Indbydelse til udstilling i Valby 6. april 2013

Læs alt omkring foreningens udstillinger her, og spørg endeligt hvis du har nogle spørgsmål.
darkangel87
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 19. jun 2008 12:22

Indbydelse til udstilling i Valby 6. april 2013

Indlæg af darkangel87 » 23. feb 2013 17:29

Indbydelse til hamsterudstilling.

Dansk Hamster Forening indbyder til udstilling lørdag d. 06-04-2013.
Udstillingen afholdes i Kulturhuset, Valgårdsvej 4, 2500 Valby

Program for dagen :
Kl. 10.00 – 11.00 : Tilmeldte dyr møder til indtjek.
Kl. 11.00 – 15.00 : Bedømmelser.
Kl. 16.00 : Præmie-overrækkelse.
Kl. 17.00 : Udstillingen lukker.

Følg med på hamsterland.dk, hvor vi vil oplyse om yderligere aktiviteter under udstillingen

Gæster er velkomne fra kl. 11.00 – 17.00
Gæster (alle der ikke udstiller) betaler 20 kr. for indgangen, børn under 10 år kommer gratis ind.

Hvem kan deltage:
Alle hamstere der ikke er hybrider (blanding af to arter), kan deltage. Medlemmer af DHF kan deltage med ubegrænset antal dyr. Ikke-medlemmer må deltage én gang (med max. 3 dyr).

Hamstere kan tilmeldes følgende klasser :

Standard-dyr: Åben for alle. Hamsteren dømmes på udseende ud fra gældende standard. De flotteste hamstere præmieres
Børnedyr : Åben for børn op til 16 år. Hamsteren dømmes udfra generel stand og temperament. De bedste kæledyr præmieres
Kæledyr : Åben for alle Hamsteren dømmes udfra generel stand og temperament. De bedste kæledyr præmieres

Dyr med en farve, der ikke er standardiseret, skal tilmeldes kæledyrs-klassen. Ønsker man i forbindelse med bedømmelsen at få kommenteret kropsform og størrelse på et ustandardiseret dyr, meddeles dette når dyret tilmeldes.
Standarden bør tjekkes, inden man melder til. Standarden kan ses, og downloades på www.hamsterland.dk (se under menupunktet Udstillinger).

Prisen for deltagelse er 35 kr. pr. dyr.

Det er muligt at leje en faunaboks for 10 kr (begrænset antal)

Indtjek:
Alle dyr møder kl. 10.00 – 11.00 til indtjek, og må ikke fjernes, før udstillingen lukker (undtaget er dog salgs-dyr). Vi opfordrer folk til at komme i god tid

Efteranmeldelser:
Efteranmeldelser modtages i dét omfang, tiden tillader, og koster 10 kr. ekstra pr. dyr.

Salgsstand:
Det er muligt for udstillere at leje 50x50 cm. til salg af hamstere og/eller tilbehør. Pris 10 kr
Det er muligt for medlemmer af DHF at leje en salgsstand på udstillingen (til salg af hamstere og/eller tilbehør). 60 x 120 cm. Pris: 400 kr.
Vi anbefaler, at sælgere af dyr medbringer boxe, folk kan hjemtage dyrene i, i tilfælde af køber ikke selv har transportkasse med.

Tilmelding og betaling:
Tilmelding på DHF´s blanketter sendes til foreningen senest den 22-03-2013 til danskhamsterforening@hotmail.com
(blanketter findes også på vores hjemmeside under Udstillinger)
Udstillings-gebyr betales på følgende konto : 7851 1198232 senest den 22-03-2013

Dommere: Kenneth Worm, Mette Lykke Knudsen, Christina Linde, Jonas Læborg, Maria Mortensen og Heidi Højgaard

Alle udstillere får et diplom i forbindelse med præmie-overrækkelsen.

Læs endvidere ”regelsæt for udstillinger” – her kan du få yderligere oplysninger vedr. opbevaringsbox til hamsteren under udstillingen, salgsdyr, og meget andet.
Denne kan downloades på www.hamsterland.dk

Mad:
Det er ikke tilladt selv at medbringe mad, men det er muligt købe mad i kulturhusets cafe

Vel mødt.
Senest rettet af darkangel87 23. feb 2013 17:37, rettet i alt 1 gang.
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

annette gregersen
Indlæg: 2633
Tilmeldt: 21. okt 2012 18:27

Indlæg af annette gregersen » 23. feb 2013 17:32

nu håber jeg så min vagt plan siger jeg har fri, så jeg kan komme.

og at Nikoline eller anden vil køre med over her nordfra, så jeg har en eller to at dele udgifter med.
sitanes opdræt af langhårede guldhamstre.

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Indlæg af Luna » 23. feb 2013 18:00

Jeg kører gerne med!
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Maia
Indlæg: 504
Tilmeldt: 27. nov 2011 09:57

Indlæg af Maia » 23. feb 2013 18:07

Iih, jeg håber så meget at manden ikke skal noget i den weekend da jeg skal have ham med, så jeg kan få udstillet tøsebarnet inden hun er for gammel.

