I morges, da jeg stod på badeværelset og prøvede at vågne, hørte jeg en forkert lyd inde fra stuen. Jeg gik derind. Der var helt mørkt og jeg havde ikk kontaktlinser i endnu. Jeg stod helt stille og lyttede, og så var der seføli helt stille. Ud på badeværelset igen og ha linser i, og så begyndte lyden igen. Jeg listede ind, skimmede hurtigt marsvinenes kasser, men ingen af dem var faldet ud. Så måtte det jo være fra Douglas. Kiggede ned i hans bur...ingen basse. Løftede taget på hans hus...ingen basse !!
Så kom der nogle lyde fra hylden neden under...og hvem kommer gående imod mig oven på boksen med jordnødder ? Douglas ! Puha !!
Op i buret med ham igen. Jeg tændte så lyset for at finde ud af hvordan han var kommet ud. Os så ser jeg bare det største hul i et af hjørnerne ! Jeg troede seriøst det var løgn !
Jeg vidste at der var et lille mikroskopisk hul, men jeg havde lagt en sten i hjørnet, så han ikk kunne komme ned til det. Havde ikk i min vildeste fantasi forstillet mig, at sårn et lille dyr ku flytte en stor sten !
Nåh, men det ku han åbenbart, og han har rigtig hygget sig i nat. Vi har bare intet hørt !
Heldigvis var han nem at finde...Han gik mig jo ligefrem i møde. Men hva han har lavet i nat, ja det er sq et godt spørgsmål ! Han har været et sted, hvor der har ligget støv (sikkert under sofaen), for han havde støv i pelsen, og der lå støv foran badeværelsesdøren, 4 meter fra hans bur.
Stefan var på toilettet ½ time før jeg stod op...Tænk hvis han var kommet til at træde på Douglas ! Puha nej nej, den tanke vil jeg slet ikk tænke !
Nåh, men jeg måtte jo finde på noget i morges, for han ka jo ikk gå i et bur, der mangler et hjørne. Så jeg har indrettet et lille plastikbur til ham. Det er meget mindre end det han gik i før, desværre. Men jeg har ikk andet lige nu. Håber det går.

Lige et billede af det hul han havde lavet. Min finger hviler på buret, så man ka se hvor stort det egentlig er.

Sårn så hans bur ud før. Seføli med flere ting i og med top på.

Og det er så det lille bur han er kommet ned i nu.
Man må da sige at jeg i den grad har lært hvorfor det hedder en gnaver !
Heldigvis var det så nemt at finde ham igen. Ellers var jeg sikkert stadig igang med at lede...
Godt, du fandt ham så hurtigt.