Det hedder vel ikk en gnaver for ingenting...

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Sofie

Det hedder vel ikk en gnaver for ingenting...

Indlæg af Sofie » 15. jan 2009 17:35

Jeg blir sikkert banket i hovedet nu...men vil alligevel fortælle jer hva der skete i dag...

I morges, da jeg stod på badeværelset og prøvede at vågne, hørte jeg en forkert lyd inde fra stuen. Jeg gik derind. Der var helt mørkt og jeg havde ikk kontaktlinser i endnu. Jeg stod helt stille og lyttede, og så var der seføli helt stille. Ud på badeværelset igen og ha linser i, og så begyndte lyden igen. Jeg listede ind, skimmede hurtigt marsvinenes kasser, men ingen af dem var faldet ud. Så måtte det jo være fra Douglas. Kiggede ned i hans bur...ingen basse. Løftede taget på hans hus...ingen basse !!
Så kom der nogle lyde fra hylden neden under...og hvem kommer gående imod mig oven på boksen med jordnødder ? Douglas ! Puha !!
Op i buret med ham igen. Jeg tændte så lyset for at finde ud af hvordan han var kommet ud. Os så ser jeg bare det største hul i et af hjørnerne ! Jeg troede seriøst det var løgn !
Jeg vidste at der var et lille mikroskopisk hul, men jeg havde lagt en sten i hjørnet, så han ikk kunne komme ned til det. Havde ikk i min vildeste fantasi forstillet mig, at sårn et lille dyr ku flytte en stor sten !
Nåh, men det ku han åbenbart, og han har rigtig hygget sig i nat. Vi har bare intet hørt !
Heldigvis var han nem at finde...Han gik mig jo ligefrem i møde. Men hva han har lavet i nat, ja det er sq et godt spørgsmål ! Han har været et sted, hvor der har ligget støv (sikkert under sofaen), for han havde støv i pelsen, og der lå støv foran badeværelsesdøren, 4 meter fra hans bur.
Stefan var på toilettet ½ time før jeg stod op...Tænk hvis han var kommet til at træde på Douglas ! Puha nej nej, den tanke vil jeg slet ikk tænke !
Nåh, men jeg måtte jo finde på noget i morges, for han ka jo ikk gå i et bur, der mangler et hjørne. Så jeg har indrettet et lille plastikbur til ham. Det er meget mindre end det han gik i før, desværre. Men jeg har ikk andet lige nu. Håber det går.

Billede
Lige et billede af det hul han havde lavet. Min finger hviler på buret, så man ka se hvor stort det egentlig er.

Billede
Sårn så hans bur ud før. Seføli med flere ting i og med top på.

Billede
Og det er så det lille bur han er kommet ned i nu.

Man må da sige at jeg i den grad har lært hvorfor det hedder en gnaver !
Heldigvis var det så nemt at finde ham igen. Ellers var jeg sikkert stadig igang med at lede...

Lykke

Indlæg af Lykke » 15. jan 2009 17:44

Haha, en klassiker!

"lille" bur - han er godt nok forkælet  :lol:
jeg troede, du mente 20*20 eller sådan noget...

Min sidste walkabout var Bonnie med 5 unger... (jaja, har forbedre låget nu...)
Senest rettet af Lykke 15. jan 2009 17:45, rettet i alt 1 gang.

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 15. jan 2009 17:44

Hehe... Ja de tager fusen på os en gang imellem de små.  :lol:
Det er sådan noget, der kan ske, når man er hamsterejer.
De er utroligt stærke og stædige små dyr, så man lærer, at man ikke skal undervurdere deres evner. I hvertfald når det drejer sig om at bryde ud.  :wink:  Godt, du fandt ham så hurtigt.
Det "lille" bur har en fin størrelse, så der kan han sagtens gå i.  :wink:

Lemou

Indlæg af Lemou » 15. jan 2009 17:49

Hehe.. Godt, at han var nem at finde ;)

På et tidspunkt på de en af de første hamstere jeg har haft, blev jeg meget overrasket over min store hun. Hvis hun hang i tremmerne på buret, kunne hun bruge sin vægt til at trække to fra hinanden, så hun kunne smutte ud :shock:
Far klarede det med avis over buret, så var udbryderdronningen historie..

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 15. jan 2009 17:59

Den har Eztli også lavet  :lol:
Min mor skreg oppe fra 1. etage at en af mine rotter var sluppet løs, det var så en af mine hamstere der havde gnuffet sig igennem en bur bund :lol:

Lykke

Indlæg af Lykke » 15. jan 2009 18:08

Hopiw skrev:Den har Eztli også lavet  :lol:
Min mor skreg oppe fra 1. etage at en af mine rotter var sluppet løs, det var så en af mine hamstere der havde gnuffet sig igennem en bur bund :lol:
Er mor glad for dyr?  :wink:  :twisted:

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 15. jan 2009 18:09

Lykke skrev:
Hopiw skrev:Den har Eztli også lavet  :lol:
Er mor glad for dyr?  :wink:  :twisted:
Han kan godt lide dem....når de sidder i deres bure og ikke kan komme ud  :lol:

Vimse

Indlæg af Vimse » 15. jan 2009 18:09

Heheh... Det er en clasiker  :)  Det var bare rigtig godt du fandt ham hurtigt!

