En frygtelig ulykke i går - farvel lille Pil

Er din hamster gået bort så kan du her oprette en mindetråd til evigt minde.
Besvar
Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

En frygtelig ulykke i går - farvel lille Pil

Indlæg af Freja » 7. nov 2014 12:33

Det skete noget frygteligt her hos os i går eftermiddags. Freja fandt Pil siddende fast i et lille vindue i sit hus. Det er et træhus med små runde vinduer med trækryds for. Pil havde gnavet tremmerne væk og prøvet at komme igennem vinduet og var blevet spiddet på de skarpe kanter af den nederste tremme. Da vi vendte huset om, kunne vi sagtens få hende lirket ud, men det var et forfærdeligt syn. Hele hendes hals og bryst var flået op i hendes desperate kamp for at komme fri. Hun var ved bevidsthed og virkede lettet over at få hjælp - lå helt stille og lod mig vaske sårene, så jeg kunne se skadernes omfang. Hun begyndte at sutte på den våde vatrondel, så Freja skyndte sig at komme med hendes vandflaske, som hun drak længe af. Hun kan i realiteten have siddet der siden aftenen før, da Freja gik i seng - men blodet var ikke indtørret, så det tror jeg ikke, hun har. Om morgenen var Toke inde med havgregrød til hende, men satte det bare ind i buret og så ikke efter Pil, da han regnede med, at hun sov, og han skulle skynde sig i skole....

Det stod hurtigt klart, at Pil ikke var til at redde. Hun var så afkræftet og havde mistet meget blod fra sine store, dybe sår....det må have gjort vanvittig ondt på hende, og alligevel havde hun fuld tillid til Freja og mig, da vi vaskede hende. Vi valgte sammen, at Pil skulle have fred og slippe for sine smerter, så det sørgede jeg selv for.

Hold da op, hvor er det hårdt. Vi har sagt farvel til gamle og syge hamstere. Men Pil var så ung og fuld af liv. Hun var fra det allerførste von Happy-kuld 2. april 2014, og vi elskede hende lige fra start. Freja valgte hende selv ud - og hun skulle hedde Pil, fordi Freja jo er passioneret bueskytte. Derfor blev de andre unger kaldt Ask, Kastanje, Lærke og Hassel, så det passede til Pil.

Pil nåede at få et kuld unger - gudekuldet. Vi er glad for, at de to hunner, Frigg og Freja von Happy, begge er solgt til andre opdrættere, så vi håber med tiden at kunne få en unge derfra for at få lidt af vores skønne Pilovitskij tilbage i vores opdræt.

Vi vil savne hende frygteligt og i fremtiden være endnu mere obs på at checke legetøj og huse for defekter. Vi har altid passet så godt på vores dyr og kan slet ikke forstå, at dette er sket for os. Børnene er helt knuste over ulykken.

Pil bliver begravet ved siden af Sne, Lykke og sin lille kuldsøster Hassel i morgen ved sommerhuset.

Jeg plejer ikke at skrive her, når vores hamstere dør - men dette var en voldsom og meningsløs død, som jeg meget gerne vil advare andre om, for det kan jo også ske hos andre hamsterejere. Huset er blevet ødelagt for at ingen skal kunne genbruge det.
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: En frygtelig ulykke i går - farvel lille Pil

Indlæg af Rasholm » 7. nov 2014 12:47

Sikken en traumatisk oplevelse for Pil og Jer. Det må have været grimt.
Men god beslutning at give hende fred.
Varmt kram herfra
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

louisekold
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 13. mar 2013 13:56

Re: En frygtelig ulykke i går - farvel lille Pil

Indlæg af louisekold » 7. nov 2014 13:21

Åhh det er jeg ked af og hører. Det har ikke været en rar oplevelse. Må hun hvile i fred
Med Venlig Hilsen
Louise Kold Larsen

Billede

Maia
Indlæg: 504
Tilmeldt: 27. nov 2011 09:57

Re: En frygtelig ulykke i går - farvel lille Pil

Indlæg af Maia » 7. nov 2014 13:34

Forfærdeligt :(
Hvil i fred lille Pil.
Der tages forbehold for tyrkfjel og prisændringer i forhold til ovenstående indlæg

0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)

vonJul
Indlæg: 506
Tilmeldt: 21. jan 2013 00:14

Re: En frygtelig ulykke i går - farvel lille Pil

Indlæg af vonJul » 7. nov 2014 15:08

Åh gud hvor en forfærdelig oplevelse, både for jer og for Pil :cry:
Må hun hvile i fred :lys

mjoller
DHF - Dommer
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 12. feb 2013 16:56

