Farvel mine kære hamstre :'(

Er din hamster gået bort så kan du her oprette en mindetråd til evigt minde.
Besvar
Vallentin
Indlæg: 30
Tilmeldt: 19. maj 2014 00:01

Farvel mine kære hamstre :'(

Indlæg af Vallentin » 5. aug 2014 17:24

Jeg har for nyligt været på 2 ugers ferie hos min kæreste hvor min mor og søster skulle passe mine 12 hamstre, jeg kommer hjem og kommer op på mit værelse hvor der lugter virkelig råddent :/ jeg kigger så til alle mine små kære hamstre hvor jeg kun finder 4 i live :'(

Det har været en hård oplevelse :(

Farvel til
Ashutosh
Bacon O magic
Sarabi
Spitfire
Strawberry
Blueberry
Gollum
Og Hamtaro

Tilbage har jeg mine kære mdina, gzira, onyx og Kirsten
kærlige potetryk fra Louis, Gzira, Onyx, Mdina, Kirsten og Linse

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: Farvel mine kære hamstre :'(

Indlæg af Rasholm » 5. aug 2014 18:44

Ej da, det var da en grim ting at komme hjem til. Det gør mig rigtig ondt :cry:

Har de nogen ide/forklaring på hvad der er sket siden så mange er døde ?
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

Vallentin
Indlæg: 30
Tilmeldt: 19. maj 2014 00:01

Re: Farvel mine kære hamstre :'(

Indlæg af Vallentin » 5. aug 2014 19:04

De har "glemt" demografiske ikke haft tid.
Min mor havde en god grund da hun ikke var hjemme det meste af tiden pga hestekåringer men min søster har bare fundet noget der var sjovere at lave :(

Og min kære papegøje afgiv også ved døden :(
kærlige potetryk fra Louis, Gzira, Onyx, Mdina, Kirsten og Linse

rikkebn
Indlæg: 222
Tilmeldt: 18. feb 2013 15:25

Re: Farvel mine kære hamstre :'(

Indlæg af rikkebn » 5. aug 2014 21:28

Jeg fik overhovedet ikke indtrykket af at Spitfire var død under så grove omstændigheder. Det er simpelthen under alt kritik og jeg har ingen ord til at beskrive hvad jeg føler.
Kig forbi https://www.facebook.com/vesterhavetshamster/ - opdræt af Campbells i Esbjerg!

Colour Point
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 24. mar 2014 20:15

Re: Farvel mine kære hamstre :'(

Indlæg af Colour Point » 6. aug 2014 22:19

Det er som skrevet stadig under al kritik, da din mor burde som minimum have kontrolleret at de fik mad & vand når hun havde lovet det, havde hun måske bare set til dem 2 gange om ugen (hvor din søster selvfølgelig skulle komme hver dag) så havde de måske været her nu :S

Håber de har dårlig smag i munden begge to :(

Stakkels dig, og stakkels de små :(
Med Venlig Hilsen
Trine // Colour Point.
www.colourpointhamster.com eller http://www.facebook.com/colourpointhamster

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Farvel mine kære hamstre :'(

Indlæg af PiaH » 7. aug 2014 09:26

Hold da op hvor er de ansvarsløse, stakkels små at sulte ihjel :-(
Hvil i fred alle sammen, og mange kram her fra.
Fra mig og Zoo

mjoller
DHF - Dommer
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 12. feb 2013 16:56

Re: Farvel mine kære hamstre :'(

Indlæg af mjoller » 7. aug 2014 10:12

En ubehagelig oplevelse, håber virkelig de har det dårligt med det :/
Håber de sidste 4 er okay, og at du kommer over sådan et tab
Hilsen Michelle, Brocoli, Flopper og Hønse.
Fischers hamsteropdræt

