Halløj :)

Er du ny bruger på forummet? Så præsenterer dig selv overfor forummets øvrige brugere her.
Mio
Indlæg: 6
Tilmeldt: 3. apr 2014 12:17

Halløj :)

Indlæg af Mio » 3. apr 2014 12:42

Jeg er en pige på 24 år, som bor sammen med min kæreste i vores lille hus på Lolland :D Her bor vi sammen med vores 2 hunde og 3 katte :D
Jeg (vi) har de sidste ca. 10 år haft rotter, men har nu desværre måtte sende de sidste over regnbuebroen :(
Vi er efterhånden blevet enige om at holde en lille pause fra rotterne. Vi skal nok have igen engang men ikke lige nu.
Til gengæld har vi så snakket lidt om at vi synes, det kunne være hyggeligt at prøve kræfter med en anden lille form for gnaver og har kastet vores kærlighed på nogle dværghamstre, som vi så i den lokale dyrhandel. Der vil vi selvfølgelig ikke købe dem, så derfor leder vi lidt efter nogle dygtige opdrættere. Har efterhånden fundet ud af, at vi nok skal en god bid ind mod københavnsområdet, for at finde nogle, men så må vi jo tage det med :D

Vi er ikke helt sikre på, hvilken type af dværghamster, vi kunne tænke os. Dem i dyrhandleren er jo nok hybrider, og da vi synes at de var super søde, er det jo nok oplagt med enten en vinterhvid eller en camphell :) Roborovskien, synes jeg dog også er en sjov lille størrelse. Omvendt har jeg også tidligere (for nogle år tilbage) savlet lidt over nogle kinesere, så det er jo ikke nemt :D
Vi kunne rigtig godt tænke os at komme ud og møde de forskellige typer af hamstre, og håber lidt at der måske findes nogle hernede omkring, der har dem som kæledyr, og som vil være villige til at vise frem og "tegne og fortælle" :D Ellers må vi jo igen søge længere nordpå :D

Glæder mig til at læse lidt med på sidelinjen herinde og forhåbentlig blive klogere på, om de små fantastiske væsner kunne være noget for os :D

louisekold
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 13. mar 2013 13:56

Re: Halløj :)

Indlæg af louisekold » 3. apr 2014 14:38

Velkommen til :)

Du kan se hvilke opdrætter der er, hvor de bor og hvilken art de opdrætter. Her inde på hamsterland
Med Venlig Hilsen
Louise Kold Larsen

Billede

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: Halløj :)

Indlæg af Rasholm » 3. apr 2014 14:49

Velkommen til :D
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

annette gregersen
Indlæg: 2633
Tilmeldt: 21. okt 2012 18:27

Re: Halløj :)

Indlæg af annette gregersen » 3. apr 2014 17:44

velkommen til
sitanes opdræt af langhårede guldhamstre.

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Halløj :)

Indlæg af PiaH » 3. apr 2014 18:30

Velkommen til :-)
Fra mig og Zoo

Maia
Indlæg: 504
Tilmeldt: 27. nov 2011 09:57

Re: Halløj :)

Indlæg af Maia » 3. apr 2014 18:50

Velkommen til :mrgreen:
Der tages forbehold for tyrkfjel og prisændringer i forhold til ovenstående indlæg

0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)

Colour Point
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 24. mar 2014 20:15

Re: Halløj :)

Indlæg af Colour Point » 3. apr 2014 18:51

Velkommen til !
Hvor i landet hører i til? Jeg var selv rigtig meget i tvivl da jeg skulle starte op, men snakkede med Lykke (tut zoo) om de forskellige og blev forelsket i guldhamstrene :)

Jeg ville anbefale at tage ud til en der har noget forskelligt så man kan have dem i hånden og høre lidt nærmere om dem :)

Held og lykke !!
Med Venlig Hilsen
Trine // Colour Point.
www.colourpointhamster.com eller http://www.facebook.com/colourpointhamster

MiivxD
Indlæg: 248
Tilmeldt: 15. apr 2014 16:11

Re: Halløj :)

Indlæg af MiivxD » 3. apr 2014 19:10

Velkommen til :)

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Halløj :)

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 3. apr 2014 20:46

Velkommen til :D

Det er en rigtig god ide at tage ud til en opdrætter.

I er velkommen til at besøge mig, men jeg bor i Holstebro så det er måske lige i overkanten.
Men i kan prøve at hører nogle af de opdrættere på sjælland om de har lyst til besøg.

Ellers kan i også komme til en udstilling og snakke med nogen af os andre hamsterglade mennesker og snakke med nogle af de hamstere der er med. Dem der er udstillet kan man dog først få lov at snakke med når udstillingen er slut :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Laeborg
Indlæg: 6782
Tilmeldt: 7. nov 2010 23:40

Re: Halløj :)

Indlæg af Laeborg » 3. apr 2014 20:47

Velkommen til! :)
Jeg vil også anbefale at komme til en udstilling og så få snakket med nogle forskellige opdrættere og hamsterglade mennesker. Så er der også rig mulighed for at opleve de forskellige arter.
Hilsen Jonas Læborg
Opdræt: Donau's Opdræt

LiseJuul
Indlæg: 940
Tilmeldt: 10. sep 2013 18:54

Re: Halløj :)

Indlæg af LiseJuul » 3. apr 2014 21:31

Velkommen til! :D
Jeg vil anbefale dig at kontakte Lykke som har Tut-Zoo's opdræt, hun har både vinterhvide og cambells :)
Det er i København og det sted tættest på, tror jeg nok :P
Billede

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: Halløj :)

Indlæg af Luna » 3. apr 2014 22:16

Ihh altså nu sad jeg lige og tænkte at foreslå Lykke, men ja, der kom i andre mig i forkøbet:p for det ikke skal være løgn så har de også roboer og kinesere så det vil være en god mulighed for jer:) prøv at søg på tut-zoo på facebook eller tut-zoo.dk :)
Og hjertelig velkommen herfra også:)
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Mio
Indlæg: 6
Tilmeldt: 3. apr 2014 12:17

Re: Halløj :)

Indlæg af Mio » 4. apr 2014 13:32

Tak tak :)
Jamen vi bor som sagt på Lolland :)
Vil prøve tut-zoo så :) mon Heidi stadig er en del af det? Hende har jeg købt en rottepige af engang :D
hvor ser man hvor der er udstillinger? Det kunne da være sjovt :D

Maia
Indlæg: 504
Tilmeldt: 27. nov 2011 09:57

Re: Halløj :)

Indlæg af Maia » 4. apr 2014 13:51

Mio skrev:Tak tak :)
Jamen vi bor som sagt på Lolland :)
Vil prøve tut-zoo så :) mon Heidi stadig er en del af det? Hende har jeg købt en rottepige af engang :D
hvor ser man hvor der er udstillinger? Det kunne da være sjovt :D
Lykke er Heidi, hun har skiftet navn :)
Der tages forbehold for tyrkfjel og prisændringer i forhold til ovenstående indlæg

0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)

taysha
Indlæg: 455
Tilmeldt: 1. okt 2013 19:00

Re: Halløj :)

Indlæg af taysha » 4. apr 2014 16:40

velkommen til, håber du finder lige den helt rigtige. Dejligt at høre at I gør jer så mange tanker om det :D
Der er så mange der bare impulskøber, så jeg bliver altid så glad når jeg hører om sådan nogen som dig ;)
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

Besvar