jo aldrig bidt eller snærret af mig. jeg tror bare jeg har været for nysgerrig og det gik for hurtigt for ham at komme op i sengen så nu går jeg bare et trin tilbage :D så skal det nok lykkes og signe lover jo at hjælpe i julen når hun passer ham :D

uhh angående signe har jeg en lille surprise jeg lige skriver en PB til hende om! :D  :D

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 2. dec 2008 15:02

Måske skulle du prøve at tage hans huse. Der sker nogle gange det, at de bliver tryghedsnarkomaner og er bange for ALT uden for huset. Giv ham en masse blødt hø og toiletpapir at putte i og snak så meget med ham.
Du kan kun prøve, men det har virket på nogle af mine "problembørn".

Ice-T er også en værre en, som jeg har skullet arbejde meget med og det gør jeg stadig. Jeg er aaaalt for glad for mine dyr til at opgive dem, for inderst inde ved jeg, at det er mig der har ansvaret for at gøre dem tamme, nogle er bare lidt længere om det end andre.  :wink:

Du skal nok kare det søde. Bare hæng i!  :wink:

liv

Indlæg af liv » 2. dec 2008 15:18

jeg opdagede nået meget vigtigt igår aftes! hvis der er dæmpet lys er han nær så bange som hvis der er lys :? så når jeg træner med ham skal jeg i starten have dæmpet lys :) han var faktisk urtolig sød igår da jeg havde dæmpet lyset! og så prøvede jeg at klikke og det hjalp MEGET! jeg prøvede at lade ham lugte til min hånd men det pjat gad han ikke han kravlede op i hånden og videre op af min arm! han kom helt op men tog ham ned igen da han ikke måtte fakde ud over! så ville jeg give ham en godbid men dem vil han ikke så gerne tage i mod (måske var han ikke sulten) men tilgengæld kravelde han op igen og sådan fortsatte vi 7 gange tror jeg :D så lagde jeg lået på igen og gik i seng! :D så han er bare et aften dyr! men jeg vil prøve at træne ham til at være lidt bedre til det med dagen :wink: '

og så har jeg lige et spørgsmål: når han er ude af buret bliver han nogen gange bange for lydene af mig gå inde på værelset så han stopper og og kigger i 2 minnutter og så videre. hvad kan jeg gøre for at træne ham til ikke at være bange for lyde? :D

Meddie

Indlæg af Meddie » 2. dec 2008 15:22

Hihi.. Hvor godt :D

Hvilke lyde er han da bange for? ;)
~ Mvh. Mette og Clean

burrus

Indlæg af burrus » 2. dec 2008 15:23

her i starten så gør ham helt tam om aftenen - inden du forsøger at rykke på hans døgnrytme :wink:  da jeg først fik James helt tam om aftenen, begyndte han selv at vågne om eftermiddagen når han hørte jeg kom hjem :wink:  han gik jo så i seng igen, men jeg begyndte først der at vække ham tidligere og tidligere.. :wink:  
Hvis han er glad nok for dig om aftenen, så udnyt det her i starten og går ham helt tam om aftenen og så væk ham tidligere derefter :wink:  

Det virker til at han er på rette vej... Ang godbidder - hva  gir du ham?
Har tit oplevet at hamstere er "kræsne" og kun gider nogle ting, f.eks er james VILD med jordnødder og tørrede bananer, men de færdiglavede hamster-godbidder er ikke altid lige så gode.. :wink:  kræsne dyr :P

dagligdags lydene skal han bare vænne sig til :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

liv

Indlæg af liv » 2. dec 2008 15:26

burrus skrev:her i starten så gør ham helt tam om aftenen - inden du forsøger at rykke på hans døgnrytme :wink:  da jeg først fik James helt tam om aftenen, begyndte han selv at vågne om eftermiddagen når han hørte jeg kom hjem :wink:  han gik jo så i seng igen, men jeg begyndte først der at vække ham tidligere og tidligere.. :wink:  
Hvis han er glad nok for dig om aftenen, så udnyt det her i starten og går ham helt tam om aftenen og så væk ham tidligere derefter :wink:  

Har tit oplevet at hamstere er "kræsne" og kun gider nogle ting, f.eks er james VILD med jordnødder og tørrede bananer, men de færdiglavede hamster-godbidder er ikke altid lige så gode.. :wink:  kræsne dyr :P

jeg prøver alt solsikke kerne med og uden skræld, tørret banan, hamster godbidder, drops, jornødder, tørret blade af en art (købt som pose i dyrhandler), kattemad og nogen gange frisk banan eller æble eller rådt kød :D

Meddie

Indlæg af Meddie » 2. dec 2008 15:31

liv skrev:
burrus skrev:her i starten så gør ham helt tam om aftenen - inden du forsøger at rykke på hans døgnrytme :wink:  da jeg først fik James helt tam om aftenen, begyndte han selv at vågne om eftermiddagen når han hørte jeg kom hjem :wink:  han gik jo så i seng igen, men jeg begyndte først der at vække ham tidligere og tidligere.. :wink:  

jeg prøver alt solsikke kerne med og uden skræld, tørret banan, hamster godbidder, drops, jornødder, tørret blade af en art (købt som pose i dyrhandler), kattemad og nogen gange frisk banan eller æble eller rådt kød :D
Efter hvad du beskriver godbidsmæssit, så tror jeg ikke det kan blive meget mere lækkert for den lille fyr  :lol:
~ Mvh. Mette og Clean

Lykke

Indlæg af Lykke » 2. dec 2008 17:16

Nogle af mine gider heller ikke godbidder (ja, man undres!), mens andre spiser hvad som helst.

Det er helt normalt, at han stopper op og stivner, når han hører dig gå rundt. Især hvis du lige kommer ind og tænder lyset.
Jeg kan tit komme ind i værelset og se 4 hamstere der bare står helt stille i forskellige positioner - Aragon laver en hvor han står på bagpoterne og har løftet forpoterne, sådan lidt ligesom en bjørn, men han ligner bare mere Steen og Stoffer, når de laver grimasser, eller et af uhyrerne under Steens seng...

Det er godt at høre, at du igen havde en positiv oplevelse.

Besvar