Åh nej, hvorfor døde unger ?

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
malthesmor

Åh nej, hvorfor døde unger ?

Indlæg af malthesmor » 21. nov 2009 01:10

Har været i byen iaften og har lige kigget til grisene, opdager til min forskrækkelse at der ligger 2 livløse kolde unger i buret, den ene er slikket ren, men den anden er stadig i foster hinden, så den fjernes, men desværre at de allerede døde begge 2  :(
Tænker så hvad kan der være gået galt ?, har vejet dem 64g og 78g kan de mon være født for tidligt ?, Fie virker okay, men syntes det er såå synd for hende at hendes 2 børn ikke er her mere  :(

my heaven

Indlæg af my heaven » 21. nov 2009 09:15

gik de 2 marsvine hunner sammen?
hvis ja, så kan det være at den hun der ikke fødte først,har hjulpet med fødselen af den anden huns unger,det kan sætte hendes fødsel igang, og hvis det ikke var tid,dør ungerne,derfor er det ikke smart at ha 2 drægtige hunner sammen,før efter begge har født,eller slet ikke.
Billede

Ringling

Indlæg af Ringling » 21. nov 2009 10:00

Synes engeng jeg har læst at det er fordi den gravide hun spiser moderkagen fra den hun der lige har født, og det kan
sætte hendes egen fødsel i gang for tidligt.
Gør mig ondt at høre med de små!!  :(  :(
Hilsen Lotte
Billede

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 21. nov 2009 10:03

Ja begge hunner går sammen  :(

Har desuden her til morgen fundet den ene af Tilde´s unger død også, kan det have noget at gøre med at begge mødre jo er meget unge ?

Nu håber jeg bare at de sidste 2 klarer den .

Lotte: måske ved det ikke, undrer mig også at de fødte samme dag, lidt underligt.

my heaven

Indlæg af my heaven » 21. nov 2009 10:32

det er fordi de går sammen, og hunnen uden unger har spist af efterbyrden, du skal måske dele dem op nu,måske stresser den uden unger ,den anden mor,så hun ikke får dem passet godt nok
Billede

Besvar