Hamsterbold

Beskrivelse mangler
Siigne
Indlæg: 362
Tilmeldt: 23. mar 2005 18:19

Hamsterbold

Indlæg af Siigne » 1. apr 2013 18:19

Hvad er holdningen til disse hamsterbolde? Er det god aktivering? Hvor længe er jeres hamster I dem af gangen?
- Signe
Rasmus, Mini, Felix, Naia, Silver, Golden, Black, Raki, Fall Out Girl, Stoffer, Made, Loser, Hasty, Silly og Maniac.

chlin
Indlæg: 2653
Tilmeldt: 11. mar 2012 23:42

Re: Hamsterbold

Indlæg af chlin » 1. apr 2013 18:46

Det afhænger meget af den enkelte hamster.
Nogle af mine er vilde med bolden mens andre synes at det er en tosset opfindelse.
Det vigtige er at få en bold der er stor nok og så sørge for at hamsteren kun løber i den 20-30 minutter af gangen inden den får en pause
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

milla.b
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30. dec 2012 11:04

Re: Hamsterbold

Indlæg af milla.b » 1. apr 2013 19:09

Jeg bruger den 2-3 gange dagligt i 20-40 minutter men her idag havde min hun hamster Beauty skubbet låget af og smuttet ud (der skete heldigvis ikke noget) det var fordi jeg ikke havde skruet låget stramt nok på
Calobe's hamsteropdræt

vonJul
Indlæg: 506
Tilmeldt: 21. jan 2013 00:14

Re: Hamsterbold

Indlæg af vonJul » 2. apr 2013 09:38

Ca. 2 gange om dagen i 20 minutter. Men så er mine piger også trætte og sover gerne natten igennem :)

HamsterPigen

Re: Hamsterbold

Indlæg af HamsterPigen » 2. apr 2013 16:55

Fra en tysk side (du kan oversætte den i google translate)
http://www.diebrain.de/noball.html

mosegaardmortensen89
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Hamsterbold

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 2. apr 2013 21:14

Nu skriver de på siden at en hamster blandt andet ikke kan manøvre bolden.

Det har jeg nu aldrig oplevet mine ikke kan. De har virklig styr på bolden og styre den derhen hvor de vil.

Det må selvfølgelig ikke være for længe i den da de ikke har mulighed for at drikke, spise og sove. Men synes det er en fin aktiviering i lidt tid :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Hamsterbold

Indlæg af PiaH » 2. apr 2013 22:17

Jeg tror det er vigtig at hamsteren ikke er i bolden for længe og at bolden er stor nok.
Fra mig og Zoo

HamsterPigen

Re: Hamsterbold

Indlæg af HamsterPigen » 3. apr 2013 07:27

PiaH skrev:Jeg tror det er vigtig at hamsteren ikke er i bolden for længe og at bolden er stor nok.
enig, men også at man holder øje med den og ikke bare ""efterlader" den i den :wink:
Men min mening er at jeg personligt ikke vil bruge den, men det skal ikke stoppe andre. :)

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Hamsterbold

Indlæg af PiaH » 3. apr 2013 14:07

HamsterPigen skrev:
PiaH skrev:Jeg tror det er vigtig at hamsteren ikke er i bolden for længe og at bolden er stor nok.
enig, men også at man holder øje med den og ikke bare ""efterlader" den i den :wink:
Men min mening er at jeg personligt ikke vil bruge den, men det skal ikke stoppe andre. :)
Ja man skal selvfølgelig holde øje med den.
Fra mig og Zoo

darkangel87
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 19. jun 2008 12:22

Re: Hamsterbold

Indlæg af darkangel87 » 3. apr 2013 17:07

HamsterPigen skrev:Fra en tysk side (du kan oversætte den i google translate)
http://www.diebrain.de/noball.html
hvis vi skulle tage alt hvad tyskerne siger for gode varer skulle alle vores hamstere også gå i bure som er mindst 100x50 cm

