Akvarie - Indviklet?
-
Onlogic
Akvarie - Indviklet?
Hej
Da jeg har læst at rigtig mange har oplevet at deres (dværg)hamster har gnavet sig ud af duna/ferplast/gabberbure, overvejer jeg at bruge et akvarie men jeg vil gerne, høre hvordan man rengøre dem?
- Er de ikke tunge når de skal renses?
- Hvad skal målene være?
Da jeg har læst at rigtig mange har oplevet at deres (dværg)hamster har gnavet sig ud af duna/ferplast/gabberbure, overvejer jeg at bruge et akvarie men jeg vil gerne, høre hvordan man rengøre dem?
- Er de ikke tunge når de skal renses?
- Hvad skal målene være?
-
Onlogic
Mange tak for dine svar :roll:Hopiw skrev:Jeg har ikke læst om nogen hvis dværghamster har gnavet sig ud af buret..
Jeg har et akvarie, der går min ældste Robo. Det er 60x30. Jeg bruger en fejebakke til at rense ud med.
synes ikke det er mere besværligt end andre bure. Og det lille akvarie jeg har vejer heller ikke så meget.
-
darkangel87
tror ikke den smiley var flabet ment
jeg synes ikke akvarier er tunge at bære når de skal gøres rene
jeg synes ikke akvarier er tunge at bære når de skal gøres rene

http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
-
liv
har ikke selv akvarier til mine dværge jeg bruger terrarier
for det første synes jeg det er nemmere og hamsteren bliver mindre bange når man kkommer fra siden i stedet for fra oven
så er det også bare lige en med en fejebakke (bruges kun til hamstere) ..
og skal det vaskes bare lige ind med en våd klud og bagefter en tør
akvarier... hmm man gør vel lidt det samme... man behøver vel ikke bære det .... bare en fejebakke og en klud
så er det også bare lige en med en fejebakke (bruges kun til hamstere) ..
og skal det vaskes bare lige ind med en våd klud og bagefter en tør
akvarier... hmm man gør vel lidt det samme... man behøver vel ikke bære det .... bare en fejebakke og en klud
Jeh gar selv haft en guldhamster der har gnavet sig igennem et dunabur men kan knabt forestille mig at en dværg skulle kunne være så destruktiv.
Jeg har aldrig hørt om en dværg der skulle have gnavet sig igennem et dunabur og jeg har aldrig selv haft en dværghamster der har kunnet gnave sig ud af et bur, dog har jeg oplevet dværge der er smuttet igennem tremmerne men det er jo så ofte sket for folk.
Men jeg har også akvarier og dem gider jeg ikke at lyfte hver gang og et af dem er sådan et mega gammelt et med metal bund og så er det ret stort så det undlader jeg at rykke på.
Jeg skraber bare det hele op med en fejebakke eller hvilket redskab jeg nu lige har ved hånden, det er ikke så svært men nej jeg vender altså ikke bunden i vejret på akvarierne hver gang der skal gøres rent.
Jeg har aldrig hørt om en dværg der skulle have gnavet sig igennem et dunabur og jeg har aldrig selv haft en dværghamster der har kunnet gnave sig ud af et bur, dog har jeg oplevet dværge der er smuttet igennem tremmerne men det er jo så ofte sket for folk.
Men jeg har også akvarier og dem gider jeg ikke at lyfte hver gang og et af dem er sådan et mega gammelt et med metal bund og så er det ret stort så det undlader jeg at rykke på.
Jeg skraber bare det hele op med en fejebakke eller hvilket redskab jeg nu lige har ved hånden, det er ikke så svært men nej jeg vender altså ikke bunden i vejret på akvarierne hver gang der skal gøres rent.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
-
Onlogic