Er det en god plan?
-
Er det en god plan?
Hej alle
Jeg tænkt mig investere i en lille dværghamster, sikkert en campbells. Og dertil har jeg tænkt mig at købe et ferplaster dun funa bur.
Men planen er så det lille væsen skal gå alene er det en go ide og samtidig forsvarligt?
Min plan er at få først køb buret al det nødvendige tilbehør også først senere når jeg rendere over en ung dværghamster så købe dyret der. Fordi jeg har fået det indtryk at, det bedste er havde ungen fra den lille.
Er der nogle huller i min plan?
Jeg tænkt mig investere i en lille dværghamster, sikkert en campbells. Og dertil har jeg tænkt mig at købe et ferplaster dun funa bur.
Men planen er så det lille væsen skal gå alene er det en go ide og samtidig forsvarligt?
Min plan er at få først køb buret al det nødvendige tilbehør også først senere når jeg rendere over en ung dværghamster så købe dyret der. Fordi jeg har fået det indtryk at, det bedste er havde ungen fra den lille.
Er der nogle huller i min plan?
-
en dværghamster kan sagtens gå alene, alle mine går alene når de ikke er sat sammen for at parre sig.
det er god plan du har fået lavet dig
det er god plan du har fået lavet dig

http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
-
Hej og velkommen til.
Jeg vil sige et ferplaster dun funa bur er et fint bur. Hvis du har lyst og råd kan du også købe et der er større, men det bur du nævner er for lille.
Cambells kan sagtens gå alene og behøver ikke at gå med andre. Ofte når to går sammen begynder de at sloges med hinanden. Så du skal ikke have dårlig samvittighed over at lade hamsteren gå alene.
Jeg synes det lyder som en god ide at købe bur og udstyr inden du får en unge.
Jeg ved ikke om der er den forskel på unger og voksne, men jeg tænker det er sjovest at have den fra lille og selv gøre den tam og rolig. Derudover lever de jo ikke så længe så hvis man får en voksen har man mindre tid med sin hamster.
Jeg synes du i stedet for at falde over en cambells, måske skal overveje at få en fra en opdrætter eller medlem af DHF især fordi det nok er det eneste sted man kan få en ægte cambells. Jeg ved ikke om du er bevist om problematikken med hybrider, men der står noget om det her: http://www.hamsterland.dk/hybrider.htm
Jeg synes din plan ser god ud. Jeg håber du kan finde en masse hjælp og inspiration i dette forum :D
Jeg vil sige et ferplaster dun funa bur er et fint bur. Hvis du har lyst og råd kan du også købe et der er større, men det bur du nævner er for lille.
Cambells kan sagtens gå alene og behøver ikke at gå med andre. Ofte når to går sammen begynder de at sloges med hinanden. Så du skal ikke have dårlig samvittighed over at lade hamsteren gå alene.
Jeg synes det lyder som en god ide at købe bur og udstyr inden du får en unge.
Jeg ved ikke om der er den forskel på unger og voksne, men jeg tænker det er sjovest at have den fra lille og selv gøre den tam og rolig. Derudover lever de jo ikke så længe så hvis man får en voksen har man mindre tid med sin hamster.
Jeg synes du i stedet for at falde over en cambells, måske skal overveje at få en fra en opdrætter eller medlem af DHF især fordi det nok er det eneste sted man kan få en ægte cambells. Jeg ved ikke om du er bevist om problematikken med hybrider, men der står noget om det her: http://www.hamsterland.dk/hybrider.htm
Jeg synes din plan ser god ud. Jeg håber du kan finde en masse hjælp og inspiration i dette forum :D
Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk
-
Hej piger
Tak for jeres svar.
Jeg er selv opmærksom på buret størrelse og har også ovet vejet at købe en større variant af det. Problemet er at der ikke særligt mange butik der sælger det endnu.
