Jeg har siddet og brugt noget tid nu et par uger på en ny hjemmeside om hamstere - ikke mine hamstere, men alle hamstere
Synes rigtig mange dropper genetikken, fordi det er svært/kompliceret/langtrukket/nørdet - ja undskyldningerne er mange og høres ofte
Jeg har altid synes det var lidt en skam at man skulle til udenlandske sider for at finde "let forståeligt" genetik... Det som står på hamsterland og mange andre sider er sk*de godt - men meget "nørdet" for en "nybegynder"...
så satte mig for at skrive det ned - forståeligt og så kort som muligt
jeg aner ikke om det lykkedes mig - for hvem ved om jeg har sproglige og pædagogiske kompetencer til den slags
men jeg har gjort et forsøg! 8-)
Jeg savner også lidt en dansk udgave af en samlet farveoversigt! Der er en for guldhamstere på svensk side - men det er ikke så omfattende og billederne er små...
Amanda og jeg lavede en på danskhamsterregister.dk - en side som nu er nedlagt! :? der var opbakning inden projektet gik i gang den gang - men den blev aldrig brugt alligevel - så det gad jeg personligt ikke spilde flere penge på... ergo er den lukket for tid og evighed - i hvert fald starter jeg den ikke op igen!
så nu har jeg lagt en farve oversigt ind også på denne side - og håber altså rigtig rigtig rigtig meget på jeres hjælp med flere billeder af alle farver!
jo flere billeder af farverne - jo større "overblik" får man jo over de forskellige nuancer af de enkelte farver!
Det er ikke en "kom og tilmeld dig"-side - men ren og skær informativ side..
"læs og lær"
Jeg håber på hjælp med billeder af alle hamstere, alle arter, alle farver, alle aftegn og alle pelstyper og længder
Idéer til nye "artikler" om spændende gener er altid velkomne og ligger man inde med en spændende artikel om et genså vil jeg blive lykkelig for hjælp :D især dværgene mangler jeg hjælp til!
naturligvis med forfatter/navn osv. på alle udefrakommende artikler og billeder!
og dertil vil jeg spørge jer, som jeg tog billeder for til udstillingen i Kolding:
Må jeg bruge de billeder som jeg tog af jeres hamstere til farveoversigten?
(det er jo pænest at spørge om lov først
nå nu til sagen:
der er stadig sprogbøffer og slåfejl og enkelte layout fejl i tabeller - men jeg retter dem hen af vejen.. jeg er ved at have set mig blind på dem og er gået lidt død i fejlretning... men jeg ved de er der! så komment om dem er undvendige
billeder kan postes her eller mailes : brix.oestergaard@gmail.com
husk: art, farve, pelstype og -længde, aftegninger osv.. + dit navn/opdrætter navn
om siden er god eller ej - tja jeg synes lidt den manglede og har da gjort et forsøg