Hvem laver hvad???
Hvem laver hvad???
Jaaah..
Kæresten (LUX) og mig har jo snakket en del om at få os en guldhammi..
Men hvem laver hvad??
Steph (LUX) kan bedst li de mørke farver - og jeg kan bedst li de lyse (den eneste mørk jeg egentlig kan li, er chokolade).
Desuden kan Steph bedst li de korthåret og jeg kan bedst li de langhårede - vi er lidt fælles om rex men det er nok mest mig der godt kan li dem.
Steph er ik til satin - det er jeg.
Så vi ska ha fundet ud af hvad vi gerne vil ha - det eneste vi rigtigt kan blive enige om er at det ska være en han!
Måske ku vi blive enige om en zobel - nogen der venter zobel i fremtiden?
Hvem gør sig i satin'er?
Jeg vil super gerne se nogen links med god info fra opdrætterens side om mulige kuld, forældrene - gerne temperament (og selvfølgelig hvilken farve de er).
Jeg ku super godt tænke mig en creme (gerne med mørke øjne og ører) langhåret satin.
Det går Steph aldrig med til - og vi ska kun ha én (i hvert fald til at starte med).
Så opdrættere - meld jer under fanen.
Hvilke farver og pelstyper gør i jer i?
Hvornår forventer i kuld næst - og hvad forventer i?
Men hvem laver hvad??
Steph (LUX) kan bedst li de mørke farver - og jeg kan bedst li de lyse (den eneste mørk jeg egentlig kan li, er chokolade).
Desuden kan Steph bedst li de korthåret og jeg kan bedst li de langhårede - vi er lidt fælles om rex men det er nok mest mig der godt kan li dem.
Så vi ska ha fundet ud af hvad vi gerne vil ha - det eneste vi rigtigt kan blive enige om er at det ska være en han!
Hvem gør sig i satin'er?
Jeg vil super gerne se nogen links med god info fra opdrætterens side om mulige kuld, forældrene - gerne temperament (og selvfølgelig hvilken farve de er).
Jeg ku super godt tænke mig en creme (gerne med mørke øjne og ører) langhåret satin.
Det går Steph aldrig med til - og vi ska kun ha én (i hvert fald til at starte med).
Sofie
-
darkangel87
puha jeg laver sølvgrå, sort, chokolade, gylden, gul, rust og evt. creme i fremtiden.
jeg satser mest på at få korthåret rex men lige nu får jeg langhåret med og uden rex og korthåret forventer at få korthåret rex i løbet af sommeren
jeg satser mest på at få korthåret rex men lige nu får jeg langhåret med og uden rex og korthåret forventer at få korthåret rex i løbet af sommeren
Senest rettet af darkangel87 23. apr 2009 15:37, rettet i alt 1 gang.

http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
Jeg går specielt efter Cinnamon, Chokolade, og Dove, dog kan der stadig opstå en masse andre farver og nu da jeg ligger og leger med rust genet som man bruger til at lave chokolade så vil jeg også lave andre rust varianter som Brunøret Zobel og Creme og måske vil der også komme Kobber.
Og dermed er der så også mulighed for alm Creme og Zobel og muligvis mink.
Der vil også kunne komme ting som gylden, sort, Rust, og Sølvgrå med de gener jeg leger med men jeg går stadig mest efter at avle Cinnamon, Dove og Chokolade.
Jeg har Korthåret, Langhåret, og Satin, men Rex har ikke min store interesse.
Af Aftegninger laver jeg for øjeblikket kun Ensfarvet og Hvidbåndede dyr.
Og dermed er der så også mulighed for alm Creme og Zobel og muligvis mink.
Der vil også kunne komme ting som gylden, sort, Rust, og Sølvgrå med de gener jeg leger med men jeg går stadig mest efter at avle Cinnamon, Dove og Chokolade.
Jeg har Korthåret, Langhåret, og Satin, men Rex har ikke min store interesse.
Af Aftegninger laver jeg for øjeblikket kun Ensfarvet og Hvidbåndede dyr.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
Tja hvad laver jeg egentligt fremover? jeg ved det ikke :lol: :oops: Det kommer meget an på hvad mine kommende dyr bærer på af gener...
jeg har tre avlshanner:
Sirius - Langhåret Gylden Umbrouse - højst sansynligt split creme og med sikkerhed split sort... Total hyggeprins som elsker at nusse!