Jeg skulle også til at sove en nat. Og lige pludselig synes jeg, at jeg hørte en mærkelig lyd fra mit skrivebord. Putte havde så klemt sig ud, af sit bur, og var kravlet hen over mit skrivebord. (det skal siges der er over 1 m. mellem skrive bords kanten og gulvet! : O) Jeg vågnede så og så at Putte var i gang på mit skrive bord, ´med at gufle lidt ledning i sig. Jeg blev bare så bange! Tænk vis hun var faldet ned fra mit skrivebord. Så tror jeg ikke hun havde levet mere..... Uha....
Jeg rystede i hele min krop i lang tid efter.!

Blev du ikke også vildt forskrækket? Og helt vildt lettet over der ikke var sket noget med hamsen.
KH. Kathrine

Sofie

Indlæg af Sofie » 16. jan 2009 18:36

Rart at vide at jeg ikk er den første der har oplevet dette...
Ai, det vidste jeg seføli godt, at jeg ikk var...Men rart ikk at blive banket i hovedet :D

Jo, seføli blev jeg chokket over at han hverken var i sit hus eller i buret...men lyden kom fra hylden lige nedenunder, så vidste at han var tæt på. Hvis jeg havde kigget til ham, og hverken ku høre eller se ham - så var jeg gået i panik.

Ska holde godt øje med det bur han er i nu. Det er jo os af plastik.
Ska ha fundet et stort akvarium til ham.

Lemou

Indlæg af Lemou » 16. jan 2009 18:50

Sofie skrev:Rart at vide at jeg ikk er den første der har oplevet dette...
Ai, det vidste jeg seføli godt, at jeg ikk var...Men rart ikk at blive banket i hovedet :D

Jo, seføli blev jeg chokket over at han hverken var i sit hus eller i buret...men lyden kom fra hylden lige nedenunder, så vidste at han var tæt på. Hvis jeg havde kigget til ham, og hverken ku høre eller se ham - så var jeg gået i panik.

Ska holde godt øje med det bur han er i nu. Det er jo os af plastik.
Ska ha fundet et stort akvarium til ham.
Jeg blev rædselsslagen i aftes...!

Da jeg kiggede i hans to kokosser, var han der ikke og græsrøret føltes tom og der kom ingen Briko, når man kaldte :shock:
Han var ikke i buret og om morgenen, lagde jeg mærke til, at tremmerne stod på klem :shock:

Efter et par febrilske minutter, hvor jeg rodede rundt i alt for at finde ham, kom han dog ud af det såkaldte tomme rør  :roll:

Ikke godt, hvis han var smuttet ud, fordi der er flere katte her i huset

Ringling

Indlæg af Ringling » 16. jan 2009 19:58

Hold da op, hvor har han haft travlt den lille!
Ærgeligt med buret, kan du ikke reparere det??
Hilsen Lotte
Billede

Sofie

Indlæg af Sofie » 16. jan 2009 20:51

Ringling skrev:Hold da op, hvor har han haft travlt den lille!
Ærgeligt med buret, kan du ikke reparere det??

Ja, han har haft mega travlt...Er selv meget overrasket !
Nej, tror sq ikk det kan fixes så han ka komme over idet igen. Men det ka stadig bruges til marsvinene, så det ryger ikk ud. De ska bare ikk tisse i det hjørne  :lol:

ZenZen

Indlæg af ZenZen » 16. jan 2009 21:25

Nøøj det var mig en stædig hams du har fået dig der!
Men den er en klassiker - jeg har dog ikk prøvet lige den der...

Første gang vi fik en dværghams, og hun kom ud i køkkenet for at løbe -  efter 5 minutter var hun væk :shock:

Og jeg kunne bare ikk finde hende nogle steder... Egentlig ikke så mærkeligt, eftersom tøsen var kommet under selve køkkensoklen :oops:  :lol:
Vi kunne sørme høre hende, men ikk komme ind til hende...
Vi måtte bore et fint rundt hul i soklen og lokke hende ud med alverdens goder...
Det lærte vi af - nu er alle huller forseglet :wink:

Spot

Indlæg af Spot » 17. jan 2009 09:54

Godt gået lille mand ;)
Hvor stort er det blå bur?
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

burrus

Indlæg af burrus » 17. jan 2009 18:03

Spot skrev:Godt gået lille mand ;)
Hvor stort er det blå bur?
tror det er et maxiduna det han havde fået... især fordi han har fået et "lille" alm duna bur nu :lol:  
dvs han er gået 100*50 til "kun" 75*45 :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Besvar