davs i stuen - igen :)

Er du ny bruger på forummet? Så præsenterer dig selv overfor forummets øvrige brugere her.
Besvar
burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

davs i stuen - igen :)

Indlæg af burrus » 24. nov 2012 19:17

Halløjsa :)

Jaja nu kommer jeg og "blander" mig herinde igen  :oops:  :lol:  
Det er skønt at se forummet herinde er livet sådan op igen og tænkte jeg ville ligge vejen forbi sige davs igen  :D

Til de der ikke kender mig så lige lidt "hårde facts":
- 24 år gammel, lidt endnu.
- læser til ergoterapeut med 6 måneder tilbage, efter nytår venter bacheloren og så det benhårde arbejdsmarked bagefter.
- har efterhånden været omkring de fleste hamsterarter vi holder herhjemme i DK som "tamme" - vinterhvide, campbells, roborovski og guldhamstere. Nu gør jeg mig mest i kineserne i et forsøg på at få lavet BEW herhjemme, selvom det godt nok er noget af en kamp. Det er hårdt med import af hamstere Holland osv., men jeg klør på og håber på det lykkes en dag. Jeg håber på næste kuld med en teoretisk mulighed for BEW allerede til januar/februar.
- jeg bruger en del tid på nettet på div. udenlandske fora, men desværre dør flere og flere af dem ud efterhånden, men lidt erfaringsviden får man da skrabet til sig den vej igennem
- jeg fik min første hamster i 2007.
- jag bor i Aalborg Øst, men må se på, hvor et evt. arbejde fører mig hen fra næste sommer - hvem ved!  :)  


Jeg håber meget på at vi kan få lidt gang i hamstersnakken herinde - der er ved at være for dødt alle mulige andre steder, så det kan da kun være godt at der er "liv" herinde igen :D  
Samtidig håber jeg også på en lille artsudvidelse i det nye år - efter mit gabber bur for nogle dage siden blev tomt, pga. jeg måtte akut aflive min guldhamster, så har jeg besluttet at prøve de der små hurtige roborovskier igen i det nye år - bare som ren hygge at sidde og kigge på hele aftenen, når jeg er ved at blive skæv i hovedet af at læse pensum og bachelor.  :)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 24. nov 2012 19:24

Velkommen igen. Har set nogen af dine indlæg her og der.  :)
Hvad er BEW ?  :)

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Indlæg af burrus » 24. nov 2012 19:28

BEW er en forkortelse for Black Eyed White - eller Sort øjet hvid. Dårlig vane bare at kalde dem for BEW, det er jeg jo blevet vant til når jeg snakker med de finske og hollandske kineser-opdrættere  :oops:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 24. nov 2012 19:30

burrus skrev:BEW er en forkortelse for Black Eyed White - eller Sort øjet hvid. Dårlig vane bare at kalde dem for BEW, det er jeg jo blevet vant til når jeg snakker med de finske og hollandske kineser-opdrættere  :oops:
sort øjet hvid ? vil det sige en form for albino med sorte øjne ?  :)

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Indlæg af burrus » 24. nov 2012 19:36

jep :)  
De er helt hvide med sorte øjne
her er min "Amsterdam" fra Holland
Billede

Det er dog ikke et albino-farve. Det menes MÅSKE at være en modifier der sidder på dom spot genet, som gør at de overlever som dobbelt dom spot.
det er stadig lidt "mystisk" hvad der helt reelt gør dem BEW, men det har en tydelig sammenhæng med dom spot genet. Det er bare lige det med at finde ud af hvordan.
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 24. nov 2012 20:54

burrus skrev:jep :)  
De er helt hvide med sorte øjne
her er min "Amsterdam" fra Holland
Billede

Det er dog ikke et albino-farve. Det menes MÅSKE at være en modifier der sidder på dom spot genet, som gør at de overlever som dobbelt dom spot.
det er stadig lidt "mystisk" hvad der helt reelt gør dem BEW, men det har en tydelig sammenhæng med dom spot genet. Det er bare lige det med at finde ud af hvordan.
sejt! den minder mig bare mere om en tam mus end en hamster  :lol:

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Indlæg af burrus » 24. nov 2012 20:57

kineseren er også en lidt "sjov fætter" - de hører til familien "rottelignende hamster" og er derfor noget anderledes end guldhamster og dværgene

men det er netop det jeg er faldet for ved dem  :oops:  der er lidt mere som små tamrotter af sind overfor mennesker  :)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

darkangel87
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 19. jun 2008 12:22

Indlæg af darkangel87 » 24. nov 2012 21:02

hvor er det dejligt at se dig herinde igen. Dejligt at se gamle ansigter
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

annette gregersen
Indlæg: 2633
Tilmeldt: 21. okt 2012 18:27

Indlæg af annette gregersen » 24. nov 2012 22:54

velkommen
sitanes opdræt af langhårede guldhamstre.

Laeborg
Indlæg: 6782
Tilmeldt: 7. nov 2010 23:40

Indlæg af Laeborg » 25. nov 2012 01:24

Dejligt at se dig herinde :)
Hilsen Jonas Læborg
Opdræt: Donau's Opdræt

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 25. nov 2012 02:03

Velkommen   :D

Hvor dejligt at se dig herinde igen  :D

Det lyder rigtig spændende med robo'er :D

Jeg håber du bliver tilfreds med aktiviteten og vil være med til at skabe mere aktivitet :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

chlin
Indlæg: 2653
Tilmeldt: 11. mar 2012 23:42

Indlæg af chlin » 25. nov 2012 03:50

Velkommen tilbage :-)
Det er altid dejligt at opleve at folk vender tilbage igen efter en pause.

Jeg håber at du vil føle dig velkommen herinde  :D
Jeg ved vi er mange der sætter stor pris på det arbejde du gør på danmarks bedste hamstergenetikside: hamsterpaletten.dk
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

Simse
Indlæg: 268
Tilmeldt: 22. sep 2008 19:31

Indlæg af Simse » 25. nov 2012 07:59

Velkommen tilbage  :D
Mvh. Simone og de der hamstere ;-)
Billede
Facebook side: https://www.facebook.com/SimsesDyr

Besvar