HVORFOR !!!

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
Snowball

HVORFOR !!!

Indlæg af Snowball » 14. mar 2009 20:02

Hej Med jer..

Har tit undret mig over hvorfor folk skal være så besværlige..
Mener , bare fordi man ikke er opdrætter så vil folk ikke købe unger ved en , men lige så snart der kommer en opdrætter/Avler så kan han/hun godt komme af med ungerne ..

Bare fordi man er opdrætter så betyder det ikke altid at man ved meget mere end dem der ikke er opdrætter. Det eneste jeg kan se forskel er en Stamtavle..

En stamtavle til el fra hva betyder det når hamsteret alligevel kun koster 50 kr kunne forstå hvis det havde kostet 300kr .

Men jeg spørger bare
Hvorfor???????????? :roll:

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 14. mar 2009 20:07

Hvis folk kan fortælle mig gener og forældre så er jeg sgu enlig ligeglad med om de kalder sig noget fancy (:

sabkoch

Indlæg af sabkoch » 14. mar 2009 20:10

Generelt må man gå ud fra at opdrætteren har mere styr på tingene end en person der får et kuld i ny og næ.
Hvis man beslutter sig for at være opdrætter, betyder det vel samtidig at man sætter sig ind i tingene og planlægger hvad det er man gerne vil opdrætte.
Så efter min mening er stamtavlen ikke den enste forskel.

Jeg ved godt at der er undtagelser, men det er der jo begge veje.
Næstformand i Dansk Hamster Forening  - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Billede

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 14. mar 2009 20:45

her i sønderjylland er der nu altså ikke så mange opdrættere (der er vist kun 2) og jeg har ihvertfald ikke lettere ved at komme af med dem i forhold til folk der ikk har særlig meget forstand på det

men  seriøse opdrættere burde have mere forstand på tingene jo
Senest rettet af darkangel87 14. mar 2009 21:12, rettet i alt 1 gang.
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

FrkHoumann

Indlæg af FrkHoumann » 14. mar 2009 21:10

Er ret enig med sabkoch.
For jeg må indrømme jeg også går ud fra en opdrætter har mere styr på tingene :)
Dette er selvfølgelig ikke altid tilfældet, men ofte er det altså sådan.
Derudover mener jeg at hvis man virkelig er seriøs med sin hamsteravl, så ville man være registreret opdrætter :)
Siger det ikke for at hakke på nogen, men sådan ser jeg altså bare på det.
Tjek min nye hjemmeside:
http://www.mel-bollen.weebly.com

Desiree

Indlæg af Desiree » 14. mar 2009 21:39

Jeg har ikke specielt let ved at komme af med unger- hvilket så også er grunden til at jeg ikke får så mange kuld, og jævnligt overvejer om jeg SKAL avle eller lade være...
Jeg har mødt mange som ikke aner hvad de har med at gøre- siger ikke at du ikke har det!
Og jeg ville nok foretrække at købe af en der var medlem af foreningen i hvert fald, og som 'offentliggjorde' deres kuld. Hvis jeg kan se forældre og unger, ved jeg selv nok til at vide hvad jeg køber.
Når det drejer sig om vinterhvide og campbells, ville jeg kun købe af en opdrætter- i hvert fald hvis jeg havde tænkt mig at avle på dem. Jeg har jo tilsluttet mig ikke at avle hybrider og jeg kan altså ikke selv se det, så må man jo købe af en som man mener kan...
mvh Desiree

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 14. mar 2009 23:09

tja... opdrætter eller ej synes jeg stadog man forpligter sig til at sætte sig ordenligt ind i dyrenes opvækst og tav og hvad man i det hele taget har med at gøre... Her kan jeg så kun tale for mig selv, men jeg har valgt at registere mig fordi jeg gerne vil støtte om om de ting DHF står for og når man lader sig registerer som opdrætter, så kan ens kunder også gå ind og læse de holdninger og guideliner DHF har stillet op og det er også med til at give en ekstra tryghed for kommende hamsterejere.

Personligt tror jeg ikke har er nogen herind af de aktive jeg ville have nogen bagtanker ved at købe hamstere fra. Jeg ved at alle er gode ved deres dyr og ved at de kun vil dem det bedste, men selvom man ikke har hilst personligt på hinanden så kender man alligevel hinanden og det er det gode ved det her forum.

tror ikke det er noget om at være besværgelig at du ikke kan komme af med ungerne... af de 24 unger jeg har haft indtil videre er jeg kun kommet af med 2 unger til en her inde fra... resten er kommet ud til private eller en dyrehandel. Det handler jo også meget om hvilke planer man har og hvordan ens bestand ser ud.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Ringling

Indlæg af Ringling » 15. mar 2009 11:15

Hvor reklamerer du henne?
Jeg havde også lidt svært ved at komme af med mine unger fra 1. kuld, men de "røg" rigtig hurtigt inde på Dba.dk

Jeg har det selv bedst med at købe fra en opdrætter, i hvert fald, hvis det skulle være en vinterhvid dværg. Og guldhamstere fordi man kender forældrene  :wink:
Hilsen Lotte
Billede

Besvar