Dele pasningsvejledning med dyrehandlere?

Alt vedrørende vores forening - fx udstilling, stamtavler og nyheder.
Låst
Wampi
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 24. jan 2006 19:48

Dele pasningsvejledning med dyrehandlere?

Indlæg af Wampi » 28. mar 2013 12:34

Hejsa :)
Ved ikke helt om I har været ude og fremvise pasningsvejledningerne for hamstere til de forskellige dyrehandlere?
Måske overveje ellers at kontakte dem der administrerer butikkerne her i DK og vedhæfte en af hver :)

Kan f.eks. se at Poppi på deres hjemmeside har en vejledning liggende men at de stadig påstår at alle dværghamstere undtagen kinesiske er under den samme art og at man bør holde dem i par da de lever sammen i naturen.
I det mindste advarer de imod at sætte guldhamsterne sammen og skriver ligeledes at man skal huske at opdele dem efter køn omkring de 4 uger da de bliver kønsmodne der omkring.

Så de har en del af de korrekte info men mangler lige lidt endnu synes jeg :) var derinde og kigge da jeg muligvis snart bliver ansat i en Poppi hvor jeg bor og tænkte på at hvis jeg fik lov at jeg ville prøve at lære fra mig omkring hamstere ved hjælp af vejledningerne fra Dansk Hamsterforening :)

Håber at jeg måske kan påvirke indefra hvis det bliver mig de vælger at ansætte :)
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

kwo
Indlæg: 4519
Tilmeldt: 20. apr 2004 13:32

Re: Dele pasningsvejledning med dyrehandlere?

Indlæg af kwo » 28. mar 2013 12:49

Hejsa

Ja, ideelt set ville det være super hvis vores pasningsvejledninger lå i alle dyrehandeler. Der er kommet en ny lov (eller den er i hvert fald på vej), der siger at alle dyr skal have en pasningsvejledning med når de sælges. Til det formål har man kontaktet alle brancher af dyrehold, og bedt dem hjælpe med at få lavet ordentlige pasningsvejledninger for alle dyrearter. Og forskellige organisationer har budt ind med tilbud på at lave disse. Dyrenes Beskyttelse har rettighederne til at lave alle pasningsvejledninger på gnavere, og sidste år fik de i samarbejde med os lavet pasningsvejledninger på alle arter af hamstere, med retningslinier vi også kunne godkende. Til sidst skal et råd på 3 personer så læse det hele igennem og godkende hver enkelt pasningsvejledning.
Desværre er der åbenbart gået noget bureakrati i det, så de ikke er kommet videre end da vi afleverede det færdige materiale sidste sommer hvor der var deadline. :-(

Et andet problem er at vi jo ved at 99,9 % af de dværghamstere der bliver solgt i dyrehandlerne er hybrider, og det gør at dyrehandlerne har sværere ved at få solgt deres dyr. Derfor har jeg personligt oplevet at de pasningsvejledninger jeg har afleveret i dyrehandlere bliver gemt af vejen nede under disken, så man nemt kan "glemme" at udlevere dem.
Kenneth Worm

Wampi
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 24. jan 2006 19:48

Re: Dele pasningsvejledning med dyrehandlere?

Indlæg af Wampi » 30. mar 2013 13:13

ja kunne godt forstille mig at de "glemte" at aflevere med når de sælger.. det er jo meget nemmere at få solgt deres hamstervat og minibure når der ikke står at det ikke er i orden til hamsterne....

Håber at ham jeg måske får ansættelse hos er lydhør overfor forslag.. vil dog ikke råbe og skrige op fra dag 1 da jeg meget gerne vil have et job da jeg snart mister mine dagpenge...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Dele pasningsvejledning med dyrehandlere?

Indlæg af PiaH » 30. mar 2013 15:34

Dette er et interessant emne syntes jeg, for når man kigger rundt omkring på nettet
efter pasnings vejledninger ja, så er de mange gange vild ledende.
Fra mig og Zoo

Låst