Skal Dansk Hamster Forening også overleve i 2012?

Alt vedrørende vores forening - fx udstilling, stamtavler og nyheder.
mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 5. mar 2012 23:08

Gunvor skrev:
Alle medlemmer af DHF kan få udfærdiget stamtavler på deres hamstere (gælder dog ikke hybrider). Stamtavlen er et godt værktøj for dén, der ønsker at avle, og ønsker man at udstille sin hamster, SKAL den have en stamtavle udfærdiget hos DHF. Du behøver dog ikke et opdrætternavn for at kunne få stamtavler på dine dyr.


Som jeg læser det, skal man være medlem af DHF, man behøver dog ikke at være opdrætter.
Det har du da helt ret i. Jeg har simpelthen læst forkert. Jeg undskylder for fejlen. Jeg sletter det lige fra ovenstående kommentar, så jeg ikke forvirre nogen  :D

Gunvor
Indlæg: 269
Tilmeldt: 30. jan 2012 11:24

Indlæg af Gunvor » 5. mar 2012 23:25

:lys det er også ved at være sent  :wink:

Jeg synes, det er vigtigt at foreningen består og at det bliver mere udbredt at få stamtavle på sin hamster. Det er vores garanti for, at der også er sunde dyr i fremtiden.

Derfor vil jeg være ked af, hvis seriøse opdrættere ikke længere bruger stamtavler.

Jeg glæder mig til at se jer IRL, når der er udstilling.

Mvh

Gunvor
Med venlig hilsen

Gunvor


http://hamstervejen.weebly.com

Gunvor
Indlæg: 269
Tilmeldt: 30. jan 2012 11:24

Indlæg af Gunvor » 5. mar 2012 23:43

Kunne det være en ide, at holde bestyrelsesmøde/generalforsamling samme dag som der er udstilling? På den måde er det kun en tur til København for jyderne?

Gunvor
Med venlig hilsen

Gunvor


http://hamstervejen.weebly.com

kwo
Indlæg: 4519
Tilmeldt: 20. apr 2004 13:32

Indlæg af kwo » 6. mar 2012 06:18

Gunvor skrev:Kunne det være en ide, at holde bestyrelsesmøde/generalforsamling samme dag som der er udstilling? På den måde er det kun en tur til København for jyderne?

Gunvor
Vi havde planlagt det til dagen efter udstillingen. Det er stadig kun én tur for jyderne men vil dog kræve en overnatning. Vi kunne dog starte kl 10 f.eks. så man stadig kan nå hjem og få lidt ud af dagen bagefter.

Skal det være samme dag som udstillingen, bliver det en meget lang dag. Udstillingen slutter kl. 17, og så skal bestyrelsen først rydde op og gøre lokalet rent. Så generalforsamlingen kommer tidligst i gang ved 18.30-tiden. Læg et par timer oveni det, og derefter turen hjem til Jylland, så er man hjemme meget sent.
Kenneth Worm

kwo
Indlæg: 4519
Tilmeldt: 20. apr 2004 13:32

Indlæg af kwo » 6. mar 2012 06:22

Gunvor skrev:
Alle medlemmer af DHF kan få udfærdiget stamtavler på deres hamstere (gælder dog ikke hybrider). Stamtavlen er et godt værktøj for dén, der ønsker at avle, og ønsker man at udstille sin hamster, SKAL den have en stamtavle udfærdiget hos DHF. Du behøver dog ikke et opdrætternavn for at kunne få stamtavler på dine dyr.
Som jeg læser det, skal man være medlem af DHF, man behøver dog ikke at være opdrætter.
Nu fik jeg ikke set den oprindelige kommentar der udløste den her linie, men det er helt korrekt at alle medlemmer kan få lavet stamtavler, også selv om man ikke er opdrætter.

Og som der også står på hjemmesiden:
Hvis man har købt en hamster hos en opdrætter, der ikke har lavet stamtavler på sine dyr, kan der være mulighed for at få lavet en sådan. Det kræver dog at opdrætteren sender en fuldmagt direkte til stambogskontoret om at den/de pågældende hamstere godt må få lavet stamtavler af køberen.
Så der kan stadig laves stamtavler på sådanne dyr, men der vil jo bare ikke stå oplysninger om forældre, bedsteforældre osv, fordi der ikke er stamtavler på disse.
Kenneth Worm

Gunvor
Indlæg: 269
Tilmeldt: 30. jan 2012 11:24

Indlæg af Gunvor » 6. mar 2012 07:00

Det oprindelige indlæg sagde, at alle kunne få laver stamtavler og de der IKKE er medlem af foreningen.
Med venlig hilsen

Gunvor


http://hamstervejen.weebly.com

Lykke
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 1. maj 2008 20:06

Indlæg af Lykke » 6. mar 2012 07:17

Gunvor skrev:
Alle medlemmer af DHF kan få udfærdiget stamtavler på deres hamstere (gælder dog ikke hybrider). Stamtavlen er et godt værktøj for dén, der ønsker at avle, og ønsker man at udstille sin hamster, SKAL den have en stamtavle udfærdiget hos DHF. Du behøver dog ikke et opdrætternavn for at kunne få stamtavler på dine dyr.


Som jeg læser det, skal man være medlem af DHF, man behøver dog ikke at være opdrætter.
Ja

darkangel87
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 19. jun 2008 12:22

Indlæg af darkangel87 » 14. mar 2012 12:28

Har stærkt genvundet min kærlighed til de kære små hamstere og til opdrættet af dem, og overvejer meget stærkt at gå ind i bestyrrelsesarbejdet for at hjælpe til foreningens overlevelse, så det store arbejde med bl.a. artsrene dværghamstere ikke går tabt.

Låst