Den Svære Beslutning og konsekvensen af den.

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
contraria

Den Svære Beslutning og konsekvensen af den.

Indlæg af contraria » 20. feb 2009 23:23

Denne Beslutning ville jeg entligt først have offentligt gjordt midt i Marts. Men Det som kommer til at ske på fredag er så dybt tragisk og med sår stor sog i hjertet, at jeg bliver nød til at fortælle jer om den.

Beslutningen har Længe været undervejs, og er altså nu blevet endeligt taget. Min psykke kan ikke klare det mere, det går ikke længer kun ud over skolen, men også mit helbred og ikke mindst dyrnes ve og vel, og det kan jeg bare ikke lade stå til. derfor har jeg besluttet at....

Jeg stoppet som aktiv opdrætter og forum bruger. Jeg vil dog ikke forlade jer helt, jeg beholder nogle få hamstre, og en enkelt vil måske blive omplaceret.
Jeg vil måske gerne havde et kuld i ny eller næ, men det bliver ikke plandlagte kuldt som jeg plandlægger dem på nuværene tidspungt. det vil være når jeg har psykisk overskud til det, og med en han jeg lige har ved hånden.

Jeg beholder Parmesan, Cleo og deres datter Savina. Lumi så jeg gerne kom ud i et nyt hjem, men findes dette ikke, bliver hun jo nok også.
Cantal er forløbigt resseveret til Mette (Lykke), i tilfælle af hun gerne vil beholde hende. men ellers vil de resterne hamstre blive aflivet på fredag.

beslutningen om aflivning er tager individuelt fra hamster til hamster. Orca vil blive aflivet da han skranter så meget nu at jeg ikke kan finde ud af om det forde jeg stadig har mider i min bestand eller om det er alderdom det han har. Aztecer dreng og April samt Kariboh, på grund af deres alder og temperameng. vem vil have en 1 år gammel super udbryder droning med kikse nykker, eller to 1 års drenge som ikke er til at fange i buret for de de er bange får hænder der nede, men ellers er jordens dejligesta tamme drenge.
med tanke på hvor hårt deres kroppe har lidt under en behandling vil jeg ikke udsætte dem for flere behandlinger.

derfor er det med tunge skrit og tåre i øjne at jeg drager til dyrlægen fredag og får aflivet dem alle sammen.

så vil jeg kun havde mine 3 hamstere tilbage og unger som venter på at må komme ud i bedre hjem ind mit.

for ungernes skyld ville jeg ønske at dette allerade vil kunne ske i starten af marts, men det kan det desvære ikke.

Pu ha... dette er hår at skrive og sidder nu med ennu flere tåre i øjne ind før.

I skal alle have stor tak for de gode og dejlige stunder i har givet mig.
så jeg vil bare slutte af med at sige forvel og må vi ses igen endag.
vil i have fat på mig kan det ske via min MSN eller tlf.

amanda, som kommer til at savne Orca, April (min lille kikse pige), Kariboh og min elskede aztecer dreng (fra mit eller første kuld)
de venligste hilsner amanda

Meddie

Indlæg af Meddie » 21. feb 2009 08:24

Sikke noget Amanda... Det er jeg da ked af at høre :(
Men hvis det ikke fungerer godt sådan som det er nu, skal der jo selvfølgelig ske et eller andet.
Håber stadig at kunne følge Lumi.. Det er selvfølgelig også helt fint med mig, hvis du sørger for at hun får et nyt godt hjem, så længe det bare er et godt hjem :)

Håber det bedste for dig og alle hamsterne
~ Mvh. Mette og Clean

Spot

Indlæg af Spot » 21. feb 2009 10:37

hvor er det frygteligt  :cry:
Kan slet ikke sætte mig ind i hvor svært det må være for dig og alligevel er jeg næsten grædefærdig!!
ved slet ikke hvad jeg skal sige! Det er virkelig betryggende at nogen mennesker kan tænke fremad på den måde istedet for at 'glemme' dyrene!!
Gigant trøstekram til dig Amanda :kram:
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 21. feb 2009 13:40

Det er rigtigt trist at høre Amanda, men jeg forstår dig godt. Hverken du eller dyrene er tjent med, at det går skidt. Så er det bedre, at handle, end at lade stå til, selvom det gør forfærdeligt ondt langt ind i hjertet. For det gør det jo.  :(  Jeg synes det er flot, at du har taget den beslutning.

Knus fra mig til dig.

Ringling

Indlæg af Ringling » 21. feb 2009 14:19

:(  :(  :kram:
Hilsen Lotte
Billede

liv

Indlæg af liv » 21. feb 2009 15:24

nej hvor er det trist at læse! :cry:  :cry:  :cry: gid jeg kunne hjælpe med at give nogen af hamsteren et godt hjem men desværre :cry:  :cry: håber det kommer til at gå lidt bedre i fremtiden for dig! selvom jeg aldrig har aflivning som en mulighed før det virkelig er galt så forstår jeg dig godt! ... Held og lykke fremover!

----> fik helt tåre i øjnene :cry:  :cry:  :cry:

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 21. feb 2009 18:37

Det er jeg virkelig ked af Amanda. Men jeg har stor repekt for dig at du tager en beslutning så stor. Et meget stort kram til dig.  :kram:

Men jeg bliver lige nød til at spørge. Udover Orca, er de andre som du har valgt at få aflivet så stadig syge? Altså er der noget galt med dem udover sind og temperament? Jeg tænker bare om man kunne omplacere dem i stedte for.

contraria

Indlæg af contraria » 21. feb 2009 19:27

alle er reske og vejer over deres start vægt ved første sygdoms tilfælle og behandling :D

hvis jeg tager dem fra en ende af.

Aprit er født i starten af marts, er en pige, har aldrig fået kuld. hun er meget opmærksomheds kravne (lige som kiks) får hun ikke sin vilje så stikker hun af fra sit bur eller bider hjulet istykker.

Aztecer drengen. er halvskallet og 1 år gammel når karrentænen er slut. han er ved at få pels i nakken men det kan ses at han har tapt 1/3 del af sin pels på et tidspungt. han vil ikke op fra sit bur ved hjælp af en hænder og går i forsvar når han er der nede. jeg bruger gerne en plastik bytte eller en halv pringels bytte til at få ham op fra buret. når han så er kommet op kan jeg både sede og nusse og kælle hem i mine hænder.

Kariboh, vil være 1 år til Juni/juli måned, han er meget lille og har altid været det.han vil ikke op fra sit bur ved hjælp af en hænder og går i forsvar når han er der nede. jeg bruger gerne en plastik bytte eller en halv pringels bytte til at få ham op fra buret. når han så er kommet op kan jeg både sede og nusse og kælle hem i mine hænder.
han elsker sin stige hylle i loftet af sit bur.

jo det ville da være dejligt hvis de ku omplacers. men hvem vil have plads og tiden til dem? hvorlænge skal de gå uden daglig kontakt, forde jeg kun har overskud til at tage mig af det absolut nødvendige hos dem og alle ungerne som venter på at måtte flytte.
vil det bedste for dem være at vente i uvished og minimal kontakt eller få fred?

jeg valgte fred, da jeg mener odsne for at de finder et nyt hjem inden for rimmelighedens granser. vil være så minimale at det vil være for uansvarligt med min psykke at have dem.
de venligste hilsner amanda

Besvar