Midlertidigt hjem til mine dværge...

Har du lyst til at vise din hamster, dit bur, noget tilbehør eller andet hamster relateret frem, så er dette stedet.
Kenneth TS

Midlertidigt hjem til mine dværge...

Indlæg af Kenneth TS » 4. maj 2009 19:18

Ja, grundet en lille ulykke med min hånd, så kan jeg ikke få bygget mit bur, selvom alle materialer er indkøbt... Så derfor har jeg måtte ofre lidt penge til et hjem til mine dværge, som de kan hygge sig i imellemtiden, hvilket de klarer utroligt godt :)

Det er et Effect-Line akvarie, hvor der er lagt en blanding af bark-stykker og savspåner som bundlag. Et sandbad vha. en potteskjuler, som lige fik et slag med hammer. Så er der lagt en lille bro ind af træ, hvor de kan gemme sig under. Et træhus som de virkelig har indtaget, så skal de have med i det nye. Et træhjul i limtræ. Til sidst en lille vandflaske og en keramikskål med mad i.

Har et akvarie til som er præcis magen til, hvor der skal to andre hamstere ned i; men de går pt. i et tremmebur, fordi det andet ikke er indrettet endnu :)

Beboerne i det på billedet er Snefnug (hun, man kan lige ane hende på billedet) og Støvkorn (han). I det andet kommer Nimbus (han) og Bella (hun).

Billede

liv

Indlæg af liv » 4. maj 2009 19:51

det ser bare super godt ud! :D

Lykke

Indlæg af Lykke » 4. maj 2009 19:54

Det ser godt ud!

Kenneth TS

Indlæg af Kenneth TS » 4. maj 2009 19:58

Mange tak... De er også glade for det :lol: Og det er jo det vigtigste...

Det er forresten et alu-akvarie og måler 70x30x30 - så plads har de da; men får dobbelt så meget snart :D

liv

Indlæg af liv » 4. maj 2009 20:01

Kenneth TS skrev:Mange tak... De er også glade for det :lol: Og det er jo det vigtigste...

Det er forresten et alu-akvarie og måler 70x30x30 - så plads har de da; men får dobbelt så meget snart :D
sikke dog du forkæler dem!! mine går selv på 70*35*35 og det er de godt tilfredse med!

men dobbelt op!  :D et ord! HEAVEN!

Kenneth TS

Indlæg af Kenneth TS » 4. maj 2009 20:33

Der er en grund til den str. Men vil du snart ku se herinde håber jeg :wink:

Og så nyder de det nye bundlag istedet for savsmuld... Er stået op et par gange, hvor Snefnug har sovet en lille rede i det nye bundlag mellem sandbadet og broen :D

Storega

Indlæg af Storega » 5. maj 2009 21:42

Super ;)

Spot

Indlæg af Spot » 6. maj 2009 10:45

flot :D glæder mig til at se dit projekt (:
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 6. maj 2009 11:00

hvor ser det godt ud, det lyder godt nok spændende med dit projekt glæder mig til at se det
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Kenneth TS

Indlæg af Kenneth TS » 8. maj 2009 12:29

Så fik jeg klaret Nimbus' midlertidige hjem, desværre er Bella gået bort i nat, så han er pt. alene i det nye hjem (hvorfor hun er gået bort vides ikke... Stress kan være grunden)...

Billede

Det er identisk med Snefnug og Støvkorns hjem, dog er Nimbus' 80x40x40. Dette skyldes at Nimbus' og Bella er/var hyper-aktive, så sku have plads at boltre sig i. Men da der kun er Nimbus' i hjemmet nu, så har han jo lidt mere plads i det lille træhus...

