skal dine kuld være en indtægtskilde til dit hold af hamstere?Lykke skrev: Du har morens bur, hvor ungerne går. Det skal måske skiftes tidligere pga. ungerne.
Derefter skal du have et bur til hvert køn, for du sælger dem næppe direkte fra mor. Og så afhænger burskift af hvor lang tid der går før du får solgt ungerne. Og om du bliver nødt til at have dem i endnu flere bure af den ene eller den anden grund.
Udover indkøb af legetøj er der også indkøb af burene, vandflasker osv. (ja, husk at have købt vandflasker inden ungerne skal flytte fra mor).
Dertil kommer evt. dyrlægeregninger (400 kr. på mit første kuld - slap heldigvis på det andet).
Og så er der selvfølgelig også den tid du investerer, hvis du vil gøre ungerne tamme, men den sætter man jo ikke en timeløn på... (så ville hamstere da nemt blive dyre...).
Det bliver et stort regnestykke, hvis man skal gøre det hele op :D
jeg ser ikke idéen i at tjene på sine kuld - det er vel ikke for pengenes skyld man opdrætter
og at regne med at ungerne skal til dyrlæge og ligge det i ungernes købspris det var måske også lige voldsomt nok i min verden