Spot <3

Er din hamster gået bort så kan du her oprette en mindetråd til evigt minde.
Spot
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 8. okt 2006 10:26

Spot <3

Indlæg af Spot » 3. jun 2008 08:53

Så blev det min tur til at sige farvel.

Spot. Du startede som en lille forskræmt baby i et bur i Zoo Zity. Da jeg så dig vidste jeg at du skulle med mig hjem. Du fik en hård start. over i en transportkasse... en tur på gulvet.. Op igen og den lange tur hjem.

Den føste aften lå jeg på min seng og kiggede på dig i timevis. Du faldt i søvt på taget af dit hus og trillede ned i madskålen hvor du sov videre med de små lyserøde poter strittende lige i vejret.

Du gik fra at være han til hun og til han igen. Og nu er der vist ikke nogen tvivl! Du er far til mindst fire smukke kuld og dit fantastiske blod og temparament er nu spredt i hele den danske hamster kreds.
Selv her på dine gamle dage fik du fjernet en sten på din egen størrelse, for at komme ind til Topsi og lave et sidste kuld.

Dit temperament var helt fantastisk. Du har aldrig bidt eller været sur, heller ikke dine hunner har haft noget at klage over. For et par dage siden havde du dit første møde med en kanin. Der opførte du dig også som en engel, fuld af nysgerrighed og ikke den mindste ide om hvor farlig en leg du legede.

Du nåede lige at få din sidste store udflugt for et par dage siden. Du var væk i et døgn, men du har opdraget mig så godt at jeg ikke blev bekymret... for selvfølgelig kommer du tilbage. Det gør du altid.

Du har længe set gammel ud, men det skal der også være plads til. Du bliver her jo længe endnu havde jeg regnet med.
I går var du ikke dig selv, men jeg bortforklarede det med træthed efter udflugten. Men her til morgen sad du halvvejs oppe i din sandskål og rykkede dig ikke ud af stedet. Da jeg tog dig ud af skålen var det som om dine ben bare løb afsted og du ikke havde nogen fornemmelse af hvad du gjorde... du lagde dig til at sove midt i buret.

Lige nu sidder du i en spand og halv sover. Du har alt hvad du kan ønske dig af strøelse og guf. Du er ikke død men vil få sprøjten klokken 10.15.
Det er det eneste der er at gøre skat.. jeg er ked af det.. det er jeg virkelig...

Du var en fantastisk lille fyr og grundlægger for mit opdræt. Du vil aldrig blive glemt.
Du blev kun 1 år og 9 måneder. Jeg havde håbet på at få længere tid med dig, men den tid vi havde var mere værd end noget andet.

Jeg skriver dette nu, i håb om at jeg vil kunne undgå at bryde sammen hos dyrlægen.

FARVEL SØDESTE SPOT! DU ER ALTID I MIT HJERTE.

Billede
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Christina S.R.
Indlæg: 154
Tilmeldt: 24. maj 2008 18:38

Indlæg af Christina S.R. » 3. jun 2008 09:29

Snøft :(
Nu sidder jeg med tårer i øjnene...
Han lyder som en super-fantastisk lille hams...
Knus Christina
Ejer af hamstrene Sif og Silvara & cairn terrieren Kayleigh. Har tidligere haft hamsteren Nefertiti (Nef) og dværghamsteren Maximilian (Max). Se mine hamstre på http://www.greenlilyrabbit.dk/hamstere.html

Spot
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 8. okt 2006 10:26

Indlæg af Spot » 3. jun 2008 10:11

Tro mig... jeg græd som en sindsyg da jeg skrev det.
Han var fantastisk.

Nu er han aflivet og begravet i haven!

R.I.P. min lille Spot <3
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Desiree
Indlæg: 1026
Tilmeldt: 5. jun 2007 15:49

Indlæg af Desiree » 3. jun 2008 10:20

Jeg fik da også tårer i øjnene  :(
Han har haft det rigtig godt, og blev sendt afsted på en værdig måde. Det er aldrig let når man elsker et dyr, stoooort trøstekram.
mvh Desiree

JasMal

Indlæg af JasMal » 3. jun 2008 10:21

Tak fordi du deler det med os andre....