Konkret er forskellen på målene mellem de to burer.:
brede x dybde x højde
75 x 35 cm og 35 cm i højden
Dyrens Beskyttelse miniums areal 2625cm^2
Dyrens Beskyttelse miniums rumfang 91875cm^3
55 x 47 x 37,5 cm
Ferplast Duna fun areal 2585cm^2
Ferplast Duna fun rumfang 96937,5cm^3
71,5 x 46 x 41 cm
Ferplast Duna fun Large areal 3289cm^2
Ferplast Duna fun Large rumfang 134849cm^3
Tilmed kommer så min overvejelser om hvor jeg kan placere buret henne i min lejlighed. Samt at det store bur koster henved 1000,- mens at det alm. er jeg blevet tilbudet til 500,- af en dyrhandel her i byen. Det er ca. 150,- billige end den gængse pris på 650,-
Tak for jeres svar.
Jeg er selv opmærksom på buret størrelse og har også ovet vejet at købe en større variant af det. Problemet er at der ikke særligt mange butik der sælger det endnu.
Konkret er forskellen på målene mellem de to burer.:
brede x dybde x højde
75 x 35 cm og 35 cm i højden
Dyrens Beskyttelse miniums areal 2625cm^2
Dyrens Beskyttelse miniums rumfang 91875cm^3
55 x 47 x 37,5 cm
Ferplast Duna fun areal 2585cm^2
Ferplast Duna fun rumfang 96937,5cm^3
71,5 x 46 x 41 cm
Ferplast Duna fun Large areal 3289cm^2
Ferplast Duna fun Large rumfang 134849cm^3
Tilmed kommer så min overvejelser om hvor jeg kan placere buret henne i min lejlighed. Samt at det store bur koster henved 1000,- mens at det alm. er jeg blevet tilbudet til 500,- af en dyrhandel her i byen. Det er ca. 150,- billige end den gængse pris på 650,-
-
Hamstere bør gå alene, uanset om det er en guldhamstere, kinesisk hamster eller dværghamster (pånær roborovskien, som man med held kan holde i små grupper)
Jeg synes det lyder fint.
Jeg plejer dog at køb mine bure på dba eller guloggratis da det er meget billigere end at købe et nyt.
Der kan man nemt spare flere hundrede kroner.
Jeg synes det lyder fint.
Jeg plejer dog at køb mine bure på dba eller guloggratis da det er meget billigere end at købe et nyt.

Der kan man nemt spare flere hundrede kroner.
-
Simone - Jeg har skam overvejet brugte bure. Men er desværrer faldet lidt for ferplast. Som er dyrt, men til gengæld også virker til at være kvalitet.
Det jeg godt kan lide ved det her bur, er den stations agtige opbygning. Også at det på samme tidspunkt er modulært.
Men det er også grunden jeg har fravalgt crittertail, da jeg personligt syntes deres burer er alt for farverige og poppede.
Det jeg godt kan lide ved det her bur, er den stations agtige opbygning. Også at det på samme tidspunkt er modulært.
Men det er også grunden jeg har fravalgt crittertail, da jeg personligt syntes deres burer er alt for farverige og poppede.
Alle tre størrelser du nævner er fine.
Jeg havde mine Campbells i akvarier på 60*30 cm.
Det er vigtigere, hvordan man indretter burene: med gange/ gangstier, ting at klatre på, ting at gemme sig i osv.
Det er bedst at holde hamsteren alene, når man ikke er igang med en parring - risikoen for slåskampe eller at den ene terroriserer den anden er ikke værd at løbe.
Det er hyggeligt at købe en unge, se den vokse og lære den at kende tidligt. Men i forhold til at den bliver håndterbar er det vigtigste at den kommer fra et sted, hvor den er blevet håndteret som helt lille.
Plus at sikre sig, at det faktisk er en Campbells (eller vinterhvid) og det kan man kun med stamtavle fra DHF. Hvis det er Campbells, du er ude efter, skal du have fat i Heidi (der hedder darkangel her på forum og som svarede øverst i denne tråd) eller Kenneth (kwo på forum). Jeg mener ikke, der er andre som har ægte Campbells.
Og det er nogle skønne størrelser, der kan være rigtigt kælne!
Jeg havde mine Campbells i akvarier på 60*30 cm.
