Nødplanen!

Har du lyst til at vise din hamster, dit bur, noget tilbehør eller andet hamster relateret frem, så er dette stedet.
Meddie

Nødplanen!

Indlæg af Meddie » 25. dec 2008 13:52

Ja, hermed et par billeder af min nødplan :lol:

Bertha og Butlers skabsbur kan jo ikke ligefrem rykkes ud om aftenen, da det sidder fast til væggen. Hvad gør man så??

Man fisker da lige 2 54 liters akvarier ned fra loftet, indretter og placere praktisk i mit lille skab-reol-system, hvor lågerne kan lukkes om dagen, så man ikke kan se akvarierne og selvfølgelig åbnes om natten, så de har rigeligt med ilt, de små ;)

Måske ikke den mest spændende indretning.. Men er virkelig løbet tør for hamsterindventar :cry:

Billede - Voila! Ikke til at se at der lige er 2 hamsterakvarier derinde ;)
Billede - Om natten, hvis de larmer for meget :P

Synes selv det er ret smart!
~ Mvh. Mette og Clean

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 25. dec 2008 13:57

Smart ide, men tror du at de får nok ilt om dagen ????

Lykke

Indlæg af Lykke » 25. dec 2008 14:08

Jeg tror, ideen er, at de ikke er i akvarierne om dagen.

Men har de så hjul og andre aktiviteter om natten i akvarierne? For ellers kan de da komme til at kede sig grundigt?

Meddie

Indlæg af Meddie » 25. dec 2008 14:23

De er kun i akvarierne om natten.. Og bestemt ikke hver nat.
Det er mest i små perioder at de larmer, så hvis jeg vågner om natten så snupper jeg dem lige derover (og hjulene med frem og tilbage) ;)
~ Mvh. Mette og Clean

Spot

Indlæg af Spot » 25. dec 2008 16:21

Hvor er det flot søde!!
rigtig god ide! Ludvig har lige opdaget at det er sjovt at gnave tremmer efter jeg er begyndt at lade ham løbe frit  :roll:
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 25. dec 2008 16:43

så længe at skabene er åbne så er der nok ilt til at de kunne bo i de akvarier. :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Meddie

Indlæg af Meddie » 25. dec 2008 17:25

Spot skrev:Hvor er det flot søde!!
rigtig god ide! Ludvig har lige opdaget at det er sjovt at gnave tremmer efter jeg er begyndt at lade ham løbe frit  :roll:
Tihi.. Tak søde!
~ Mvh. Mette og Clean

Meddie

Indlæg af Meddie » 25. dec 2008 17:27

Benjamin skrev:så længe at skabene er åbne så er der nok ilt til at de kunne bo i de akvarier. :D
Ja selvfølgelig :lol:

Det er heller ikke lang tid de skal være i dem.. Så de overlever nok selvom det ikke er den mest spændende indretning! De virker tilfredse så længe de har et hjul, sovested og en eller anden form for aktivitet ;)
Dog arbejder jeg på en undergrund, men som jeg godt kunne bruge lidt hjælp af Katrine til at lave! :oops:  :lol:
~ Mvh. Mette og Clean

Meddie

Indlæg af Meddie » 25. dec 2008 20:34

Jeg gik på jagt efter tomme æsker og andet, og fandt sørme en del :lol:
De har nu fået en form for undergrund begge to :D + en lille sovekasse!

Så nu har de:
sovehuse, undergrund, løbehjul, sandbad og en masse mad som er blevet gemt og proppet ind i toiletruller, som de skal skal forsøge at få ud :D

Så synes det er blevet bedre :)´
Men som sagt er det kun en nødplan, og det er ikke særlig tit og lang tid af gangen de er i dem :wink:
~ Mvh. Mette og Clean

Spot

Indlæg af Spot » 26. dec 2008 18:00

hihi.. Må jeg spørge hvad du har brugt til undergrunden? Ingen af mine guld har ville gå i toiletruller :/
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

PetPile

Indlæg af PetPile » 27. dec 2008 14:12

God idé, men må jeg spørge hvad meningen er med at lukke lågerne om dagen?

Nu ved jeg ikke så meget om hamstre, men jeg kunne da forestille mig at de gerne vil have menneskelig kontakt, og kigge på at deres ejere render rundt i rummet.

EDIT:
Undskyld, jeg læste netop at du kun benytter dem om natten.

Meddie

Indlæg af Meddie » 27. dec 2008 19:46

Spot skrev:hihi.. Må jeg spørge hvad du har brugt til undergrunden? Ingen af mine guld har ville gå i toiletruller :/
Gamle æsker, rør og sådan :D
De synes det er rigtig skægt
~ Mvh. Mette og Clean

Meddie

Indlæg af Meddie » 27. dec 2008 19:47

PetPile skrev:God idé, men må jeg spørge hvad meningen er med at lukke lågerne om dagen?

Nu ved jeg ikke så meget om hamstre, men jeg kunne da forestille mig at de gerne vil have menneskelig kontakt, og kigge på at deres ejere render rundt i rummet.

EDIT:
Undskyld, jeg læste netop at du kun benytter dem om natten.
Tak ;)
~ Mvh. Mette og Clean

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 27. dec 2008 19:51

Nu ved jeg godt du har skrevet det er en nødplan, men jeg synes det er lidt synd at de har sådan nogle fede og kæmpe bure og så skal de være i et lille akvarie når det er de er vågne. Har du overvejet at sætte plexiglas strimler fast på nettet der hvor de bider?

Meddie

Indlæg af Meddie » 27. dec 2008 19:58

AnnaR skrev:Nu ved jeg godt du har skrevet det er en nødplan, men jeg synes det er lidt synd at de har sådan nogle fede og kæmpe bure og så skal de være i et lille akvarie når det er de er vågne. Har du overvejet at sætte plexiglas strimler fast på nettet der hvor de bider?
Hej Anna.
Jeg sagtens følge dig, men vil lige gøre dig opmærksom på at de ikke er i dem hver dag. Som jeg tidligere skrev, så har de det med at larme meget voldsomt i perioder, og hvis jeg så vågner om natten (fordi jeg bliver vækket af dem), så snupper jeg dem bare der over. Så skal de måske være der 4 timer og så tilbage i skabsburet igen. Det er heller ikke hver dag jeg sover hjemme :)
~ Mvh. Mette og Clean

Låst