Kan se at de faunaboxe man kan få på zooplus.de er for store 23x15,3x16,5. Hvor kan man købe dem henne?
EDIT: Hov, så at det var mindste mål :oops: Bare glem mit spørgsmål.
Og hvad skal man skrive i kommentar feltet når man ikke er medlem udover sit navn?
Der tages forbehold for tyrkfjel og prisændringer i forhold til ovenstående indlæg

0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)

darkangel87
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 19. jun 2008 12:22

Indlæg af darkangel87 » 23. feb 2013 18:12

hvilket kommentarfelt mener du?
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Maia
Indlæg: 504
Tilmeldt: 27. nov 2011 09:57

Indlæg af Maia » 23. feb 2013 18:39

Der hvor man skriver hvad der skal stå på modtagers bank.
Der tages forbehold for tyrkfjel og prisændringer i forhold til ovenstående indlæg

0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)

annette gregersen
Indlæg: 2633
Tilmeldt: 21. okt 2012 18:27

Indlæg af annette gregersen » 23. feb 2013 18:51

Luna skrev:Jeg kører gerne med!
er noteret:)
sitanes opdræt af langhårede guldhamstre.

vonJul
Indlæg: 506
Tilmeldt: 21. jan 2013 00:14

Indlæg af vonJul » 23. feb 2013 19:08

Så satser jeg på at jeg kan komme afsted og der ikke lige er en skoleting i den periode optil eller efter udstillingen.. Skal have pigerne med i toget fra Fyn hvis jeg kommer afsted, så det skal der jo lige være pengene til ;)

darkangel87
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 19. jun 2008 12:22

Indlæg af darkangel87 » 23. feb 2013 19:23

Maia skrev:Der hvor man skriver hvad der skal stå på modtagers bank.
Bare dit navn vil jeg gå ud fra, du skriver jo også dit navn på tilmeldingssedlen
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

darkangel87
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 19. jun 2008 12:22

Indlæg af darkangel87 » 23. feb 2013 19:23

Maia skrev:Der hvor man skriver hvad der skal stå på modtagers bank.
Bare dit navn vil jeg gå ud fra, du skriver jo også dit navn på tilmeldingssedlen
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Indlæg af burrus » 23. feb 2013 19:35

annette gregersen skrev:nu håber jeg så min vagt plan siger jeg har fri, så jeg kan komme.

og at Nikoline eller anden vil køre med over her nordfra, så jeg har en eller to at dele udgifter med.
hvornår kører du ud og hjem?

Jeg skal derover som gæst og kigge (og hente og aflevere end hamster :) )  men vil nok gerne bruge mere end en dag derovre for lige at hilse på familien inde på Frederiksberg og se om ikke jeg kan lokke dem med i zoo :)
men evt. at kunne køre med den ene vej ville da være langt bedre end at tage toget! :D  (så kan vi evt. deles om at køre hvis du synes det er langt at køre selv også - den køretur fra Kbh<->Aalborg kender jeg efterhånden voldsomt godt i bil  :oops: )
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Maia
Indlæg: 504
Tilmeldt: 27. nov 2011 09:57

Indlæg af Maia » 23. feb 2013 19:49

darkangel87 skrev:
Maia skrev:Der hvor man skriver hvad der skal stå på modtagers bank.
Bare dit navn vil jeg gå ud fra, du skriver jo også dit navn på tilmeldingssedlen
:thumb:
Der tages forbehold for tyrkfjel og prisændringer i forhold til ovenstående indlæg

0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)

annette gregersen
Indlæg: 2633
Tilmeldt: 21. okt 2012 18:27

Indlæg af annette gregersen » 23. feb 2013 20:27

burrus skrev:
annette gregersen skrev:nu håber jeg så min vagt plan siger jeg har fri, så jeg kan komme.

og at Nikoline eller anden vil køre med over her nordfra, så jeg har en eller to at dele udgifter med.
hvornår kører du ud og hjem?

Jeg skal derover som gæst og kigge (og hente og aflevere end hamster :) )  men vil nok gerne bruge mere end en dag derovre for lige at hilse på familien inde på Frederiksberg og se om ikke jeg kan lokke dem med i zoo :)
men evt. at kunne køre med den ene vej ville da være langt bedre end at tage toget! :D  (så kan vi evt. deles om at køre hvis du synes det er langt at køre selv også - den køretur fra Kbh<->Aalborg kender jeg efterhånden voldsomt godt i bil  :oops: )
Regner med at vi køre tidlig lørdag morgen/nat. og så hjem igen, når gf er slut om aften (venter lige og ser om generalforsamling ikke bliver efter udstillingen. )
sitanes opdræt af langhårede guldhamstre.

milla.b
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30. dec 2012 11:04

Indlæg af milla.b » 25. feb 2013 15:04

Hvem kan man sige/skrive til man gerne vil have tjekket en hamster i om den er god nok til at komme i standard hvem kan man sige/skrive det til?
Calobe's hamsteropdræt

chlin
Indlæg: 2653
Tilmeldt: 11. mar 2012 23:42

Indlæg af chlin » 25. feb 2013 15:56

Der er ingen der tjekker om en hamster egner sig til at være i standardklassen.
Du skal ind og læse standarden for din hamster og derfra vurderer om du tror din hamster kan passe ind til det der står.

Standardklassen er svær at få ærespræmie i så hvis du gerne vil have en præmie så er det bedre at stille i kæledyr. Men hvis du gerne vil vide mere om din hamsters udsende og er indstillet på at det er svært at få præmie så er standard god.

Der er ingen der kan fortælle dig hvad det rigtige er for dig og din hamster. Vi kan kun give hamsterne en reel vurdering når vi har dem i hænderne :wink:
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

Besvar