Angående købs og salgs trådene

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Benjamin

Angående købs og salgs trådene

Indlæg af Benjamin » 29. dec 2008 10:37

Ja nu er det ikke fordi jeg vil fremstå som ham der den sure der brokker sig men jeg har aligevel lige noget jeg syntes jeg skal af med nu.

Jeg syntes nemlig det er lidt utroligt som folk bare skriver i købs og salgs trådene selvom det ikke er tilladt, jeg kan forstå hvis nye brugere kan komme til det hvis de lige har overset den regl, men oftest så er det brugere der har været medlem herinde i lang tid og udemærket godt kender til reglerne.

Når en så har skrevet så er det som om at så kan alle vi andre jo også for efter den første besked efterfølger en masse andre beskeder.
Jeg syntes altså det er utroligt respektløst overfor de redaktører der gang på gang sidder og siger at købs og salgs tråde skal besvares over pb.

Det kan godt være der ikke er så meget arbejde i at slette de indlæg igen hvad ved jeg men det er stadig princippet i det at folk ikke kan finde ud af at holde sig til reglerne som de udemærket godt kender.

Men uanset hvad folk nu kan have skrevet i deres indlæg i købs og salgs trådene eller hvis en ny bruger kommer til at besvare en købs/salgs tråd eller hvad ved jeg så skriv dog til folk over pb hvis der er noget at der er så vigtigt så man er nødt til at fortælle vedkommende om det. :D

Og det er som sagt ikke fordi jeg skal virke som ham den sure, jeg overvejede også bare at passe mig selv men aligevel syntes jeg lige jeg ville dele min mening med jer andre, meningen er ikke at jeg vil fornærme nogen ville bare lige ud med min mening. :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 29. dec 2008 10:47

Kan ikke være mere enig  :D

Ser tit at der er nogen nye som er kommet til at skrive i salgstrådene, hvor efter der kommer løftede pegefinger fra andre end redaktøren.
I de tilfælde var det da mere passende at skrive en PB og gøre opmærksom på at det ikke er tilladt, istedet for at skrive videre på salgstrådene. :wink:

Sofie

Indlæg af Sofie » 29. dec 2008 10:49

Ka admin'erne ikk bare låse salgstrådene, når de er blevet oprettede ?
Sårn fungerer det på et andet forum jeg er på...Og det er der ingen problemer med.
Hvis man så ska rette noget i sin salgsstråd, ber man lige en admin om at låse tråden op...

Bare et forslag :D

liv

Indlæg af liv » 29. dec 2008 10:50

jeg har slet ikke tænkt over at man kunne skrive det i PB :oops:  :oops: det beklager jeg meget og undskylder for de få gange jeg er kommet til det! :notworthy:  :notworthy:

jeg har slettet det indlæg som jeg skrev  :D
Senest rettet af liv 29. dec 2008 10:54, rettet i alt 1 gang.

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 29. dec 2008 10:50

Sofie skrev:Ka admin'erne ikk bare låse salgstrådene, når de er blevet oprettede ?
Sårn fungerer det på et andet forum jeg er på...Og det er der ingen problemer med.
Hvis man så ska rette noget i sin salgsstråd, ber man lige en admin om at låse tråden op...

Bare et forslag :D
Det var også meningen i starten men problemet var at så kunne sælger ikke gå ind og redigere sit indlæg så derfor har vi lavet det på denne måde. :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

Meddie

Indlæg af Meddie » 29. dec 2008 10:54

Jeg er enig med dig, Benjamin ;)
Jeg synes egentlig det er meget respektløs overfor forummet (altså alle os brugere).
Det er jo ikke for sjovt at de regler er lavet!

Jeg forstår sagtens at nye brugere kan komme til at gøre det ved en fejl.
Det er jo mennekeligt at fejle.. Men der har bare været så mange IKKE-nye-brugere som udemærket godt kender reglerne ;)

Jeg synes I skal tænke lidt over det..
Det er jo ikke til skade at følge reglerne lidt :P

Misforstå mig ikke.. Det er bare min holdning. I behøver ikke tage det som et angreb :)
Jeg forstår bare ikke at man bryder reglerne med vilje..
Senest rettet af Meddie 29. dec 2008 16:21, rettet i alt 3 gange.
~ Mvh. Mette og Clean

liv

Indlæg af liv » 29. dec 2008 11:00

jwg forstår sådan set godt hvorfor salgstråde ikke må skrives i men hvorfor egentlig ikke købstråde? hvis de spørger om man har noget er det jo et spørgsmål så hvorfor kan man ikke svarer det bliver da bare noget værre bølv for køber at åbne alle mulige pb´er istedet for at have 1 indlæg man bare tjekker.

så kunne man lave en regl om man kun måtte skrive i købstråde hvis man havde noget køber var interraseret i! og at man IKKE måtte svarer på andre folksindlæg :wink: så der bare var en liste over folk med dem der havde noget spændende for køber :wink:

det er bare en idé men synes det ville fungere bedre så kunne køber svarer folk over PB :wink:

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 29. dec 2008 11:08

Liv: reglerne er til fordi det bliver for uoverskueligt, før hen kommenterede folk sådanne ligegyldige ting i salgstrådene som: nårrrh hvor er den sød, eller lignende og det er jo sælgers intention at sælge dyrene ikke høre hvor søde eller bløde de er det hører til under billeder og det er da også ret uinterresant læsning for os andre.

