stamtavler (vinterhvide)

Alt vedrørende vores forening - fx udstilling, stamtavler og nyheder.
Låst
darkangel87
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 19. jun 2008 12:22

stamtavler (vinterhvide)

Indlæg af darkangel87 » 7. maj 2014 16:17

Jeg vil lige høre herinde
Jeg har snakket med Christina, da hun planlægger et kuld med pearl vinterhvide, og sådan en kunne jeg godt tænke mig. Men da hun ikke længere er medlem af foreningen, må jeg jo selv stå for at bestille stamtavlerne.
Jeg mener at mindes at hvis bare begge forældre har stamtavle så skulle der ikke være problemer med at jeg kan bestille stamtavle, bare jeg får oplysningerne fra Christina, men vil da lige sikre mig det ikke bliver et problem, inden der planlægges alt for meget.
Eller skal jeg ansøge dem som "import"
i den forbindelse tænker jeg også på om dhi stamtavler i fremtiden vil være dokumentation nok på at dyr fra Christina ikke er hybrider?
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

LiseJuul
Indlæg: 940
Tilmeldt: 10. sep 2013 18:54

Re: stamtavler (vinterhvide)

Indlæg af LiseJuul » 7. maj 2014 16:37

Christina kan ikke få lavet DHI stamtavler. På hjemmesiden (DHI) står der at det kræver en DHF stamtavle for at kunne få DHI stamtavler på vinterhvide og Cambells. Eftersom der ikke er det, vil der ikke kunne laves nogle i DHI :)
Dvs. det kan anses som værende hybrider - men jeg ved faktisk ikke om du kan gå via import, men håber at der er nogle som kan svare på det :-)
Billede

Laeborg
Indlæg: 6782
Tilmeldt: 7. nov 2010 23:40

Re: stamtavler (vinterhvide)

Indlæg af Laeborg » 7. maj 2014 16:44

Send en mail til stambogsføren (stambog@hamsterforeningen.dk), og så vil din forespørgelse blive behandlet igennem stambogskontoret.
Hilsen Jonas Læborg
Opdræt: Donau's Opdræt

gnaverhuset
Indlæg: 233
Tilmeldt: 31. dec 2013 14:45

Re: stamtavler (vinterhvide)

Indlæg af gnaverhuset » 8. maj 2014 22:30

Ja det var en god idé :P
Moeskjær's Hamsteropdræt :)

Facebook: moeskjaer's hamstery

Låst