Hvor stor er den største hamster man kender til ??

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Lisette

Hvor stor er den største hamster man kender til ??

Indlæg af Lisette » 8. nov 2008 15:53

I sverige skulle deres hamster være store i forhold til vores, men er der nogen der ved HVOR store de kan blive??? :shock:

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 8. nov 2008 15:56

Svenskernes Guldhamstere vejer omkring de der 200 g. :wink:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

liv

Indlæg af liv » 8. nov 2008 15:57

altså det er nok ikke en stor hamster men en fed en :lol: det er ihvertfald den tykkeste dværg jeg har set :shock: synes det er rigtig syndt! dden kan jo næsten ike gå :cry:

http://www.youtube.com/watch?v=GTButIla ... re=related
Senest rettet af liv 8. nov 2008 15:59, rettet i alt 1 gang.

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 8. nov 2008 15:58

liv skrev:altså det er nok ikke en stor hamster men en fed en :lol: det er ihvertfald den tykkeste dværg jeg har set :shock: synes det er rigtig syndt! dden kan jo næsten ike gå :cry:
Jeg forstår ikke rigtigt dit svar hvor kommer der en dværg ind i billedet henne?  :wink:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

liv

Indlæg af liv » 8. nov 2008 15:59

Benjamin skrev:
liv skrev:altså det er nok ikke en stor hamster men en fed en :lol: det er ihvertfald den tykkeste dværg jeg har set :shock: synes det er rigtig syndt! dden kan jo næsten ike gå :cry:
Jeg forstår ikke rigtigt dit svar hvor kommer der en dværg ind i billedet henne?  :wink:
ups rettet :lol:  :oops:

Lisette

Indlæg af Lisette » 8. nov 2008 15:59

Hvor meget vejer jeres hamster som store? ikke fede, bare færdige med at vokse.... :?: Bare til i forholde til dem i sverige, mine er ikke så store endu...

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 8. nov 2008 16:04

Lisette skrev:Hvor meget vejer jeres hamster som store? ikke fede, bare færdige med at vokse.... :?: Bare til i forholde til dem i sverige, mine er ikke så store endu...
Det varierer meget hvor store de Danske hamstere bliver det afhænger meget af hvad de har arvet osv. mine største har vejet 180 g og de mindste har vejet mellem 100 g og 130 g jeg kan nu bedst lide de store med en god størrelse. :lol:

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 8. nov 2008 16:05

Prøvede at søge lidt på google men kunne ik finde noget. Men svenskernes hamster er rigtig nok helt vildt store og det er ikke fordi de er fede...

Vimse

Indlæg af Vimse » 8. nov 2008 16:07

Tror det her er en af det fedeste hamster man kender til?
http://www.youtube.com/watch?v=3VB4O8F8Yus
KH. Kathrine

Lisette

Indlæg af Lisette » 8. nov 2008 16:07

Jeg kan også godt li når de er store og der rigtig er noget at hygge med :lol:

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 8. nov 2008 16:13

Vimse skrev:Tror det her er en af det fedeste hamster man kender til?
Ja men nu var det jo ikke fede hamstere der blev spurgt ind til. :wink:
Desuden syntes jeg at de der videoer er ret frastødende for det er utroligt syndt for dyrene at de skal se sådan ud. :?

Vimse

Indlæg af Vimse » 8. nov 2008 16:14

Benjamin skrev:
Vimse skrev:Tror det her er en af det fedeste hamster man kender til?
Ja men nu var det jo ikke fede hamstere der blev spurgt ind til. :wink:
Desuden syntes jeg at de der videoer er ret frastødende for det er utroligt syndt for dyrene at de skal se sådan ud. :?

nåååår troede det var det... Men ja videoen er faktisk utrolig frastødende! :/
KH. Kathrine

Lisette

Indlæg af Lisette » 8. nov 2008 16:19

Ej hvor vildt de kan blive SÅ fede! Det ser næsten ud som om det er noget andet der er galt :htvivl: Men som Benjamin siger så var det ikke hvor fede, men hvor store de kan findes, og stadig som sunde hamster :hlaugh:

Lykke

Indlæg af Lykke » 8. nov 2008 16:19

Min Bonnie, der er stor for en dansk hamster, vejer normalt ca. 180g.
De andre ligger på ca. 120g.
Men hamstere kan også ligge helt nede på 90g uden at den er tynd af sin størrelse og bygning.

De svenske hamstere bliver større end 200g.
Hende nordmanden jeg snakkede med forleden havde jo en svensk hamster på 240g og det mente hun var meget normalt (hun kendte i hvert fald andre) - det er altså dobbelt så stort som det der nok er mest normalt herhjemme...

Nogle af os holdt også et mini-træf hos Amanda (contraria) hvor der var hamstere på gennemrejse, bla. nogle svenskere. Og vi snakkede lidt om at de jo nærmest er på størrelse med marsvin.

Da nogle danske dyrehandlere vist nok importerer fra Sverige, påvirker det også vores dyr. Jeg tror nok Bonnies mor er fra en dyrehandel (Benjamin retter mig sikkert om lidt, hvis det er forkert...). Og jeg havde besøg af en meget fin, men stor hamster som en af mine købere har - den var fra en dyrehandel og selvom det var en han, var den mindst lige så stor som Bonnie uden at være tyk.

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 8. nov 2008 16:25

Lykke skrev:
(Benjamin retter mig sikkert om lidt, hvis det er forkert...)
Det gør han da  :lol:
Bonnies mor har jeg selv avlet og hendes morfar har jeg også selv avlet han var en søn af Norma og Buster og Bonnies mormor har Jeanne avlet. :wink:
Bonnies far er Bjarke ham har Jeanne også avlet. :wink:

Så hun har dyrehandler dyr i blodet men det er mange gennerationer ude og hvilken hamster har ikke det idag?  så det behøver ikke at have noget med det at gøre men jeg holder jo som sagt af at de har en god størrelse så jeg avler gerne på de store dyr og beholder også gerne afkom efter dem. :lol:

Besvar