spørgelsmål! HJÆLP

Generelle ting omkring vores forum og brugen af det. Nye brugere bør starte her.
Låst
Chilli

spørgelsmål! HJÆLP

Indlæg af Chilli » 14. nov 2008 18:20

Hej

Jeg er en 11 årig' pige der lige har fået sig en dværghamster!
Men den bider hele tiden! hvad kan jeg gøre? og hvorfor gør den det?

Spot
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 8. okt 2006 10:26

Indlæg af Spot » 14. nov 2008 18:27

du har placeret dit emne i en forkert kategori ;)
Hvis du søger på emnet 'bider' er jeg sikker på at du finder en masse.

Men kort sagt er den jo 'bare' ekstremt bange for dig lige nu! den er blevet flået ud af sine vante omgivelser og er (måske) alene for første gang i dens liv og i et helt nyt hus med fremmede mennesker og dufte.
Jeg fårstår godt at du er ivrig efter at holde den men du må lige give den en chasnce for at falde til ro
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

philolaura

Indlæg af philolaura » 14. nov 2008 18:39

lige i starten kan de godt bide lidt. bider den hårdt, hul, eller markere den bare. det er nok et tegn på at den stadig er utryg, og lidt bange for at værer hos dig. men prøv at give de godbidder imens du holderen så den kan se at du ikke vil den noget. prøv også at holde den så meget som muligt. prøv at læg din hånd ned i buret med en godbid på, og du skal ikke være bange for at den bidder dig. held og lykke

contraria
Indlæg: 768
Tilmeldt: 25. nov 2007 15:06

Indlæg af contraria » 14. nov 2008 18:50

1. giv den minimum et par dages ro når du får nye dyr. så de lige kan vende sig til alle de nye lyde og lugte.

2. start med at bare ligge din hånd på bunden af burret. lad den komme til dig og ikke omvendt.

3. når den begynder at være tryg ved din hånd. kravler op og sidder i den. kan du lige godter i din hånd for at få den til at blive længere i hånden.

4. når den så er blevet lidt mere tryg kan du begynde langsom at hæve hånden op fra bunden af buret så du til sidst vil ku stå med den i en pæn højde uden den løber fra dig i panik.

5. at bide nappe er en forsvars teknik. så lige nu siger den.. du er farlig håld dig væk. når den er blevet mere vand til dig. vil du opdage at den ikke napper dig. hvis den gør vil det være et udtryk for at den vil ned.

6. prøv kun at tage den op på faste tidspungter. som regl om aften når det er mørkt eeller om morgen inden solen står op.

7. selv om den napper dig eller løber fra dig må du aldrig være bange for at tage den op igen. men du skal lytte til den og prøve at gå langsomt frem, siger din hamster fra ved at nappe så må du prøve at gå et eller to skrit baglæns i tæmnings prosessen.
de venligste hilsner amanda

Låst