Oliver Twist - Langhåret Sølvgrå Umbrouse - split creme og sort.. jordens største dovne prins puff
Constantine Langhåret DF Sølvgrå umbrouse - højst sansyndligt split creme og sort - min lille perfekte kombi mellem Oliver temperament og James temperament - og pelsen er heeeelt vildt "vattet"blød og totalt uden filter... blød og fin og de lange totter er på vej nu...
så har jeg en hun på vej nede fra heidi:
Omega Centauri - hun er langhåret sort rex - split rust og sikkert også creme... Jeg ku forestille mig at hun blir lige så dejlige som mor og far (Rhodos og Oliver Twist)
første kuld til efterået blir mellem sirius og Omega
farverne blir umiddelbart
Sort og Gylden
muligheder ved split er creme og zobel hvis begge er split for creme...
medmindre der er interessante gener som rust der gemmer sig på Sirius - så kan der også komme ting som chokolade og rust
pelsen blir langhåret +/- satin
andet kuld til vinter blir mellem Constantine og Omega
Farver bliver
sølvgrå, sort, +/- umbrouse
overraskelser kan blive sølvzobel og offwhite
igen er der surprise om der er rust bag ved Constantine - vi ved at det er derude...
Pelsen blir langhåret med en minimal chance for rex
(Constantine kan have et rex gen fra far Oliver, som er split rex)
tredje kuld låner jeg en chokolade rex hun til januar næste år og der bruger jeg enten Constantine eller Oliver Twist (alt efter om Cons har rex eller ej!)
Her blir chancerne dog meget små for en creme variant!
men ellers er det sølv, gylden og sort som "dominerer" +/- umbrouse
men 50% chance for rex
dernæst blir det noget krydsen ind over hinanden så der kommer chokolade, rust, sort, sølv, +/- umbrouse... hvor der gerne sku komme både rex og satin - men kun langhåret
Alle kuld blir langhåret dog...
(jeg er ikke så meget for de korthårede
:oops: )
Men alle de planer kan I jo også læse på min hjemmeside jo - og forældre kan I se når jeg flytter til Aalborg
jeg har tre avlshanner:
Sirius - Langhåret Gylden Umbrouse - højst sansynligt split creme og med sikkerhed split sort... Total hyggeprins som elsker at nusse!
Oliver Twist - Langhåret Sølvgrå Umbrouse - split creme og sort.. jordens største dovne prins puff
Constantine Langhåret DF Sølvgrå umbrouse - højst sansyndligt split creme og sort - min lille perfekte kombi mellem Oliver temperament og James temperament - og pelsen er heeeelt vildt "vattet"blød og totalt uden filter... blød og fin og de lange totter er på vej nu...
så har jeg en hun på vej nede fra heidi:
Omega Centauri - hun er langhåret sort rex - split rust og sikkert også creme... Jeg ku forestille mig at hun blir lige så dejlige som mor og far (Rhodos og Oliver Twist)
første kuld til efterået blir mellem sirius og Omega
farverne blir umiddelbart
Sort og Gylden
muligheder ved split er creme og zobel hvis begge er split for creme...
medmindre der er interessante gener som rust der gemmer sig på Sirius - så kan der også komme ting som chokolade og rust
pelsen blir langhåret +/- satin
andet kuld til vinter blir mellem Constantine og Omega
Farver bliver
sølvgrå, sort, +/- umbrouse
overraskelser kan blive sølvzobel og offwhite
igen er der surprise om der er rust bag ved Constantine - vi ved at det er derude...
Pelsen blir langhåret med en minimal chance for rex
tredje kuld låner jeg en chokolade rex hun til januar næste år og der bruger jeg enten Constantine eller Oliver Twist (alt efter om Cons har rex eller ej!)
Her blir chancerne dog meget små for en creme variant!
men ellers er det sølv, gylden og sort som "dominerer" +/- umbrouse
men 50% chance for rex
dernæst blir det noget krydsen ind over hinanden så der kommer chokolade, rust, sort, sølv, +/- umbrouse... hvor der gerne sku komme både rex og satin - men kun langhåret
Alle kuld blir langhåret dog...
(jeg er ikke så meget for de korthårede
Men alle de planer kan I jo også læse på min hjemmeside jo - og forældre kan I se når jeg flytter til Aalborg

Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
tja, entligt er jeg stoppet med den oficielle avl, men jeg har langhåret sølvgul dreng til at gå og vente på et nyt hjem. jeg tager ham nok med til udstillingen hvis han ikke er soldt inden.
der ud over så går jeg efter brun øret Dobelt fakta sølvgrå, med og uden umbrouse
men lige nu så håber jeg at ku lave gylden, rust, sort, chokolade, enkelt fakta sølvgrå, brun øret enkelt fakta sølvgrå, alle de nævte farver i tortie og gul varianter med eller uden umbrose. både i kårt og lang
piiist... en gul umbrouse er både lys og mørk samtigot. kik forbi min hp og se på kong g.
mit næste kuld... Hmmm vil entligt gerne vente lidt i nu med at fast sætte det helt, men måske mellem slut Maj og 1½ måned frem
kniber transporten så tager jeg ca 4 gange om året over til min mor i silkeborg med skift i skanderborg. det vil ikke være besværlig overhodet at lokke mig til århus for at aflever en unge fra sjælland.
