øhhhhm... skal jeg bruge en handske?

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
liv

øhhhhm... skal jeg bruge en handske?

Indlæg af liv » 26. okt 2008 19:22

jeg er jo igang med at få min guldbamse tam. . . og da jeg ikke ved hvordan han reagerer på at blive taget op er jeg lidt bange for han bidder mig.. så tænkte på om jeg kunne bruge handsker de første gange jeg løftede ham? :D eller ville det ikke gøre nogen forskel på hvis han nu bed mig?? :wink:

Lykke

Re: øhhhhm... skal jeg bruge en handske?

Indlæg af Lykke » 26. okt 2008 19:24

liv skrev:jeg er jo igang med at få min guldbamse tam. . . og da jeg ikke ved hvordan han reagerer på at blive taget op er jeg lidt bange for han bidder mig.. så tænkte på om jeg kunne bruge handsker de første gange jeg løftede ham? :D eller ville det ikke gøre nogen forskel på hvis han nu bed mig?? :wink:
Handsken ville jo tage lidt af biddet, så det ikke ville gøre ondt på dig.

Har du haft hånden henne ved ham? Hvordan har han reageret på det?
Hvorfor skulle han bide dig?

Det er jo heller ikke jordens undergang, hvis han faktisk bidder - det gør ondt et øjeblik, men det går hurtigt over igen  :)

JasMal

Indlæg af JasMal » 26. okt 2008 19:27

liv skrev:jeg er jo igang med at få min guldbamse tam. . . og da jeg ikke ved hvordan han reagerer på at blive taget op er jeg lidt bange for han bidder mig.. så tænkte på om jeg kunne bruge handsker de første gange jeg løftede ham? :D eller ville det ikke gøre nogen forskel på hvis han nu bed mig?? :wink:
Et godt tip.... prøv at tage en wc-rulle ned i burret og lad ham gå ind i den - når han er inde tager du røret helt op til dig og lader ham gå ud af røret og lige i din favn (husk at sidde på gulvet så fald ikke er så langt hvis han hopper) - jeg har fået alle mine tamme på den måde *ss*

Lykke

Indlæg af Lykke » 26. okt 2008 19:29

JasMal skrev:
Et godt tip.... prøv at tage en wc-rulle ned i burret og lad ham gå ind i den - når han er inde tager du røret helt op til dig og lader ham gå ud af røret og lige i din favn (husk at sidde på gulvet så fald ikke er så langt hvis han hopper) - jeg har fået alle mine tamme på den måde *ss*
ja, det trick har jeg også brugt til en af mine, som jeg ikke kunne fange ude på gulvet.

liv

Indlæg af liv » 26. okt 2008 19:29

Lykke skrev:
Handsken ville jo tage lidt af biddet, så det ikke ville gøre ondt på dig.

Har du haft hånden henne ved ham? Hvordan har han reageret på det?
Hvorfor skulle han bide dig?

Det er jo heller ikke jordens undergang, hvis han faktisk bidder - det gør ondt et øjeblik, men det går hurtigt over igen  :)
ja jeg har bådet gevet ham mad af hånden og prøvede idag at stryge ham på ryggen med en tandbørste og det tog han fint :wink:

men det er ikke noget med om han vil bidde eller ej jeg vil bare gerne lige se hvordan han reagere når jeg tager ham op :wink: det er ikke noget jeg vil gøre foraltid med ham men bare første gang
:wink:  :wink: ¨

men jeg er også lidt fjollet med det vil bare helst ikke bides :lol:

liv

Indlæg af liv » 26. okt 2008 19:30

JasMal skrev:
det kan jeg vel prøve :wink: tak for tippet :D

kwo

Indlæg af kwo » 26. okt 2008 19:36

Jeg vil fraråde at bruge handsker i den situation. Man har dårlig føling med hamsteren når man har handsker på, og kan derfor nemt komme til at klemme for hårdt til. Og så bliver den jo først skræmt.
Kenneth Worm

liv

Indlæg af liv » 26. okt 2008 19:37

kwo skrev:Jeg vil fraråde at bruge handsker i den situation. Man har dårlig føling med hamsteren når man har handsker på, og kan derfor nemt komme til at klemme for hårdt til. Og så bliver den jo først skræmt.
okay... så vil jeg da klart burge Jasmals trick :wink:

contraria

Indlæg af contraria » 26. okt 2008 20:03

altså.. jeg er heller ikke helt sikker ved kariboh. og derfor bruger jeg et princels rør. og når han så er kommet op så er der ikke så meget pjat med ham.
han elsker bare det rør nu...
de venligste hilsner amanda

Besvar