Skålene er i keramik, hvor der er mad i den ene (indtil han beslutter sig for at splitte det ud over hele bunden af akvariet :lol: ), og så er der sand i den anden (den store).¨
Desuden har han også fået en lille vandflaske, som jeg kan fylde hverdag næsten, kræver vand til sådan en lille aktiv fyr :D . Desværre havde jeg ikke lige et hamster-venligt hjul, så han har pt. et lidt grimt metalhjul; men får et nyt snart.
Hans hus er i træ ligesom Snefnug og Støvkorns, dejligt stort et :)
Desuden fik han lige et pringles rør, hvor jeg lavede et hul i siden plus fjernede bunden, så han har lidt at kravle i og på :D Hvor der også bliver lagt lidt godbidder en gang i døgnet, som han har fundet ud af nu... hehe...

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 8. maj 2009 13:11

Det ser vel nok dejligt ud. Ja de bliver godt forkælede de små.  :D

Det var da trist med Bella.  :(

Lykke

Indlæg af Lykke » 8. maj 2009 14:18

Kenneth TS skrev:Så fik jeg klaret Nimbus' midlertidige hjem, desværre er Bella gået bort i nat, så han er pt. alene i det nye hjem (hvorfor hun er gået bort vides ikke... Stress kan være grunden)...

Billede

Det er identisk med Snefnug og Støvkorns hjem, dog er Nimbus' 80x40x40. Dette skyldes at Nimbus' og Bella er/var hyper-aktive, så sku have plads at boltre sig i. Men da der kun er Nimbus' i hjemmet nu, så har han jo lidt mere plads i det lille træhus...

Skålene er i keramik, hvor der er mad i den ene (indtil han beslutter sig for at splitte det ud over hele bunden af akvariet :lol: ), og så er der sand i den anden (den store).¨
Desuden har han også fået en lille vandflaske, som jeg kan fylde hverdag næsten, kræver vand til sådan en lille aktiv fyr :D . Desværre havde jeg ikke lige et hamster-venligt hjul, så han har pt. et lidt grimt metalhjul; men får et nyt snart.
Desuden fik han lige et pringles rør, hvor jeg lavede et hul i siden plus fjernede bunden, så han har lidt at kravle i og på :D Hvor der også bliver lagt lidt godbidder en gang i døgnet, som han har fundet ud af nu... hehe...
Put noget pap eller lignende ind mellem tremmerne i hjulet, så den lille fyr ikke kommer til skade, mens du bruger metalhjulet  :D
Selvom det er midlertidigt, ville det jo være trist, hvis der skete noget...

Kenneth TS

Indlæg af Kenneth TS » 8. maj 2009 14:36

Lykke skrev:
Kenneth TS skrev:Så fik jeg klaret Nimbus' midlertidige hjem, desværre er Bella gået bort i nat, så han er pt. alene i det nye hjem (hvorfor hun er gået bort vides ikke... Stress kan være grunden)...

Billede

Put noget pap eller lignende ind mellem tremmerne i hjulet, så den lille fyr ikke kommer til skade, mens du bruger metalhjulet  :D
Selvom det er midlertidigt, ville det jo være trist, hvis der skete noget...
Ahhh... Det havde jeg ikke lige tænkt på Mette :D
Tak :wink:

Lullie

Indlæg af Lullie » 8. maj 2009 16:32

Du kan også gøre som jeg har gjort med mit tremmehjul :)

Det er stof som jeg hat syet på.
Silver har brugt hjulet i al den tid jeg har haft ham, næsten 3 mdr. og han har ikke tisset i hjulet en eneste gang :)
Vedhæftede filer
Hamsterhjul lille.jpg
Hamsterhjul lille.jpg (48.4 KiB) Vist 6545 gange

Kenneth TS

Indlæg af Kenneth TS » 8. maj 2009 16:44

Lullie skrev:Du kan også gøre som jeg har gjort med mit tremmehjul :)

Det er stof som jeg hat syet på.
Silver har brugt hjulet i al den tid jeg har haft ham, næsten 3 mdr. og han har ikke tisset i hjulet en eneste gang :)
Se, det indebærer at jeg skal lære at bruge nål og tråd, hvilket ikke er en egenskab jeg besidder :lol:

Låst