Det betyder en ting - Det er på tide at vise den frem :D
Klik på linket nedenfor:
eller brug denne adresse:
www.danskhamsterregister.dk
lidt info til godtfolket:
Det er tænkt som et værktøj. Et værktøj til at tjekke sine avlsdyrs "forhistorie" ud, tjekke hvilke linjer der ligger på osv.
Eller blot en lille sjov "tidslinje" for den interesserede - kæleejer som opdrætter.
enhver negativ "omtale" a la - hvor er det dumt at lave osv. - vil I ikke godt holde det for jer selv og så bare gå uden om...
Vi mener selv seriøst at det kan bruges som et værktøj for opdrættere! præcis som mange katteopdrættere og hundeopdrættere databaser og registere på samme måde.
Registeret er i første omgang lavet på den besværlige, langsomme og trælse facon - i frontpage. Dertil skal det siges at en søgeside hvor man skriver f.eks. ½-delen af navnet ikke sådan lige er muligt - medmindre I har en html side vi kan bruge - jeg leder pt. med lys og lygte efter en html kode der kan sættes ind, da den der er i frontpage ikke virker på domain directs server (vil IKKE betale kassen for fp udvidelser! Det er PÆNT dyrt!) .
Hvis I kommer omkring en måde at sætte en søgeside op på, så skriv endelig (pg eller mail!) - den skal fungere LET og være LET at opsætte! vil ikke bøvle i 7 timer med det!
Den har ingen sammenhæng med DHF's register. I hvert fald ikke i lang tid endnu! jeg er ikke inde i acces ej heller database opsætning - ikke endnu!
arbejder på det :D Dog vil vi gerne om de som er reg. i DHF's register vil ksrive nummer - dte behøver ikke komme på siden - det er 100% frivilligt - men det kunne være sjovt at se hvor mange derer reg. i forhold til hvor mange der ikke er det
hvis man gerne vil vise at hamsteren er reg. i DHF skriver man nummeret ind med kommentar om at det ikke skal vises - derefter sletter vi nummeret og skriver blot "ønkses ikek oplyst" i feltet for DHF-nummer... Men vi vil kende nummeret, som en sikkerhed for at hamsteren ER registreret!
der er KUN amanda og jeg som indskriver hamstere - derfor tar ting tid
Ved stamtavler - hvis ikke i tilmelder hamsternes forældre får forældre ikke en side - DOG hvis i sender en stamtavle med mere end 4 generationer vil de i 4. generation med kendte forældre få en side. så man kan se hele stamtavlen ved at klikke på forfædrene (håber i forstår det ellers må jeg prøve at omformulere mig
Ang. Hybrid afsnittet - det kan muligvis virke lidt "useriøst" at lave et register for hybrider - det var i hvert fald vores "betænkelighed".
Men det kan samtidig være med til at give et lille bitte overblik over hvor mange hybrider der sådan er rundt omkring ude hos "os" (nu tænker jeg på os herinde osv. som går meget op i sine hamstere - tror aldrig denne side når ud til lille familien DK som blot har en lille hyggehamster som de knap snakker med)
til slut:
Vi åbner op for tilmelding her en af dagene - håber en del vil tilslutte sig - jo flere der bruger den/tilmelder sine hamstere og kuld - jo bedre et "værktøj" er den for os der interesserer sig for hamsterens "aner" og tidslinje...
Samtidig vil jeg godt lige sende en KÆMPE
til Pia Odgaard som vi lånt side med farve oversigt og rigtig mange billeder af!