Hvis man gav lov til at skrive i købs trådene ville det løbe af sporet på samme måde så ville folk skrive alverdens ting og det ville blive uoverskueligt, hvis nogle så satte billeder ind af hvad de havde til salg så har vi også alle de der: Nåååårh hvor er den sød, kommentarer igen.

Hvis man som sælger kigger på salgstrådene så kan det hurtigt blive uoverskueligt og svært at finde ud af om køber allerede har valgt en hamster eller ej.
Så det er atter engang nogle regler vi har fået af en grund og det er dem vi må følge, folk må huske at de skal bruge Pb fremover. :D

liv

Indlæg af liv » 29. dec 2008 11:12

ja okay :P kan godt se din pointe :wink: og kan godt følge dig og andre og også mig selv nogengange at det er irriterende at man overtræder regerne fuldstændig!

jeg undskylder igen og gør det ALDRIG mere :wink:  :oops:

nåh tralalalaaaaaaaaaaaaaa (keder mig MEGET)

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 29. dec 2008 15:30

liv skrev: jeg undskylder igen og gør det ALDRIG mere :wink:  :oops:
Og aligevel skete det igen...

Siigne

Indlæg af Siigne » 29. dec 2008 16:14

Benjamin skrev:
Jeg tror din pointe er fattet - kan vi ikke lade admin styre det fra nu af?
- Et eller andet sted må det vel være dem der kommer med opråbene...
- Signe
Rasmus, Mini, Felix, Naia, Silver, Golden, Black, Raki, Fall Out Girl, Stoffer, Made, Loser, Hasty, Silly og Maniac.

liv

Indlæg af liv » 29. dec 2008 16:59

Benjamin skrev:
synes vi skal slappe lidt af! :wink: det er trods alt ikke KUN mig! jeg hra gjort det få gange og der var noget jeg bare MÅTTE komentere :wink: når du skriver sådan og alligevel skete det igen fremstår du lidt som den sure når det jo er admins job (ikke at være de sure men at hæve fingeren)   :wink:

...

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 29. dec 2008 17:08

liv skrev:
Benjamin skrev:
synes vi skal slappe lidt af! :wink: det er trods alt ikke KUN mig! jeg hra gjort det få gange og der var noget jeg bare MÅTTE komentere :wink: når du skriver sådan og alligevel skete det igen fremstår du lidt som den sure når det jo er admins job :wink:

...
Det er ikke fordi jeg vil fornærme dig eller gøre dig ked af det og nej det er ikke kun dig der har skrevet indlæg, men det var bare sådan lidt selvmodsigende at du skriver her at du aldrig gør det igen og aligevel gør du det kort tid efter, nå men nok om det.

Men min pointe var at hvis der var noget der var så vigtigt at man bare måtte sige det så skulle det stadig ske over pb, måske fremstår jeg som den sure nu men det er atter en gang min mening.

Desuden har der allerede været en admin og skrive at samme regler gælder for købs trådene som salgs trådene men hvad gør folk? de skriver bare videre som om at admin slet ikke har sagt noget.
Det syntes jeg altså er respektløst og en total ligeglad atityde at have. :)

Nu må du ikke tage dette indlæg ilde op Liv for det er ikke ment bestemt til dig, og det er ikke for at fornærme dig eller andre overhovedet. :D

liv

Indlæg af liv » 29. dec 2008 17:19

nej nej :wink:  :D  :D   jeg synes selv det er iriterende og aner ikke hvorfor jeg selv gjorde det igen :?  :? tror det var ren refleks  :lol:

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 29. dec 2008 20:32

Siigne skrev:
Benjamin skrev:
Jeg tror din pointe er fattet - kan vi ikke lade admin styre det fra nu af?
- Et eller andet sted må det vel være dem der kommer med opråbene...
Som admin synes jeg egentlig, det er rart, at der er brugere, der giver udtryk for, at de er lige så irriteret over det - som jeg selv engang imellem bliver  :?
Når man som admin gang på gang gør opmærksom på regler - og de alligevel ikke følges, kan man nemt blive opfattet som "en sur kamel" - selvom man blot vil håndhæve reglerne  :wink:
Jeg forstår sagtens, at nye brugere lige skal lære forummet at kende - men min oplevelse er præcis dén, Benjamin beskriver ; at der er én der skriver, og så kører det ellers løs med masser af andre kommentarer - og lige netop dét kan også irritere mig  :wink:
Mange hilsner fra Jeanne.

Besvar