taysha
Indlæg: 455
Tilmeldt: 1. okt 2013 19:00

Re: Farvel mine kære hamstre :'(

Indlæg af taysha » 7. aug 2014 11:05

tja, den sidste landmand, der lod dyr sulte ihjel fik en bøde på kæmpebeløb og mistede retten til at have med dyr at gøre. Og det var ikke engang, fordi han bare ikke "gad" passe dem, men han var gået i stykker psykisk, og det blev opdaget for sent. Sådan er det næsten altid med dyreværnssagerne i landbruget - der ligger en dybt ulykkelig menneskelig tragedie bag. Kæledyr derimod ... der er det næsten altid noget med, at ejerne bare ikke gad dem mere....
Desværre for kæledyrene er der ikke samme kontrolforanstaltninger sat op omkring dem, så de kan blive udsat for sådanne horrible overgreb, uden at det bliver opdaget af myndighederne og de ansvarlige bragt for retten :(
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Re: Farvel mine kære hamstre :'(

Indlæg af Freja » 7. aug 2014 17:20

Hvor er det tragisk .....og på samme tid chokerende. Hvis det skete for mig, ville jeg have svært ved nogensinde at tilgive det. Jeg forestiller mig, atmosfæren mellem jer er meget kølig. Hvordan kommer I videre?
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

MiivxD
Indlæg: 248
Tilmeldt: 15. apr 2014 16:11

Re: Farvel mine kære hamstre :'(

Indlæg af MiivxD » 8. aug 2014 18:48

Hvor er det forfærdeligt !! Det er under meget kritik..

Jeg har selv haft min mor til at passe mine hamstere, da jeg var på ferie, og selvom hun er bange for dyr, har hun passet mine hamstere så godt ! :) ..
Så din mor og din søster kunne da godt have passet dem ordenligt! Det kræver ikke meget at passe hamstere. Vand og mad er det hele. Det er ikke meget i forhold til en hund eller en kat. Så er godt nok lidt i chok, over at de "bare" har glemt dem og ladet dem dø :(

darkangel87
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 19. jun 2008 12:22

Re: Farvel mine kære hamstre :'(

Indlæg af darkangel87 » 9. aug 2014 17:48

hvor gør det ondt i mit hjerte at læse, sidder med tårer i øjnene over at tænke på den måde de små er kommet fra denne verden, gør især ondt at læse Ashutosh var en af dem, da han er fra mit opdræt, og jeg ved hvor skøn han var.
Den slags troede jeg kun kunne ske i ens værste mareridt.

Gør mig så ondt for dig, har ingen anelse om hvordan du vil komme videre i forhold til din mor og søster, havde det været mig havde jeg hadet dem til døde
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Vallentin
Indlæg: 30
Tilmeldt: 19. maj 2014 00:01

Re: Farvel mine kære hamstre :'(

Indlæg af Vallentin » 12. aug 2014 18:12

Mange tak allesammen, jeg ved ikke rigtig hvordan jeg kommer videre med min mor og søster.

de bor nu hos min kæreste hvor jeg flytter med her om et stykke tid :)

de sidste 4 hamstre har det rigtig godt og de vejer godt til igen :)

kirsten vejer 55g
mdina vejer 37g
onyx vejer 35g
og Gzira vejer 36g

og jeg vil prøve at komme videre med min hamsteravl på trods af det store tab :(

de er et bedre sted nu og det er nok bedst for dem, jeg tænker på dem hver dag og tjekker nu alle mine hamstre 3 gange om dagen for at være sikker...
kærlige potetryk fra Louis, Gzira, Onyx, Mdina, Kirsten og Linse

vonJul
Indlæg: 506
Tilmeldt: 21. jan 2013 00:14

Re: Farvel mine kære hamstre :'(

Indlæg af vonJul » 14. aug 2014 08:55

Øv øv øv hvor en grim oplevelse. Det er noget jeg frygter hver gang jeg beder min veninde passe mine fire bebser, så jeg kan finde på at skrive til hende hver dag for at høre hvordan de har det og om hun har husket at tjekke mad, vand, skader osv. Men det der jo desværre bare ikke noget man burde være nød til at gøre..

Desværre er det meget svært at komme videre fra sådan en situation, da man helt automatisk føler sig enormt svigtet, specielt når der er tale om ens mor og søster!

Jeg håber du snart får det bedre! og at du kan nyde de fire dejlige dyr der heldigvis overlevede!

Besvar