Bur til mor med unger

Har du lyst til at vise din hamster, dit bur, noget tilbehør eller andet hamster relateret frem, så er dette stedet.
Låst
Ringling

Bur til mor med unger

Indlæg af Ringling » 10. jun 2008 18:04

Nu skal jeg jo have mit første kuld i slutningen af august, så der er nogle måneder endnu, men er kommet til at tænke på, at jeg måske skal have et større "mor med kuld"-bur.  Som ku være et alm. duna 8-)

Lige nu går hun i et mini-duna, men det er vel ikke stort nok, når der kommer unger? Er der nogle, der har arfaringer med det? I der avler, som har jeres hunhamster i et mini-duna, flytter i hende i et større bur, når hun venter sig?? Eller kan det godt lade sig gøre i mini-dunaet... tænker bare at pladsen bliver lidt for trang...  :?
Hilsen Lotte
Billede

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 10. jun 2008 18:08

Synes du skal flytte hende over i et almindelig duna bur.
Der er slet ikke nok plads til 12 hyperaktive hamsterunger i et miniduna :lol:

Regner med at jeg flytter om på mine hunner fra mit skabsbur til duna-bure når de er drægtige.

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 10. jun 2008 18:10

Jeg har en del store Duna bure og Store Gabber bure som jeg kun bruger til hunner med unger så der bliver de sat ned så der er plads til ungerne. :wink:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Ringling

Indlæg af Ringling » 10. jun 2008 18:26

Ja jeg synes også, at det bliver for lille, hvis nu der kommer 10 unger, det kunne måske lige gå med 2-3 unger, men det kan man jo ikke satse på  :lol:

Tror jeg vil se mig om efter et alm. duna så, det er synd, hvis de bliver stressede over for lidt plads i hvert fald.  :wink:  
Og så kan nogle af ungerne jo blive i det, når de tages fra..hvis der f.eks. er 6 drenge og 4 piger... så kunne drengene blive i dunaburet og pigerne komme i et lidt mindre til den tid, hvis de ikke bliver solgt med det samme altså  :D
Hilsen Lotte
Billede

burrus

Indlæg af burrus » 10. jun 2008 20:14

ellers hvis du ikke når at finde det - så hop i ikea og køb en stor samla kasse  :wink:  det er på størrelse med et duna  :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Hamsterhjulet

Indlæg af Hamsterhjulet » 11. jun 2008 05:24

burrus skrev:ellers hvis du ikke når at finde det - så hop i ikea og køb en stor samla kasse  :wink:  det er på størrelse med et duna  :wink:
.. men pas på, at kassen er høj nok! :? Jeg købte på et tidspunkt 2 kasser med låg, som jeg troede var høje nok, men så kom der udbryderkonger op i min små dværgdrenge. 2 ud af 3 fandt jeg aldrig igen :cry:

Jeg har mit store akvarie på 120 liter, som jeg bruger til hunner med unger eller når de i det hele taget er drægtige. Dog har jeg kun 1 hun, nemlig Himalaya, så hun går i det hele tiden :wink:
Mvh. Fanni & Goldies
Billede

Ringling

Indlæg af Ringling » 11. jun 2008 17:41

Jeg var så heldig at finde et brugt dunabur på dba i går aftes, så der slog jeg til med det samme, så problemet er løst og hun kommer op i det om et par måneder  :D  Så er der i hvert fald ikke pladsproblemer mere!

Tremmeafstanden i lågen er dog lidt større end i mini-duna... men den er vel god nok, regner jeg med, når i andre også bruger alm. duna   :D  :wink:
Hilsen Lotte
Billede

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 11. jun 2008 17:44

Ringling skrev:Tremmeafstanden i lågen er dog lidt større end i mini-duna... men den er vel god nok, regner jeg med, når i andre også bruger alm. duna   :D  :wink:
Du skal lige proppe noget net på i toppen, en hamster vil sagtens kunne komme ud af hullerne (:
Mine er gabber bure, så der er 1cm tremmeafstand i toppen :wink:
Mener er er 2cm i toppen af duna bure.

Ringling

Indlæg af Ringling » 11. jun 2008 17:47

Hopiw skrev:
Ringling skrev:Tremmeafstanden i lågen er dog lidt større end i mini-duna... men den er vel god nok, regner jeg med, når i andre også bruger alm. duna   :D  :wink:
Du skal lige proppe noget net på i toppen, en hamster vil sagtens kunne komme ud af hullerne (:
Mine er gabber bure, så der er 1cm tremmeafstand i toppen :wink:
Mener er er 2cm i toppen af duna bure.
Ja afstanden er lige under 2 cm.. så må jeg da have fundet noget net  :D
Hilsen Lotte
Billede

Låst