Lykkelig mor til 2 <3

Er du ny bruger på forummet? Så præsenterer dig selv overfor forummets øvrige brugere her.
Besvar
Tkristensen
Indlæg: 18
Tilmeldt: 27. mar 2013 20:48

Lykkelig mor til 2 <3

Indlæg af Tkristensen » 6. jul 2014 08:00

Så er der nyt under solen..

Min elskede lille Pinaldo drog til de evige græsmarker for godt halvanden måned siden. Han begyndte at tabe sig og opførte sig ikke som han plejede.. jeg kunne godt se at han trængte til at komme "afsted" så med ondt i hjertet og grådkvalte øjne tog vi til dyrelægen -det var en meget fin og værdig afslutning på et dejligt liv <3 som altid blev jeg sønderknust (min mor plejer at sige.. "nå nu skal vi igennem det igen" :D) jeg bevæger mig ikke udenfor min lejlighed i en hel uge.. smider alt det gamle legetøj og alle husene og DET HELE ud.. for NU skal det være slut.. jeg vil ikke igennem sådan en sorg en gang til... fast besluttet på at jeg ikke skulle have en hamster igen skulle jeg i Føtex.. på vejen ind til byen går jeg ALTID forbi Bonnie og tænkte "nårh ja, det kan da ikke skade at gå ind og sige hej.." hun spurgte godt nok om jeg skulle ind og kigge efter en lille ny.. --"nææh jeg går ind og kigger lidt på fuglene.." Nalle fyldte stadig rigtig meget i mit hoved... og jeg gik ind og kiggede.. der var "heldigvis" kun mus at kigge på :D men et par dage senere inviterede min veninde på kaffe og viste mig hvad hendes søn havde "plaget sig til" -og DER stod TUMLE i et bur med kun en skål beskidt vand, en lille smule savsmuld og intet andet mit hjerte græd!!! :( jeg spurgte hende hvorfor i alverden hun behandlede det lille dyr sådan, og fortalte hende hvordan det er at have hamster og det IKKE er et dyr til børn!! hun blev mildt sagt forarget og sagde at hvis jeg var så klog så kunne jeg da bare tage den.. jeg har ikke snakket med hende siden, men da kom TUMLE hjem til mig <3 han stortrives i hans terraie, han har taget godt på i vægt og er stille og roligt ved at vænne sig til menneske-kontakt (i går fik jeg mit første næse-mys)

I går skete også noget HELT andet.. jeg har i flere år gået og leget med tanken om at få mig en guldhamster, men jeg synes ikke rigtig jeg kunne finde den rigtige... jeg har ledt og ledt.. men efter et opslag på nettet fik jeg kontakt til Debbie som havde min lille Berta til salg.. Berta er sort med hvid hage.. hun er SÅÅÅ smuk.. hun kom hjem i går <3 hun er stadig i tilvænnings-og-fald-til fasen.. og det får hun fuldstændig ro til... jeg havde egentlig tænkt mig at hun skulle være i et akvarie, men jeg er måske i virkeligheden mere til Bin-Cage fordi man kan "bygge til" og i flere etager og den slags.. hvis nogen af jer har erfaringer for/imod må i meget gerne komme med dem :D Det er første gang jeg har 2 på en gang.. og jeg må sige at det er da bare SÅ hyggeligt at drikke morgenkaffe mens de små snorker i buret Zzzz :D <3
Med ønsket om en dejlig søndag derude, både til store og små :D

HUSK det er min første guldhamster så tips og tricks/ do's and don'ts/ ris og ros modtages med kyshånd... vil jo gerne være så god en mor som muligt!

mange lykkelige hilsner Tumle, Berta og Mor <3

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Lykkelig mor til 2 <3

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 6. jul 2014 08:42

Hvor er det godt du reddede Tumle!
Både Tumle og Beta lyder super skønne :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

mjoller
DHF - Dommer
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 12. feb 2013 16:56

Re: Lykkelig mor til 2 <3

Indlæg af mjoller » 6. jul 2014 10:37

Tillykke med de to :D
Dejligt for Tumle at du vil tage ham til dig, det lyder til de begge får luksus liv hos dig :D
Hilsen Michelle, Brocoli, Flopper og Hønse.
Fischers hamsteropdræt

Besvar