jeg ved ikke hvad jeg skal gøre!! :'( :'(

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
liv

jeg ved ikke hvad jeg skal gøre!! :'( :'(

Indlæg af liv » 1. dec 2008 18:35

ja jeg sidder og græder lidt alene i min seng :cry:  :cry: for jeg er simpelthen blevet itvivl om hvor vidt jeg skal sælge sirius eller je :cry:  :cry:  :cry: han er blevet pisse bange for mig og vil slet ikke komme ud af sit hus :cry2:  :cry2:  :cry2: og om aftenen hvor jeg prøveer at tale roligt til ham løber han bare hurtigt ind i huset igen :cry: troede igår der var hul igennem men tog fejl! i daaag da jeg vil sige hej rør han sig ikke prøver så at løfte huset og se om han er ok menså spæner han bare ind et andet sted og gemmer sig!! jeg får ham lokket ud men han gør sig nu hel flad og løber ind igen så snart han dufter til min hånd :cry2:  :cry2:  :cry2: prøvede at vaske hænder en gang til men ingen  forskel :(  :(

jeg vil jo aller helst det bedste for  ham! men tror måske han husker min lugt efter den medicin omgang han fik :cry:

så jeg eer i tvivl! jeg tror måske bare det bedste for ham er at få et helt nyt hjem med nye dufte og alt! :cry: Men han har bare fået en kæmpe plads i mit hjerte!! men jeg vil trods alt det bedste for ham og har bare prøvet alt!! :cry:  :cry:

plzz hjælp jeg er så ked af det og føler hele min verden er gået i stå!! :cry:  :cry:  :cry:  :hcry:  :hcry:  :hcry:  :puke1:

så hvad skal jeg gøre?? :cry:  :cry:

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 1. dec 2008 18:37

Er så ked af det på dine vejne, søde Liv!  :cry:
Men som jeg har skrevet i PB, så må du ikke give op, jeg har heller ikke fået gjort Trøffel hel tam endnu, men jeg gir ikke op, og han er da begyndt at blive meget nygserrig på min hånd... :D
Bliv stædigt ved, jeg VED det vil lykkes dig, ligesom jeg ved at Trøffel snart vænner sig til mig! Lok ham evt med ekstra godbidder, så kan det være han bløder op?

HÅBER du får gjort ham tam, men giv ikke op :heart:
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 1. dec 2008 18:39

Nu når han er faldet til ville det da være syndt at sælge ham endnu engang, du skal bare have tålmodighed sådan er det bare det kræver dyr bare nogen gange. :)
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

liv

Indlæg af liv » 1. dec 2008 18:42

Benjamin skrev:Nu når han er faldet til ville det da være syndt at sælge ham endnu engang, du skal bare have tålmodighed sådan er det bare det kræver dyr bare nogen gange. :)
det ved jeg! men jeg orker snart heller ikke mere! der er gået 6 uger og er på samme niveu som i starten!! desuden vill alle han ting kunne følge med hvis det nu var! men lige nu kan jeg ikke rigtig finde rundt i noget :cry:  :cry:

Lykke

Indlæg af Lykke » 1. dec 2008 18:51

Var det ikke ham, du havde fremskridt med forleden dag?

Hamstere kan jo godt have nogle dage, hvor de bare er mere sure, så du skal se på udviklingen over tid.
Du må ikke give op!
Hvis der er en godbid han eeeelsker, så hav altid sådan en i hånden, når du stikker den ned. Eller tag ham op med en bøtte og lad ham lave noget sjovt, så han vender sig til at det er sjovt at komme op. Måske vil han heller ikke være bange for din hånd, hvis han selv skal gå fra bøtten over i hånden.

burrus

Indlæg af burrus » 1. dec 2008 18:58

jeg synes du skal blive ved liv :wink:  

sørg for at han kun husker dig for gode ting :wink:  godbidder, fodring, ingen pludselige bevægelser, osv.. :wink:  
Prøv evt. at give ham så "trygge" rammer som muligt - altså ingen flytten rundt på tingene, lad ham gemme sig til han finder dig interessant, når du skifter buret så sørg for bare at skifte ca ½-delen hver gang og lad tingene stå som de plejer at stå, skift kun reden hvis det er meget nødvendigt - tag bitte små babyskridt md ham :wink:  ikke løfte på ham eller noget - bare lad ham vende sig til din lugt...
sid evt. og "klik" til ham :wink:  har fundet ud af at bla min James sidder og "klikker" når han hygger og harjeg ham oppe og klikker - så klikker han gerne igen :D  og putter og vasker sig... tror det er sådan en "jeg føler mig tryg og hygger" lyd :wink: bare lige så stille - ikke for højt :wink:  

stille og rolige bitte små babyskridt og trygge rammer så kommer det nok - måske først om 2 måneder, men tror nok det skal komme :wink:  det ændrer sig ikke bare fra en dag til den anden :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

liv

Indlæg af liv » 1. dec 2008 18:59

Lykke skrev:Var det ikke ham, du havde fremskridt med forleden dag?

