Indbydelse til udstilling.

Generelle ting omkring vores forum og brugen af det. Nye brugere bør starte her.
kwo

Indlæg af kwo » 26. okt 2008 12:04

Lykke skrev:I Retningslinjer for bedømmelse (guldhamster, standard) står:

Hoved: "ører og øjne som en ligesidet trekant" - hvad betyder det? (ører og øjne giver jo 4 punkter...)

Foregår bedømmelsen af alle dommere på én gang, eller deler I dyrene op, så en dommer tager én gruppe dyr og en anden tager en anden gruppe?
Det skulle have været ører og snudespids der angiver en trekant.

Hvordan bedømmelsen kommer til at foregå, vil afhænge af antallet af tilmeldte dyr. Kommer der rigtigt mange, kan vi blive nødt til at dele dyrene op, så ikke alle dommere skal kigge på alle dyr.
Kenneth Worm

kwo

Indlæg af kwo » 26. okt 2008 12:20

liv skrev:altså der står man skal have noget agurk og sovested i kassen men må man godt putte lidt mere derned?

+ når man har en langhåret hamster er det jo lidt svært at rede den lige inden det bliver ens tur for hvis man sætter den ned igen kommer det jo savsmuld i pelsen.. :?

og kan man godt melde et dyr til og så hvis der kommer noget ivejen lade være med at tage det med eller hvad gør man i sådan en situation?

er der større chance for at dyr med flotte stamtavler for flere point eller er det kun dyret selv man bedømmer??

på forhånd tak! :D
1) Som udgangspunkt vil jeg mene at svaret er nej. Men hvad tænkte du på, at du ellers ville lægge derned? Husk, at kasserne ikke skal være alt for store, derfor vil det ikke være hensigtsmæssigt at fylde for mange ting derned heller.

2) For at undgå det kan der købes andet strøelse, som ikke så let sætter sig fast i pelsen. Men ellers vil dommerne tage hensyn til dette.

3) Ja, selvfølgelig. Hamsteren kunne jo gå hen og blive syg på dagen, og så skal man naturligvis ikke tage den med på udstillingen.

4) Det er udelukkende dyret der bliver bedømt. Stamtavlen skal kun bruges, så vi kan holde styr på at det er det rigtige dyr vi bedømmer.
Kenneth Worm

kwo

Indlæg af kwo » 26. okt 2008 12:22

Svarene på de resterende spørgsmål kommer snarest. :)
Kenneth Worm

liv

Indlæg af liv » 26. okt 2008 12:46

kwo skrev:
liv skrev:altså der står man skal have noget agurk og sovested i kassen men må man godt putte lidt mere derned?

+ når man har en langhåret hamster er det jo lidt svært at rede den lige inden det bliver ens tur for hvis man sætter den ned igen kommer det jo savsmuld i pelsen.. :?

og kan man godt melde et dyr til og så hvis der kommer noget ivejen lade være med at tage det med eller hvad gør man i sådan en situation?

er der større chance for at dyr med flotte stamtavler for flere point eller er det kun dyret selv man bedømmer??

på forhånd tak! :D
1) Som udgangspunkt vil jeg mene at svaret er nej. Men hvad tænkte du på, at du ellers ville lægge derned? Husk, at kasserne ikke skal være alt for store, derfor vil det ikke være hensigtsmæssigt at fylde for mange ting derned heller.

2) For at undgå det kan der købes andet strøelse, som ikke så let sætter sig fast i pelsen. Men ellers vil dommerne tage hensyn til dette.

3) Ja, selvfølgelig. Hamsteren kunne jo gå hen og blive syg på dagen, og så skal man naturligvis ikke tage den med på udstillingen.

4) Det er udelukkende dyret der bliver bedømt. Stamtavlen skal kun bruges, så vi kan holde styr på at det er det rigtige dyr vi bedømmer.
jamen dejligt så melder jeg mig da til :D

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 26. okt 2008 14:32

Lykke skrev:Jeg tænkte på, om I kunne beskrive, hvordan tingene kommer til at foregå på udstillingen (sådan for dummies...)?

Til træffet igår fandt jeg f.eks. ud af at en af årsagerne til kravene til transportkasserne er, at de skal bæres hen til dommerbordet, når de skal bedømmes. (jeg havde forestillet mig noget helt andet)

Hvordan kommer det til at foregå med salgsdyr? Er der én samlet salgsafdeling, hvor I har fundet en til at stå og sælge - eller står man selv ved sine salgsdyr? Skal man have sine salgsdyr sammen med sine udstillingsdyr - og skal man så stå der hele tiden? osv.

