Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
-
Lea
Så har jeg fået mig et Guldhamster
Siri´s Pjok
Har lige hentede ham og han er lige kommet ud i sit bur , som han lige undersøger
øj nej hvor er han dog kær
Skal dog købe et bur når jeg får råd . har kun lånt dette bur jeg har nu, vil gerne have et størrer og højere
Ville da lige dele nyheden med jer herinde:)
Billeder kommer når jeg kan overfører billeder igen
Billedet er af det bur jeg godt vil købe til Pjok . målene er 56 x 38 x 62 cm. eller det andet bur som måler 58 x 40,5 x 68 cm.
-
Vedhæftede filer
-

- Det andet bur jeg evt godt vil købe til Pjok
- Hamster bur.jpg (83.77 KiB) Vist 5818 gange
-

- Det er det bur jeg godt vil købe til Pjok :)
- hamsterbur.jpg (42.46 KiB) Vist 5821 gange
-
Spot
Tillykke med ham
synes burene er alt for små til en guld..
-
Desiree
Hej igen Lea :D
Jeg synes nu burene ser ok ud, der er jo etager osv.
Godt du er glad for ham, glæder mig til at se billeder når du har fået ham installeret

mvh Desiree
-
AnetteFrost
tillykke med din nye hams... han skal da nok blive forkælet...
Dog skal du lige huske at de hjul der fælger med burene skal ret hurtigt skfites til noget større.
-
Lykke
Jeg synes burstørrelsen er ok (man kan altid ønske større bure for at forkæle sin hamster).
Men du skal overveje om høje bure er hensigtsmæssigt. Hamstere ser ikke så godt og de klatrer gerne, men det betyder, at de ikke har nogen forståelse for at der er langt ned, når de er på den øverste etage eller hænger i tagets tremmer. Så de kan falde og hvis de falder uheldigt kan de komme slemt til skade.
Hjulene skal smides ud - både fordi de er lavet som tremmer og det kan skade hamsterens fødder/ ben og fordi de er for små til en guldhamster.
-
Lea
Ved godt at guldhamster skal have et større hjul har en af de der kugle hjul ting lige nu ..
Hvilke bure er ellers gode til guldhamster vil godt have noget stort til ham nemlig og noget som passer til ham som han kan få glæde af

-
Lykke
Lea skrev:Ved godt at guldhamster skal have et større hjul har en af de der kugle hjul ting lige nu ..
Hvilke bure er ellers gode til guldhamster vil godt have noget stort til ham nemlig og noget som passer til ham som han kan få glæde af

Det kommer jo meget an på, hvor du har mulighed for at købe henne.
Maxizoo har for nylig haft et tilbud på et tremmebur der er 58*30 (og et par og 30 højt) - deres "normalpris" er 169 og tilbudspris 100 kr. Et rigtigt godt bur til en god pris.
Ellers kan man rundt omkring få forskellige mærker bure - både tremmebure og plasticbure - i en størrelse på ca. 70*55.
Dyreriget (
www.dyreriget.dk) har haft en god pris på den størrelse plastic-bur, men pt. kan jeg kun se modellen med tilbehør (og et langt stykke henad vejen kan man lige så godt købe uden tilbehør, da man sjældent kan bruge så meget af det). På deres hjemmeside kan du også se eksempler på andre bure.
Man kan også bruge marsvine-plastic-bure, hvis man vil op i en rigtigt stor størrelse, men tremmerne i toppen skal sikres med metalnet så (fordi afstanden tit er for stor).
-
Meddie
Tillykke med din nye hamster
Jeg ville nok heller ikke tage så høje bure igen..
Jeg ville vælge et af de lange bure med plasttoppe.
Lige præcis det her sælger dyrehandlerne ikke mange af længere, men det er ikke svært at finde et som er af samme princip
Her ses mit bur til min guldhamsterpige, Popsi.
~ Mvh. Mette og Clean
-
Spot
enig med mette (meddie)
Senest rettet af
Spot 6. apr 2009 20:38, rettet i alt 1 gang.
-
Lykke
Spot skrev:enig med mette
Jeg tror ikke Lea ved hvem Mette er... Og i øvrigt er vi vist to der hedder Mette som har skrevet i tråden (mig og Meddie tror jeg).
-
Desiree
Jeg vil lige for god ordens skyld sige, at Lea har set både Duna, miniduna og rody bure (dem jeg har) og hun vil give sin lille øjesten bedre plads, hvilket jo er en god ting...
Hun er også informeret om hjul osv. Så jeg er sikker på at lille Pjok får det som en prins :D
Jeg håber dog lidt at hun giver ham navneforandring :oops:
Det skulle gå lidt hurtigt med navnegivningen til stamtavlerne :oops:
mvh Desiree
-
Lea
Desiree skrev:Jeg vil lige for god ordens skyld sige, at Lea har set både Duna, miniduna og rody bure (dem jeg har) og hun vil give sin lille øjesten bedre plads, hvilket jo er en god ting...
Hun er også informeret om hjul osv. Så jeg er sikker på at lille Pjok får det som en prins :D
Jeg håber dog lidt at hun giver ham navneforandring :oops:
Det skulle gå lidt hurtigt med navnegivningen til stamtavlerne :oops:
Han beholder sit navn Pjok, Det er et rigtigt sødt navn til ham
Kan være han får nogle kælenavne når vi lige lærer hinanden bedre af kende

og når jeg får lov til at nusse ham lidt

hehe