øhhhhm... skal jeg bruge en handske?
-
liv
øhhhhm... skal jeg bruge en handske?
jeg er jo igang med at få min guldbamse tam. . . og da jeg ikke ved hvordan han reagerer på at blive taget op er jeg lidt bange for han bidder mig.. så tænkte på om jeg kunne bruge handsker de første gange jeg løftede ham?
eller ville det ikke gøre nogen forskel på hvis han nu bed mig?? 
Re: øhhhhm... skal jeg bruge en handske?
Handsken ville jo tage lidt af biddet, så det ikke ville gøre ondt på dig.liv skrev:jeg er jo igang med at få min guldbamse tam. . . og da jeg ikke ved hvordan han reagerer på at blive taget op er jeg lidt bange for han bidder mig.. så tænkte på om jeg kunne bruge handsker de første gange jeg løftede ham?eller ville det ikke gøre nogen forskel på hvis han nu bed mig??
Har du haft hånden henne ved ham? Hvordan har han reageret på det?
Hvorfor skulle han bide dig?
Det er jo heller ikke jordens undergang, hvis han faktisk bidder - det gør ondt et øjeblik, men det går hurtigt over igen :)
-
JasMal
Et godt tip.... prøv at tage en wc-rulle ned i burret og lad ham gå ind i den - når han er inde tager du røret helt op til dig og lader ham gå ud af røret og lige i din favn (husk at sidde på gulvet så fald ikke er så langt hvis han hopper) - jeg har fået alle mine tamme på den måde *ss*liv skrev:jeg er jo igang med at få min guldbamse tam. . . og da jeg ikke ved hvordan han reagerer på at blive taget op er jeg lidt bange for han bidder mig.. så tænkte på om jeg kunne bruge handsker de første gange jeg løftede ham?eller ville det ikke gøre nogen forskel på hvis han nu bed mig??
ja, det trick har jeg også brugt til en af mine, som jeg ikke kunne fange ude på gulvet.JasMal skrev:Et godt tip.... prøv at tage en wc-rulle ned i burret og lad ham gå ind i den - når han er inde tager du røret helt op til dig og lader ham gå ud af røret og lige i din favn (husk at sidde på gulvet så fald ikke er så langt hvis han hopper) - jeg har fået alle mine tamme på den måde *ss*liv skrev:jeg er jo igang med at få min guldbamse tam. . . og da jeg ikke ved hvordan han reagerer på at blive taget op er jeg lidt bange for han bidder mig.. så tænkte på om jeg kunne bruge handsker de første gange jeg løftede ham?eller ville det ikke gøre nogen forskel på hvis han nu bed mig??
-
liv
ja jeg har bådet gevet ham mad af hånden og prøvede idag at stryge ham på ryggen med en tandbørste og det tog han fintLykke skrev:Handsken ville jo tage lidt af biddet, så det ikke ville gøre ondt på dig.liv skrev:jeg er jo igang med at få min guldbamse tam. . . og da jeg ikke ved hvordan han reagerer på at blive taget op er jeg lidt bange for han bidder mig.. så tænkte på om jeg kunne bruge handsker de første gange jeg løftede ham?eller ville det ikke gøre nogen forskel på hvis han nu bed mig??
Har du haft hånden henne ved ham? Hvordan har han reageret på det?
Hvorfor skulle han bide dig?
Det er jo heller ikke jordens undergang, hvis han faktisk bidder - det gør ondt et øjeblik, men det går hurtigt over igen :)
men det er ikke noget med om han vil bidde eller ej jeg vil bare gerne lige se hvordan han reagere når jeg tager ham op
¨men jeg er også lidt fjollet med det vil bare helst ikke bides
-
liv
det kan jeg vel prøveJasMal skrev:Et godt tip.... prøv at tage en wc-rulle ned i burret og lad ham gå ind i den - når han er inde tager du røret helt op til dig og lader ham gå ud af røret og lige i din favn (husk at sidde på gulvet så fald ikke er så langt hvis han hopper) - jeg har fået alle mine tamme på den måde *ss*liv skrev:jeg er jo igang med at få min guldbamse tam. . . og da jeg ikke ved hvordan han reagerer på at blive taget op er jeg lidt bange for han bidder mig.. så tænkte på om jeg kunne bruge handsker de første gange jeg løftede ham?eller ville det ikke gøre nogen forskel på hvis han nu bed mig??
-
liv