I regelsættet nævner I, at der f.eks. må være kiks i boksen. Må der være en almindelig foderblanding (altså korn, frø osv.)?
En måde at håndtere dét med salgsdyr på, kunne være, at man ved sine dyr skriver : Henvendelse til Mette (har navne-skilt på blusen) - og så kan folk jo nemt finde dig  :wink:

Mht. andet foder i transportboksen, så er det ikke så hensigtsmæssigt i forhold til dyrets bedømmelse. Hvis den lige har fyldt kindposerne, når vi tager den hen til bedømmelse, kan det have indvirkning på bedømmelsens udfald  :wink:
Mange hilsner fra Jeanne.

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 26. okt 2008 21:03

kwo skrev:...så kommer alle salgsdyr og udstyr til at stå på et separat bord. Ved siden af sine dyr/ting lægger man sedler med pris og navnet på ejeren.
Må vi også godt tage udstyr med og sælge? Altså tilbehør til buret?

Synes ikke jeg har læst nogen steder at vi skal have stamtavlen med, så det er jo godt at vide!

Hvis man nu kender en som gerne vil kigge forbi betaler man så bare i indgangen? Tilskuere skal ikke betale på forhånd vel?

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 26. okt 2008 23:12

Ja, I må gerne tage hamster-relateret tilbehør med og sælge - altså bure, madskåle, legetøj til hamstere osv.  :D

burrus

Indlæg af burrus » 27. okt 2008 06:53

altså nu er det KUN et forslag - men nu ved jeg inde fra div. kattelubbers hjemmesider at der er en længere "skrivelse" om hvad der foregår og hvordan det foregår på en udstilling - så førstegangs udstillere ligsom er forberedt :wink:  

Jeg ved godt I ikke har afholdt den første endnu, og der måske ikke er voldsomt mange tilmeldginger endnu - men kunne det ikke være en idé i det mindste at ligge "skitse" op for hvad der sker i hvilken rækkefølge?

så der ikke står 15-20 hamstere ejere som ikke aner hvornår og hvordan :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 27. okt 2008 08:18

AnnaR skrev:Hvis man nu kender en som gerne vil kigge forbi betaler man så bare i indgangen? Tilskuere skal ikke betale på forhånd vel?

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 27. okt 2008 08:21

AnnaR skrev:
AnnaR skrev:Hvis man nu kender en som gerne vil kigge forbi betaler man så bare i indgangen? Tilskuere skal ikke betale på forhånd vel?
Tilskuere/gæster betaler i indgangen  :D

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 27. okt 2008 08:28

burrus skrev:altså nu er det KUN et forslag - men nu ved jeg inde fra div. kattelubbers hjemmesider at der er en længere "skrivelse" om hvad der foregår og hvordan det foregår på en udstilling - så førstegangs udstillere ligsom er forberedt :wink:  

Jeg ved godt I ikke har afholdt den første endnu, og der måske ikke er voldsomt mange tilmeldginger endnu - men kunne det ikke være en idé i det mindste at ligge "skitse" op for hvad der sker i hvilken rækkefølge?

så der ikke står 15-20 hamstere ejere som ikke aner hvornår og hvordan :wink:
Udstillerne møder til den angivne tid for indtjek af dyrene. Derefter skal udstillerne ikke foretage sig noget, før der er præmie-overrækkelse.
Når dyrene er tjekket ind, får de et katalognr. på boxen, og sættes i udstillings-lokalet.
Der bydes velkommen.
Bedømmelserne starter, og der vil være en "tilbærer" - altså én der henter boxene med de dyr, dommerne skal bedømme.
Når alle dyr er bedømt, og det er tid til præmie-overrækkelse, gøres dette. Derefter er det slut, og udstillerne kan tage hjem  :D

sabkoch

Indlæg af sabkoch » 27. okt 2008 16:02

altså efter at have prøvet lykken i DHFs tombola, hvor der er mange gode gevinster  :lol:
og efter at have sludret med de andre udstillere og vist og talt med de besøgende.
Næstformand i Dansk Hamster Forening  - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Billede

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 27. okt 2008 19:52

Lyder godt! Elsker også tombola, vinder dog aldrig noget!  :x

sabkoch

Indlæg af sabkoch » 27. okt 2008 23:06

Der er gode chancer i denne tombola  8-)
Næstformand i Dansk Hamster Forening  - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Billede

Hamsterhjulet

Indlæg af Hamsterhjulet » 1. nov 2008 14:07

sabkoch skrev:Der er gode chancer i denne tombola  8-)
Hvad er det for en tombola? :scratch:

Jeg vil gerne komme til udstillingen og udstillle :D
Mvh. Fanni & Goldies
Billede

Låst