Det er vigtigere, hvordan man indretter burene: med gange/ gangstier, ting at klatre på, ting at gemme sig i osv.
Det er bedst at holde hamsteren alene, når man ikke er igang med en parring - risikoen for slåskampe eller at den ene terroriserer den anden er ikke værd at løbe.
Det er hyggeligt at købe en unge, se den vokse og lære den at kende tidligt. Men i forhold til at den bliver håndterbar er det vigtigste at den kommer fra et sted, hvor den er blevet håndteret som helt lille.
Plus at sikre sig, at det faktisk er en Campbells (eller vinterhvid) og det kan man kun med stamtavle fra DHF. Hvis det er Campbells, du er ude efter, skal du have fat i Heidi (der hedder darkangel her på forum og som svarede øverst i denne tråd) eller Kenneth (kwo på forum). Jeg mener ikke, der er andre som har ægte Campbells.
Og det er nogle skønne størrelser, der kan være rigtigt kælne!
-
Lykke - en ting er i hvert fald helt sikker jeg handler ikke ved nogen de dyrehandler jeg har mødt i Silkeborg. Petworld(som er relativt ny her) har ingen levende land dyr i hvert fald endnu. Og hos Bonnie Dyrecenter var personalet ikke helt sikre på hvad nogle forskellige arte de havde gående.
Men har også lidt fx. overvejet en guldhamster, jeg kan simpelthen ikke bestemme mig. Men jeg tror som du siger at jeg skal lade mere handle om hvem som har opdrettet ungen. Men igen jeg skal ikke ud og anskaffe mig et dyre før midt i august pga. forskellige ting som lige skal være iorden inden.
Selvom buret nu allerede er købt og sat op.
Men har også lidt fx. overvejet en guldhamster, jeg kan simpelthen ikke bestemme mig. Men jeg tror som du siger at jeg skal lade mere handle om hvem som har opdrettet ungen. Men igen jeg skal ikke ud og anskaffe mig et dyre før midt i august pga. forskellige ting som lige skal være iorden inden.
Selvom buret nu allerede er købt og sat op.
-
Jeg synes også alle burene havde gode str.
Det er godt at du allerede har forberedt dig :D
Jeg er glad for at du tænker på hvor du får din hamster fra :D
Jeg har selv været glad for at få mine fra opdrættere, især fordi jeg vidste at jeg ikke kom til at købe en hybrid. Derudover har det været dejligt at mine hamstere havde stamtavle, så jeg kan tage på udstilling med dem :D
Det er godt at du allerede har forberedt dig :D
Jeg er glad for at du tænker på hvor du får din hamster fra :D
Jeg har selv været glad for at få mine fra opdrættere, især fordi jeg vidste at jeg ikke kom til at købe en hybrid. Derudover har det været dejligt at mine hamstere havde stamtavle, så jeg kan tage på udstilling med dem :D
Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk
-
ja det synes jeg absolut det er, og et godt stort bur det lille pus får.jacobkristensen skrev:darkangel87 - Jeg planlægger ikke at avl, men mindre dyret på ganske magisk vis kan klone sig selv![]()
Men syntes du det er en acceptabel, skæbne jeg vælger for sådan et lille væsen?

http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
-
Jeg trækker mig lidt fra der her forum igen for en tid. Men jeg garanter for at jeg ikke skal til at dyrke hamstere som en primær hobby.
Men bur er ved er fint, som selvom ferplast rør, ikke er de allermeste gennetænke i hvor til godt et system de danner.
Men der er da allerede kommet et t-kryds uden på, sammen et u-rør.
Men jeg henvender mig måske, måske ikke her når skal jeg erhverve sådan en lille gut.
Go' sommer til jer alle, og tak for jeres råd og kommentarer.
Men bur er ved er fint, som selvom ferplast rør, ikke er de allermeste gennetænke i hvor til godt et system de danner.
Men der er da allerede kommet et t-kryds uden på, sammen et u-rør.
Men jeg henvender mig måske, måske ikke her når skal jeg erhverve sådan en lille gut.
Go' sommer til jer alle, og tak for jeres råd og kommentarer.