(min hjemmeside (hp) er www.contraria.dk) ps. den er ikke lige så opdateret som jeg gerne ville havde den
der ud over så går jeg efter brun øret Dobelt fakta sølvgrå, med og uden umbrouse
men lige nu så håber jeg at ku lave gylden, rust, sort, chokolade, enkelt fakta sølvgrå, brun øret enkelt fakta sølvgrå, alle de nævte farver i tortie og gul varianter med eller uden umbrose. både i kårt og lang
piiist... en gul umbrouse er både lys og mørk samtigot. kik forbi min hp og se på kong g.
mit næste kuld... Hmmm vil entligt gerne vente lidt i nu med at fast sætte det helt, men måske mellem slut Maj og 1½ måned frem
kniber transporten så tager jeg ca 4 gange om året over til min mor i silkeborg med skift i skanderborg. det vil ikke være besværlig overhodet at lokke mig til århus for at aflever en unge fra sjælland.
(min hjemmeside (hp) er www.contraria.dk) ps. den er ikke lige så opdateret som jeg gerne ville havde den
de venligste hilsner amanda
Re: Hvem laver hvad???
Jeg får ikke unger igen lige med det første, men vil da gerne give mit besyv med.LUX - part 2 skrev:Jaaah..
Men hvem laver hvad??
Hvem gør sig i satin'er?
Det lyder som om en langhåret hun kunne være et kompromis for jer - de er ikke så langhårede som hannerne, men heller ikke helt korthårede. Men I vil jo så have en han...
Personligt er jeg totalt vild med satin og vil derfor også have dem i min avl i fremtiden, men når man avler satin vil man altid også få hamstere uden satin (da man ikke forsvarligt kan parre to satin-hamstere).
Mink eller måske cinnamon kunne også være et kompromis mellem lys og mørk. Eller gylden. Zobel har jo også tit en tydeligt lys bund, men minder om chokolade i det mørke.
Alle mine unger har været ekstremt rolige.
Min to nu nok pensionerede hunner er hhv. zobel og gylden.
Mine fremtidige avlshunner er
- langhåret creme (planlagt til parring med sølvmink satin, så der skal komme creme, offwhite, zobel, sølvzobel og nogle i satin og langhåret),
- langhåret mink satin (hun er planlagt til parring med bla. en cinnamon, hvilket vil give cinnamon og mink og nogle i satin og langhåret - vil måske også blive parret med en langhåret sølvgrå, hvilket vil give langhårede unger i næsten alle farver), og
- langhåret cinnamon (planlagt til parring med sølvmink satin eller cinnamon, hvilket vil give især cilnnamon og mink, evt. i satin og langhåret).
Mine hanner er sølvmink satin, zobel, sølvgrå og cinnamon.
Min hjemmeside er desværre ikke opdateret, for der er ikke flere ledige sider (og jeg har ikke haft tid til at lave det nye domæne...).
-
malthesmor
Jeg avler ikke efter noget bestemt endnu, er næsten lige blevet registreret opdrætter, så har en blandet "land handel" af hamstere, syntes at det er spændende at få nogen forskellige kuld, har både haft kort og langhåret unger.
Lige nu har jeg 2 kuld, begge kuld er korthåret
men se "salgstråd" hvad farver jeg har lige nu.
Lige nu har jeg 2 kuld, begge kuld er korthåret
men se "salgstråd" hvad farver jeg har lige nu.
-
AnetteFrost
Hvad kommer der så fra min side...
pt har jeg 2 kuld eller 3 for jeg har et hold roboer også.
Mine fremtidige planer er at for udbredt cd-genet og dette gen vil jeg blande med chokolade og så her jeg forelsker mig i langhåret hamstere.
men jeg vil gerne komme vak fra hvide aftegninger og så creme og umbrouse.
pt har jeg 2 kuld eller 3 for jeg har et hold roboer også.
Mine fremtidige planer er at for udbredt cd-genet og dette gen vil jeg blande med chokolade og så her jeg forelsker mig i langhåret hamstere.
men jeg vil gerne komme vak fra hvide aftegninger og så creme og umbrouse.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
-
LUX
-
LUX
er godt nok forelsket i HOPES SWEENY TODD..Jeanne skrev:Jeg laver også lidt af hvert - dominant spot, hvidbåndet og ensfarvet - i mange forskellige farver - kig evt. på min hjemmeside :D
Syntes også at dominant spot er flot.. bare der ikke er for meget hvid i... :oops:
hvad forventes der at komme ud af
Kastaniens Billie Jean og Kastaniens Malik parringen?