Det gør mig ondt at høre at han nu har fået sine vinger - håber han har det godt igen nu....

Sikke en fantastisk skrivning og oplevelse du deler med os - tak for det  :wink:  Han var en dejlig en... og jeg er glad for at jeg har noget fra ham - nemmerli min lille Mikki McGreen  :lol:

Sov sødt Spot

Spot
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 8. okt 2006 10:26

Indlæg af Spot » 3. jun 2008 10:25

Tak alle sammen. hvor er i søde :D

Synes det var en godt måde at ære ham på ved at dele hans bedste stunder med jer
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Hothamster

Indlæg af Hothamster » 3. jun 2008 11:38

Jeg har lige læst det for anden gang i dag og jeg sidder atter og snøfter.

Du skriver så smukt og hvor er han sød :)

Spot
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 8. okt 2006 10:26

Indlæg af Spot » 3. jun 2008 11:40

Tusinde tak for rosen... elsker at skrive men det her var ikke særlig sjovt... Mine hænder fandt bare vej over tasterne.. tænkte ikke rigtig over det
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Meddie
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 11. jul 2007 09:14

Indlæg af Meddie » 3. jun 2008 12:28

Har trostet over msn, men vil alligevel ogsaa sige noget her!
Synes det er saa fint det som du har skrevet min <3
Spot har haft et vidunderligt hamsterliv hos dig!
Han var ogsaa en virkelig dejlig hamster, med et kanont godt temperament! Han har lavet de skonneste kuld! Jeg har jo Popsi, hvor Spot faktisk baade er far og morfar til :D Hun er verdens sodeste lille hamstertos <3

Det er med taare i ojnene at jeg maa sige R.I.P smukke lille Spot <3

Og self. KAEMPE KAEMPE trostekram til dig sodeste! <3 :kram:
~ Mvh. Mette og Clean

Hopiw
Indlæg: 680
Tilmeldt: 22. okt 2007 22:49

Indlæg af Hopiw » 3. jun 2008 12:31

Gør mig utrolig ondt.
Sov sødt lille Spot.

Mahonia
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 22. aug 2007 16:51

Indlæg af Mahonia » 3. jun 2008 12:40

Nu sidder jeg også og drypper tårer!
Hvor er det sødt skrevet.
Det siger meget tydeligt, hvor meget du holdt af den lille fyr og hvor godt, han havde det hos dig.

Endnu et stort kram fra mig.  :(

Lilly03

Indlæg af Lilly03 » 3. jun 2008 14:09

Super godt skrevet! Stakkels dig, det gør altid ondt at miste  :( krammer fra miig af!  :wink:

HamsterMiaah
Indlæg: 817
Tilmeldt: 2. jan 2008 11:39

Indlæg af HamsterMiaah » 3. jun 2008 15:08

Stakkels dig og stakkels Spot  :cry:  Det er altid sørgeligt når et dyr dør, og det er endnu sørgeligere at aflive det! :( Din tekst til ham var fantastisk skrevet, hvilke selvfølgelig må betyde at han var en virkelig god hams <3 Ved ikke hvad jeg ellers skal skrive, andet end at jeg føler med dig!
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

Lul
Indlæg: 186
Tilmeldt: 22. okt 2005 12:52

Indlæg af Lul » 3. jun 2008 16:14

For satan Katrine, hvor er det bare ærgerligt at det skulle gå sådan .. Spot var en SUPER FANTASTISK hamster, som jeg er meget glad for at have mødt .. Jeg føler virkelig med dig, og ville ønske jeg kunne give dig et kæmpe opmuntrende kram, lige nu.

Hvil i fred lille Spot <3  :cry:  
Jeg ved, at du altid vil være elsket og savnet!
Mange hilsner fra Louise ;D

Ringling
Indlæg: 931
Tilmeldt: 31. maj 2007 14:33

Indlæg af Ringling » 3. jun 2008 17:21

Åh altså... fik også tårer i øjnene. Det var dog sørgeligt, men det eneste rigtige at gøre!  :(
Sov godt lille spot.. og kæmpe trøstekram  :kram:
Hilsen Lotte
Billede

Besvar