Hamstere kan jo godt have nogle dage, hvor de bare er mere sure, så du skal se på udviklingen over tid.
Du må ikke give op!
Hvis der er en godbid han eeeelsker, så hav altid sådan en i hånden, når du stikker den ned. Eller tag ham op med en bøtte og lad ham lave noget sjovt, så han vender sig til at det er sjovt at komme op. Måske vil han heller ikke være bange for din hånd, hvis han selv skal gå fra bøtten over i hånden.
jo jeg troede der var fremskridt.. men det var det ikke! og har prøvet at stille en skål derned men han kommer ikke frem har siddet i 20 minnttter og ventet og rodet lidt i savsmuldet og tale stille! jeg ved ikke hvorfor han kravlede op på min hånd forleden men han er ihvertfald blevet meget bange siden af en eller anden grund! og jeg har ikke kunne få kontakt med ham idag eller i går og før den anden dag var han også umulig! :cry:

jwg føler måske bare det er bedst for ham at få nogen gode oplevelser med nye ejere og det hele så han kan lægge sygdommens minder bag sig! jeg kan føle han bliver bange når han dufter til min hånd! for han kommer ud og kigger første gang man rusker i savsmuldet men når han opdager det er mig flygter han ind i huset og så ser man ham ikke mere den aften!  :cry:

og ahr prøvet at løfte huset stille men så kravede han sig bare helt ned i savsmulden og rodede lidt i det ved siden af men han løb bare ind i sit andet hus!! :cry:

gid  han kunne tale og sige hvad han var bange for! og om  han hellere ville have et nyt hjem :cry:  :cry:

Spot

Indlæg af Spot » 1. dec 2008 18:59

bringer altså lige Ludvig på banen igen!!
Han er præcis ligesådan. Han elsker at være i sit bur- gnaver aldrig tremmer eller prøver at stikke af. DEr er intet der giver ham lyst til at blive taget op men gør det alligevel hver aften for et tage spåner ud af pelsen og sætte ham i løbegård.
Ikke giv op søde ;)
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 1. dec 2008 19:01

Trøffel er også sådan for tiden, men et eller andet siger mig at han snart bliver tam :D
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

Emily

Indlæg af Emily » 1. dec 2008 19:11

Jeg synes heller ikke du skal give op... man skal bare have meget tålmodighed... synes det er nogle meget gode råd de andre har givet dig :-)
--Emily--

Vimse

Indlæg af Vimse » 1. dec 2008 19:21

Synes og helt klart du skal blive ved med at kæmpe! Følte os lidt på samme måde da jeg fik Vimse. Han nappede hele tiden, og jeg ville gerne have en sød og tam hamster som min veninde. Jeg fik støtte af min veninde og efter en noget tid blev han sød. Så synes bestemt ikke du skal give op. Ved godt hvordan det er, men tror os du ville komme til at forstryde det.
KH. Kathrine

Siigne

Indlæg af Siigne » 1. dec 2008 19:38

Hej søde Liv :)

Jeg kan sagtens forstå at du er frustreret over at han ikke ser ud til at gøre fremskridt, og jeg skal ikke kunne sige dig hvorfor - jeg er hverken ekspert eller noget jo. Men jeg vil foreslå dig at vi ser på det når jeg skal passe ham her i julen. Hvis jeg nu forsøger at få gjort ham tam i mens jeg har ham finder vi ud af om det er dig, eller mennesker generelt han endnu ikke har tillid til :)

Selvom det er dig, betyder det ikke at han aldrig bliver tam - det er jeg helt sikker på :)
- Signe
Rasmus, Mini, Felix, Naia, Silver, Golden, Black, Raki, Fall Out Girl, Stoffer, Made, Loser, Hasty, Silly og Maniac.

liv

Indlæg af liv » 1. dec 2008 19:51

Siigne skrev:Hej søde Liv :)

Jeg kan sagtens forstå at du er frustreret over at han ikke ser ud til at gøre fremskridt, og jeg skal ikke kunne sige dig hvorfor - jeg er hverken ekspert eller noget jo. Men jeg vil foreslå dig at vi ser på det når jeg skal passe ham her i julen. Hvis jeg nu forsøger at få gjort ham tam i mens jeg har ham finder vi ud af om det er dig, eller mennesker generelt han endnu ikke har tillid til :)

Selvom det er dig, betyder det ikke at han aldrig bliver tam - det er jeg helt sikker på :)
nej :cry: og tak! jeg er bare så ked af der ikke er sket fremskridt i 4 uger! så giver bare snart op! denne tid er bare så svær! jeg har mistet min oldemor har mistet håbet er træt og alt muligt!! :cry:  :cry: orker ikke mere!! og vil bare gøre det bedste for alle! også så jeg hvor bange han er ! ved jo godt at jeg ikke jan vide om det er det bedste for ham at blive solgt ! men det føler jeg det er :cry:  :cry: men det er så svært at give slip og kan det ikke lige nu må ihvertfald være 10000000000000000% sikker på det inden jeg træffer beslutningen! jeg har bare ikke mere inden i mig min verden er gået i stå! jeg sidder bare stille og græder hele dagen lang!! :cry:  :cry:

Meddie

Indlæg af Meddie » 1. dec 2008 20:51

Du må ikke give op Liv! :D

Popsi var også helt ustyrlig og en smule sky da jeg købte hende, men jeg tog hende op 2-3 gange dagligt (vækkede hende)
Og pludselig gik det bare frem ad 8-)
Man skal virkelig have tålmodighed - det lærte jeg ;)
Der gik også noget tid, men jeg blev ved og ved!

Det er skønt når man kan mærke fremskridt! - Det kommer lige pludselig søde ;)
~ Mvh. Mette og Clean

liv

Indlæg af liv » 1. dec 2008 20:54

godt nu har jeg besluttet mig! OG JEG GIVER ALDRIG OP!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nu tager jeg mig simpelthen sammen og så kæmper jeg med blod og tåre!! men skal jeg vække ham 3 gange om dagen? eller giv mig fif! for nu skal jeg igang og have en sød lille puttenutte gris!!!!!!!!!! :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D

pas på sirius nu kommer jeg!!
:lol:  :lol:

Besvar