Wikipedia
-
Vainio
Wikipedia
Yep.. som mange nok ved er der et online-leksikon der hedder Wikipedia (www.wikipedia.org).
Jeg var netop inde og checke om der stod noget interessant om hamstere, på den danske del af opslagsværket. Og det gjorde der.. en smule, en meget meget lille smule. Så derfor checkede jeg også den engelske del for samme emne, og der var maaaaange mange sider om alt hvad man kunne forestille sig at ville vide om de små dyr.
Så derfor... Hvorfor ikke oversætte noget af alt det der står på engelsk så dansk wikipedia kunne blive opdateret på emner som "sibirisk hamster" og "hvorfor hamstervat skal brænde i helvede".
Er der nogen der er gode til engelsk og sammen med mig vil kigge på sagerne? Er der nogen der vil læse korrektur og checke for fakta-fejl i det oversatte? Og sidst men ikke mindst, er der nogen der har noget at sige om det her emne? Enten om det har været oppe og vende før (kunne ikke finde nogen eksisterende tråde om emnet) eller om man synes det er en dårlig ide.
Hvis jeg ikke hører noget fra nogen går jeg bare igang en af de kommende dage.
Jeg var netop inde og checke om der stod noget interessant om hamstere, på den danske del af opslagsværket. Og det gjorde der.. en smule, en meget meget lille smule. Så derfor checkede jeg også den engelske del for samme emne, og der var maaaaange mange sider om alt hvad man kunne forestille sig at ville vide om de små dyr.
Så derfor... Hvorfor ikke oversætte noget af alt det der står på engelsk så dansk wikipedia kunne blive opdateret på emner som "sibirisk hamster" og "hvorfor hamstervat skal brænde i helvede".
Er der nogen der er gode til engelsk og sammen med mig vil kigge på sagerne? Er der nogen der vil læse korrektur og checke for fakta-fejl i det oversatte? Og sidst men ikke mindst, er der nogen der har noget at sige om det her emne? Enten om det har været oppe og vende før (kunne ikke finde nogen eksisterende tråde om emnet) eller om man synes det er en dårlig ide.
Hvis jeg ikke hører noget fra nogen går jeg bare igang en af de kommende dage.
-
FrkHoumann
Google oversæt er altså røv og nøgler
Den oversætter simpelthen så forkert at det er forfærdeligt.
Jeg har den på min hjemmeside, og det er virkelig noget hat
Den oversætter simpelthen så forkert at det er forfærdeligt.
Jeg har den på min hjemmeside, og det er virkelig noget hat
Tjek min nye hjemmeside:
http://www.mel-bollen.weebly.com
-
Vainio
-
FrkHoumann
HahaaVainio skrev:Hvilket netop er årsagen til at nogen burde oversætte det, så folk ikke bruger google oversætning og så får at vide at hamstere er søde små nuttede dyr med skæl og lange snabler.
Netop.
- Sig endelig til hvis du får brug for hjælp til noget af det ..
Jeg er nemlig ganske udemærket til engelsk
Tjek min nye hjemmeside:
I først eomgang behøver der jo ikke oversættelse, vi kan bruge eksempelvis DHF´s pasningsvejledninger og fra Hamsterland.
Næstformand i Dansk Hamster Forening - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

JA!sabkoch skrev:I først eomgang behøver der jo ikke oversættelse, vi kan bruge eksempelvis DHF´s pasningsvejledninger og fra Hamsterland.
åbne sider som wikipedia mangler lidt troværdighed fordi alle kan skrive derinde...
men jeg synes det kunne vær emægtig fedt hvis DHF kunne få stablet på benene at få skrevet noget derinde om hamstere, så vi kan få sorteret lidt ud i det l*rt der står derinde...
desværre starter mange med at læse ukritisk på åbne sites som wikipedia uden at ænse hvem der har skrevet det, så at få DHF's ord på wikipedia ku være godt!
(seneste rædselsfulde historie fra Thy: en af mine klassekammerat har lige købt tre guldhamstere hos dyrhandleren - og sandlig om ikke hun havde læst på "wiki" om pasning osv.. de gik på 30*40 uden hjul
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
Hvordan får ting der ind?

ale kan i teorien skrive derindesabkoch skrev:Hvordan får ting der ind?
at få artiklerne fra DHF's hjemmeside (om ikke andet så bare de mest basale om de enkelte arter og pasning og opdræt) derind og ligge med dhf som "forfatter" til det ville give noget større "troværdighed" omkring det der står
enhver kan skrive derinde at en guldhamster har det bedst i blandet køsngrupper på 10-12 stykker på for lidt plads... enhver kan også skrive det modsatte... det vil være ord mod ord... men stiller en forening op, skaber det troværdighed i forhold til læseren
(ja ved godt bestyrelsen har travlt og det nok ikke bør prioriteres højest - men det ku være en god ting! og give mere "reklame" for foreningen også
Pia B
tjekker op med resten af bestyrelsen om de også syntes det er en god ide

-
Vainio
-
Lemou