Hvor finder jeg?

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
Ginger

Hvor finder jeg?

Indlæg af Ginger » 25. dec 2008 22:14

Når jeg skal have nyt hamster engang, har jeg besluttet mig ikke at få en der er efter Spiderhamster, og derfor heller ikke lave flere unger mellem ham og Dalila.

Men vil gerne have en Guldhamster - som er stor. Har set nogle herinde der nærmest er ligeså store som en hånd, og de er mine hamstere bestemt ikke.
Hvor finder man disse store Guldhamstere? Hvilke opdrættere skal jeg kigge hos?

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 25. dec 2008 22:23

Nu vil jeg jo ikke gøre mig ekspert på området, men jeg tror at det er Svenske Guldhamstere der så er tale om. Der er noget om at de er en del større end dem vi har i fangenskab her. :)
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 25. dec 2008 22:27

De Svenske Guldhamstere er nemlig avlet meget større end de danske, dog er det meget varierende hos de danske Guldhamstere generne er nok blevet rodet godt sammen for jeg har også haft meget store individer imellem uden vi har kendt noget til svensk blod i linierne.

Så mine dyr varierer meget i størrelse men jeg kan nu bedst lide dem når der er lidt størrelse på dem.
Men hvem der lige har store hamstere det vil jeg ikke udtale mig om. :)
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

contraria

Indlæg af contraria » 25. dec 2008 22:28

jeps. de store på over 200 g er fra sverige.

dog er der harry som er af dansk opdræt som er en STOR dansker.

så jeg vil mene du skal snakke med de 3 opdrættere som lige har hentet svensker hjem og så ha en unge efter dem.
de venligste hilsner amanda

Ginger

Indlæg af Ginger » 25. dec 2008 22:36

Nu er der nok heldigvis længe til jeg skal have en hams mere - så dem der har svenskere her i DK, begynder vel at lave unger?
Hvem er de?

Og der er godtnok en forskel på 200g hamstere og Spiderhamster på sølle 120g og Dalila der nok er endnu mindre.

contraria

Indlæg af contraria » 25. dec 2008 22:45

ja der er stor forskæl på 120 og 200..

selv min cantal på 16o (svensker) og min orca dreng på 120 er der stor forskæl på.

dem som har svenskere lige nu er.

pia (burrus) med opdrættet DK Nadezhda's (Thy)
Charlotte (Mahonia) med opdrættet Mahonia's (Thy)
Haidi (DarkAngel**) (sønder jylland)
Mig Amanda (contraria) med opdrættet Contraria (københavn)
(Mette (Lykke) med opdrættet Lykke's, har lånt min svenske pige cantal og sku gerne få unger nu her snart)

og ja der kommer rigtig gang i den, fra nu af og frem efter
de venligste hilsner amanda

Vimse

Indlæg af Vimse » 25. dec 2008 23:14

Prøv i sverige :D
Men ellers så køb en guldhams her i danmark, og giv den bare i masse dejlige godbidder, og håb på den bliver stor og dejlig :lol:
KH. Kathrine

Ginger

Indlæg af Ginger » 26. dec 2008 00:08

Har ikke lige så nemt ved at komme til Sverige  :lol:

S-C-J

Indlæg af S-C-J » 26. dec 2008 01:14

Sys der er meget forskelv på de hammier.. men ja det er svenske.. men jeg for da godt nok også nogen store nogen imellem mine guldklumper.. har 3 fra mit første kuld.. og nu det noget tid siden jeg vejet dem.. men hvis jeg skal skal sige hva jeg tror.. så vejer den ene 133 den anden 155 og den sidste 178 eller højere.. hun ligger i vært fald i min top 3 af de største jeg har.. hun er bare stor!  :lol:
Tjek min hjemme side ud :D

http://s-c-j.weebly.com

Ginger

Indlæg af Ginger » 26. dec 2008 01:57

Vildt nok. Men kan self også godt se at nogle af de unger jeg har, der er nogle større end andre.

sabkoch

Indlæg af sabkoch » 26. dec 2008 09:50

Det hjælper selvfølgelig at der er svenske gener i dem, men ellers er det jo selve opfodringen af dem fra de er unger af, der er forskellen. De svenske hamstere bliver jo bl.a. fodret med pandekager, babymos og andet, som vi danskere jo ikke har for vane at gøre.

Jeg har en svensker, som får dobbelt så meget foder som de øvrige ellers taber han sig.
Næstformand i Dansk Hamster Forening  - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Billede

Lykke

Indlæg af Lykke » 26. dec 2008 10:56

Der er også nogle "stammer" af hamstere i Danmark, der bare er større eller mindre end gennemsnittet. Der kan være virkeligt stor forskel.

Når du skal have en hamster, kan du jo søge herinde og skrive du kun er interesseret i store hamstere.

Udover at jeg pt. har avlet på Amandas Cantal, så har jeg Bonnie (der stammer fra Benjamin) som typiske vejer omkring 180g og også får store unger.
Men selvom Bonnie vejer mere end Cantal (ca. 20g), så ser Cantal bredere ud.

Besvar