projekt marsvin

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
taysha
Indlæg: 455
Tilmeldt: 1. okt 2013 19:00

Re: projekt marsvin

Indlæg af taysha » 19. dec 2013 12:54

så fandt jeg endelig et par marsvin, der måske kan hjælpe med at give de unge ro
Og idag hentede jeg de to ældre damer, Pixi og Perle, begge omkring 5 år. Deres forhistorie er at hende jeg fik dem fra er blevet bidt af en gal avler ;) og gerne ville finde et nyt godt hjem til de to, som jo er for gamle til avl. Hun har dem så fra en familie, hvor de var blevet trætte af dem, så hun har måttet gøre en indsats for at få kløer og den slags i orden. De to damer er blevet fine og flotte. De er meget trygge og tamme, og tog køreturen i stiv arm.
De er nu ført sammen med de to unge piger. Jeg har siddet oppe ved dem lidt over en time. Det gik fredeligt for sig. En masse dudyiduy lyde og lidt brummeri. Men ingen der blev jaget rundt eller noget.
Der er nu ro på - godt nok er de i hvert sit team, i hver sin ende af marsvine bo, men jeg er meget optimisktisk. Unge Blomst blev vist lidt små fornærmet over invasionen, men valgte at trække sig op på første sal, hvor hun sad og lavede duttelyde indtil hun begyndte at føle sig alene og opsøgte den anden unge, Rose, igen.
De to pensionister er meget søde og kontaktsøgende og syntes det var vildt mærkeligt, men også ret underholdende, at der sådan kravlede et menneske helt op i kassen til dem og plantede sig der. Mine tæer var meget interessante, fik jeg at vide... men agurk smager dog bedre. (heldigvis)
Nu håber vi bare at det lykkes med at få dem alle til at trives og at de to gamle kan vise de unge at de der mennesker faktisk ikke er så slemme. :D
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

taysha
Indlæg: 455
Tilmeldt: 1. okt 2013 19:00

Re: projekt marsvin

Indlæg af taysha » 9. jan 2014 18:01

årh, hvor er de to gamle damer dog søde - især den ene er en kælepotte, den anden accepterer nus som prisen for at få agurk.. hehe... og Blomst spiser glad af hånden nu, så de to gamle har haft en beroligende effekt, som håbet. I dag kaldte min datter pludselig.. så sad hun sgi med den mest bange af de to unge på skødet. Den sad stille, men så nu ikke helt tryg ud, så den blev tilbudt lidt guf og sat ret hurtigt ned igen. Men alene det at hun har kunnet løfte den op er da utroligt, før vi fik de to gamle så vi den knapt nok Så det var dejligt. Det går den rigtige vej.
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: projekt marsvin

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 9. jan 2014 19:08

Hvor er det godt det går fremad med dem :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

LiseJuul
Indlæg: 940
Tilmeldt: 10. sep 2013 18:54

Re: projekt marsvin

Indlæg af LiseJuul » 9. jan 2014 22:14

Dejligt at det går fremad :-D
Billede

Besvar