Re: En frygtelig ulykke i går - farvel lille Pil

Indlæg af mjoller » 7. nov 2014 15:56

Uf en forfærdelig oplevelse :(
Hvil i fred lille Pil :lys
Hilsen Michelle, Brocoli, Flopper og Hønse.
Fischers hamsteropdræt

Hamsterguf9000
Indlæg: 1326
Tilmeldt: 30. okt 2013 10:18

Re: En frygtelig ulykke i går - farvel lille Pil

Indlæg af Hamsterguf9000 » 7. nov 2014 19:30

Det er jeg virkelig ked af at høre :'(
Jeg er også selv utrolig omhyggelig når jeg udvælger inventar til burene, men det er stadig et af mine værste mareridt at der skulle ske noget med de små på den måde :O

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: En frygtelig ulykke i går - farvel lille Pil

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 7. nov 2014 19:31

Hvor er det frygteligt.

Er ked af i måtte miste hende på den måde :(
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Frøken Kanel
Indlæg: 8
Tilmeldt: 5. nov 2014 10:38

Re: En frygtelig ulykke i går - farvel lille Pil

Indlæg af Frøken Kanel » 7. nov 2014 20:37

Åh nej hvor frygteligt! Stakkels Pil, og stakkels jer! :(

Frøken Kanel har samme hus. Vil straks tjekke tremmerne i vinduet!

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Re: En frygtelig ulykke i går - farvel lille Pil

Indlæg af Freja » 7. nov 2014 21:03

Tal for alle jeres søde ord og tanker. Mia, jeg vil råde til, at I helt fjerner krydset i vinduerne på frk. Kanels hus og sliber kanterne med sandpapir. Huset er jo fint nok, men vinduerne er de rene dødsfælder. Pils vindue var intakt aftenen før, men pludselig har hun altså fået den skøre ide at skabe en ekstra indgang....
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

taysha
Indlæg: 455
Tilmeldt: 1. okt 2013 19:00

Re: En frygtelig ulykke i går - farvel lille Pil

Indlæg af taysha » 8. nov 2014 11:59

åh nej hvor frygteligt. Desværre kan der ske ulykker lige meget hvor omhyggelig man er med sine dyr. :(

I øvrigt: Dette er jo et glimrende eksempel på hvorfor mit blodtryk ryger helt op i det røde felt når folk taler om at man jo godt kan tage på ferie et par dage eller forlænget weekend og lade sine dyr alene bare de har mad og vand nok.. nej det kan (eller må i flg dyreværnsloven) man ikke, netop af hensyn til at der kan ske sådan noget her. Tænk hvis I ikke var kommet hjem, da I gjorde.
Du har ret i at der ville være indtørret blod at se hvis hun havde hængte der i fler timer, så måske er der en lille trøst i det? Tørsten er helt naturlig ved blodtab, så et siger ikke noget om hvor længe det ahr stået på.
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

Frederikke09
Indlæg: 12
Tilmeldt: 11. apr 2014 06:35

Re: En frygtelig ulykke i går - farvel lille Pil

Indlæg af Frederikke09 » 8. nov 2014 17:43

Gud hvor forfærdeligt! :cry:

Et langt liv er ikke godt nok – et godt liv er langt nok

Håber hun har det bedre på den anden side af regnbuebroen. - Hvil i fred. :cry:
Hilsen Frederikke, og de tre små tumlinger. :)

Kig gerne forbi min gnavergalleri, og smid en stemme hos mine hamstere. :) http://www.gnavergalleri.dk/bruger/1614 ... _tumlinger_

Winther
Indlæg: 97
Tilmeldt: 12. jun 2014 18:03

Re: En frygtelig ulykke i går - farvel lille Pil

Indlæg af Winther » 11. nov 2014 10:41

Så synd for jer og Pil :cry:
Venlig hilsen Trine
Billede
Winther's Hamsteropdræt
http://www.winthershamster.dk

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Re: En frygtelig ulykke i går - farvel lille Pil

Indlæg af Freja » 9. jan 2015 22:33

Opdatering på Pils historie:

Skal man tro på skæbnen? Under alle omstændigheder, så er det fantastisk, at Pils datter, FREJA VON HAPPY er flyttet herhjem til os....til sit barndomshjem. Hun er faldet så godt til, er sød og tam og nysgerrig. Derudover en meget smuk hamsterpige, og vi glæder os til at se hende få unger. At vi lige præcis får den hamster tilbage, der er opkaldt efter kærlighedsgudinden og min skønne datter - det kan da ikke være tilfældigt.
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Besvar