Hjemmelavet Løbegård :)

Har du lyst til at vise din hamster, dit bur, noget tilbehør eller andet hamster relateret frem, så er dette stedet.
Låst
Benjamin

Hjemmelavet Løbegård :)

Indlæg af Benjamin » 13. okt 2007 23:51

Nu har jeg overvejet i et stykke tid at anskaffe en løbegård men de der man kan købe som består af et gitter man sætter op på gulvet er ikke så gode da hamsterene kan slippe ud.

Jeg syntes også det kunne være sjovere at selv at lave en løbegård for det mente jeg ikke kunne være så svært det var noget man burde kunne lave selvom at man ikke er en Handy mand. :lol:

Så i dag lavede jeg simpelthen en stor løbegård af træ til mine hamstere så de kan blive aktiveret.

Løbegården er blevet placeret ved siden af min computer på mit værelse så når jeg aligevel sidder ved computeren om aftenen kan hamsterene lige komme ud og løbe en times tid på skift.

Løbegården er allerede blevet taget i brug den fylder lidt og er måske ikke så køn at se på men jeg tror hamsterene er glade for løbegården og de kan ihvertfald ikke slippe ud hvis jeg er uopmærksom i 2 minutter. :lol:

Her er lige et par billeder at min kreative ide. :wink:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

I løbegården er der en lille afsats/bænk hamsteren kan løbe ind under og hoppe op oven på, og der er et hus med to indgange for neden og en indgang i taget.
Så er der et løbehjul og et sandbad og nogle rør og en madskål. :wink:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Desiree

Indlæg af Desiree » 14. okt 2007 02:22

Den er da smart :)  Jeg ville nok lige overveje at lægge nogle aviser under den. Havde selv lige en unge der slap ud her til aften (standard løbegård med lodrette tremmer), fangede den igen. Mødrene vil jeg slet ikke have i den, de er der ikke mere end to minutter, så der er run på løbeboldene herhjemme. Måske skulle jeg også prøve at være en 'ikke handy kvinde' :lol:  Det er ellers noget af en lille prop du har siddende i den :wink:
mvh Desiree

Peanuts

Indlæg af Peanuts » 14. okt 2007 09:09

Den er da smart  :D

Og jo -jeg har også erfaret, at de kan slippe ud fra de der tremme-løbegårde, som man kan købe hos dyrehandleren....  Arthur kravlede ud, hurtigere end jeg kunne nå at opdage, hvad der egentligt foregik :shock:
Heldigvis er han en magelig, lille fyr, så han nåede ikke alt for langt før jeg opdagede, at han var på udflugt :lol:

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 14. okt 2007 11:09

Desiree skrev:Den er da smart :)  Jeg ville nok lige overveje at lægge nogle aviser under den. Havde selv lige en unge der slap ud her til aften (standard løbegård med lodrette tremmer), fangede den igen. Mødrene vil jeg slet ikke have i den, de er der ikke mere end to minutter, så der er run på løbeboldene herhjemme. Måske skulle jeg også prøve at være en 'ikke handy kvinde' :lol:  Det er ellers noget af en lille prop du har siddende i den :wink:
man kan også lægge en bund i hvis man syntes det er bedre det kan også være jeg gør det i fremtiden hvis jeg ikke syntel løbegården er god nok men hamsterene var meget glade for at komme ud i går så ind til videre er løbegården perfekt for mig. :lol:

Og ja den lille Prop er Norma jeg tror hun er den største hamster jeg har men på billedet havde hun også fyldt sine kindposer så hendes kinder er støre end resten af hendes krop. :lol:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 14. okt 2007 13:14

Hvor ser det fint ud Benjamin  :D
Mange hilsner fra Jeanne.

bamsemor

Indlæg af bamsemor » 14. okt 2007 15:27

Meget flot arbejde benjamin...

Billy The Kid

Indlæg af Billy The Kid » 14. okt 2007 16:46

Den ser god fin ud, det kunne være du kunne lave en helt lille forretning ud af det. Andre med mindre håndelag kunne jo være interesseret. :P
Hilsen medlem nr. 76. Dværghamster

Spot

Indlæg af Spot » 14. okt 2007 18:24

rigtig flot :D

Tror den er på størrelse med de bure jeg har så det vil ikke fungere for mig med en løbegård der ikke kan klappes sammen... den skulle så være kæmpe stor!!

`Topsi er over tremme løbegården på 1 sek.. Spot står og hopper op af hegnet uden at komme over (han vil IND i den, han gnaver ikke å han løber fri) og ungerne kan kun komme over hvis jeg sætter den så der er meget skarpe hjørner.

Dejlig hamster <3
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Siigne

Indlæg af Siigne » 14. okt 2007 19:06

Åhh ja, det er nemmere når man ikke har kat  :wink:  :wink:

- Hva gør du hvis hamsteren tisser?  :)
- Signe
Rasmus, Mini, Felix, Naia, Silver, Golden, Black, Raki, Fall Out Girl, Stoffer, Made, Loser, Hasty, Silly og Maniac.

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 18. okt 2007 15:18

Siigne skrev:
- Hva gør du hvis hamsteren tisser?  :)
Jeg har lagt pap i bunden af løbegården for at undgå tis på gulvet. :wink:

MayasMor

Indlæg af MayasMor » 27. okt 2007 15:07

Maya har ikke sluppet ud ad min løbegård. Men hun bruger den ikke. Hun bliver bare frustreret over, at hun kun har den plads hun har i løbegården og skubber til den, for at komme ud, skiide irriterende nå man har brugt MONYES på den! Haha xD

Sumi

Indlæg af Sumi » 21. apr 2011 17:06

Det ser rigtig fint ud ..  :)
Har du også selv lavet hjulet? (:

Joy

Indlæg af Joy » 17. maj 2011 20:59

Min var ude på 0 sek og det var ligemeget hvor stumme vinkler der var hun to midten af tremmerne hun brugte ikke hjørnerne det er da besværeligt.
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy

Låst