Uge 2 - Din hamsters yndlingsting

Ugens debat er vores nyeste tiltag på forum, hvor vi hver uge vil finde et nyt emne inden for hamstere og hamsterhold at debattere, og vi håber på bred opbakning i alle aldersgrupper.
Besvar
Laeborg
Indlæg: 6782
Tilmeldt: 7. nov 2010 23:40

Uge 2 - Din hamsters yndlingsting

Indlæg af Laeborg » 7. jan 2015 18:16

Hvad er Ugens debat?
Ugens debat er vores nyeste tiltag på forum, hvor vi hver uge vil finde et nyt emne inden for hamstere og hamsterhold at debattere, hvor vi håber på bred opbakning i alle aldersgrupper. Det kan bl.a. være aktuelle emner udsprunget af begivenheder eller diskussioner på vores medier, eller mere grundlæggende debatter omkring moral og etik.

Alle er velkomne til at komme med deres mening, og dette skal respekteres af de øvrige debattanter.

Ugens emne: Din hamsters yndlingsting
Hver hamster - hver deres smag.
Sådan kan man vist roligt sige om deres yndlingsting i buret, for det er vidt forskelligt fra hamster til hamster, om det er løbehjulet, træbroen eller fx hængekøjen der er deres absolut yndlingsaktivitet i buret, så hvad er din hamsters favorit? Del gerne fra stort til småt, for måske kan andre få inspiration til at forsøge med nye ting.
Hilsen Jonas Læborg
Opdræt: Donau's Opdræt

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: Uge 2 - Din hamsters yndlingsting

Indlæg af Rasholm » 7. jan 2015 20:28

Det Baloo ELSKER allermest i sit bur, er en hel masse strøelse, som han kan grave gange,tunneler og huler. I Han er ikke en hamster man ser meget til over "jordens overflade" :hearts2

Cæsar er glad for sin hængekøje, og så sit hjul. Det er såmænd ikke fordi jeg synes han løber så meget i sit hjul, ofte sidder han bare og kigger ud. Men han kan også finde på at "komme med et statement" (tror jeg), ved at fylde hjulet med foder og så tage sig en ordentlig løbetur. Det larmer noget så forfærdeligt, men så har han lige fået sagt sin mening. Hvis han har været væk hjemmefra i et stykke tid, så er det egentlig meget rart, at han laver det stunt :wink: :hearts2

Devine kan godt lide ting hun kan klatre rundt på, op på, nedenunder og rundt omkring. Hun er meget aktiv og kommer som regel frem flere gange i løbet af en dag og nusser rundt i sit bur. Og så kan hun godt lide lige at sige Hej og få en lille godbid :D :hearts2

Forskellige hamster med hver deres foretrukne ting i deres bure.
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

JaneSørensen
Indlæg: 652
Tilmeldt: 11. nov 2014 19:02

Re: Uge 2 - Din hamsters yndlingsting

Indlæg af JaneSørensen » 7. jan 2015 23:42

Godaften

Min vinter pige Zarabi elsker sin flying saucer, og hun kommer løbende på tværs af buret for på det nærmeste at springe op på den :love4:

Min vinter dreng Snow Fall elsker sin træ bro fra bunden til plateuet, og han sætter sig halvvejs oppe og kigger ud over sit bur. Lidt konge er man vel :lol:

Min guldpige Fenja elsker kattehovedet i sit Alaskabur, og hun vimser ind af det ene øje og ud af det andet. Det er også perfekt som madlager :P

Kh Jane og guldklumperne
Med Venlig Hilsen Jane Sørensen

Benji's hamsteropdræt

Colour Point
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 24. mar 2014 20:15

Re: Uge 2 - Din hamsters yndlingsting

Indlæg af Colour Point » 8. jan 2015 09:31

Uha, herhjemme er der jo ligeså mange meninger som der er hamstere ;)

- Dog har jeg ret mange som er vilde med deres hængekøjer, Rose har b.la to, en til mad, og en til at sove i, ret praktisk har hendes mor sat en bro imellem dem , DET smart ;)

Pepsi elsker hans kork træ stykke, der ligger han hele dagen, og kommer KUN ud, hvis man lokker med kattemad.. om aftenen, er han helt fjollet med sin saucer :)
Med Venlig Hilsen
Trine // Colour Point.
www.colourpointhamster.com eller http://www.facebook.com/colourpointhamster

Lotte
Indlæg: 163
Tilmeldt: 24. apr 2011 18:23

Re: Uge 2 - Din hamsters yndlingsting

Indlæg af Lotte » 8. jan 2015 14:20

Mickey (guldbamse) ææææælsker bare sit hus. Og ellers er hans yndlingsting på gulvet, når han render rundt, bl.a. en labyrintting med stooore huller i (Mickey har lige rundet de 200 gram, så han kræver lidt store ting). Derudover elsker han bare at rende rundt i stuen og ind i "legepladsen" – et 3-etagers træbur, som min bror har bygget.
I en snæver vending kan et wodent wheel i buret godt bruges. Han har/havde også en firkantet hyggehule i stof, men den har han for længst bidt stropperne af, så den kun hænger i 2 stropper. Han er nu godt i gang med at massakrere resten af hulen, når han ikke kommer på gulvet i tide.
Mickey har faktisk præsteret i sine unge dage (for ca. 3 mdr. siden) at være oppe i 7 timer – 2 timer om morgenen og 5 timer om aftenen. Ret imponerende, synes jeg.
Og for at der ikke er nogen af jer, der tror, jeg er totalt dyrplager, kan jeg fortælle, at Mickey selv kunne kravle op i sofaen for at vise mig, når han ville hjem. I dag er han blevet for gumpetung til at kravle op, men jeg kan se, når han hamstrer mad fra "legepladsen", at han er klar til hjemturen. :mrgreen:

Besvar