De ting jeg har hørt er
- de kan ikke få luft - Jo i de fleste er der faktisk rigeligt med huller til luft
- de kan ikke selv styre bolden - Jo e kan styre den præcist lige så godt som de kan styre deres hjul.
- de gider dem ikke - mine har altid været glade for at komme ud og løbe i bold

ting jeg synes der er godt ved det
- de kan komme ud og få en på opleveren rundt om på gulvet, istedet for den vante tur i buret
'- det er god motion
- hamsteren kan rende og hygge sig mens man gør buret ren
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

HamsterPigen

Re: Hamsterbold

Indlæg af HamsterPigen » 3. apr 2013 17:29

darkangel87 skrev:
HamsterPigen skrev:Fra en tysk side (du kan oversætte den i google translate)
http://www.diebrain.de/noball.html
hvis vi skulle tage alt hvad tyskerne siger for gode varer skulle alle vores hamstere også gå i bure som er mindst 100x50 cm

De ting jeg har hørt er
- de kan ikke få luft - Jo i de fleste er der faktisk rigeligt med huller til luft
- de kan ikke selv styre bolden - Jo e kan styre den præcist lige så godt som de kan styre deres hjul.
- de gider dem ikke - mine har altid været glade for at komme ud og løbe i bold

ting jeg synes der er godt ved det
- de kan komme ud og få en på opleveren rundt om på gulvet, istedet for den vante tur i buret
'- det er god motion
- hamsteren kan rende og hygge sig mens man gør buret ren
det kan også bare være at jeg har den insdtilling, for Kenai nyder det bestemt ikke...
han "flygter" inden i bolden er løber bare ind i vægene/møblerne og vil heller end gerne ud....

Han smadrede rent faktisk bolden her for en månede siden ved at løbe ind i væggen :|

milla.b
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30. dec 2012 11:04

Re: Hamsterbold

Indlæg af milla.b » 3. apr 2013 18:14

HamsterPigen skrev:
darkangel87 skrev:
HamsterPigen skrev:Fra en tysk side (du kan oversætte den i google translate)
http://www.diebrain.de/noball.html
hvis vi skulle tage alt hvad tyskerne siger for gode varer skulle alle vores hamstere også gå i bure som er mindst 100x50 cm

De ting jeg har hørt er
- de kan ikke få luft - Jo i de fleste er der faktisk rigeligt med huller til luft
- de kan ikke selv styre bolden - Jo e kan styre den præcist lige så godt som de kan styre deres hjul.
- de gider dem ikke - mine har altid været glade for at komme ud og løbe i bold

ting jeg synes der er godt ved det
- de kan komme ud og få en på opleveren rundt om på gulvet, istedet for den vante tur i buret
'- det er god motion
- hamsteren kan rende og hygge sig mens man gør buret ren
det kan også bare være at jeg har den insdtilling, for Kenai nyder det bestemt ikke...
han "flygter" inden i bolden er løber bare ind i vægene/møblerne og vil heller end gerne ud....

Han smadrede rent faktisk bolden her for en månede siden ved at løbe ind i væggen :|
Har samme holdning som Darkangel. Hamsterpigen det lyder godt nok voldsomt!
Calobe's hamsteropdræt

Gaia
Indlæg: 31
Tilmeldt: 29. jun 2012 17:48

Re: Hamsterbold

Indlæg af Gaia » 3. apr 2013 22:09

Pandora elsker sin bold - hun bliver helt kulret når hun ser jeg kommer med den. Hun får max 25 min ad gangen. Det er vigtigt at de ikke får for meget tid i bolden af gangen, da friktionen der opstår når de løber kombineret med den begrænsede luftgennemstrømning kan gøre det meget varmt inde i bolden.

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Hamsterbold

Indlæg af PiaH » 3. apr 2013 22:13

Nu har jeg kigget efter bolde, men kan ikke finde nogen der er mere en 18 cm, er det stort nok til en guld hamster?
Undskyld jeg lige spamer denne tråd.
Fra mig og Zoo

chlin
Indlæg: 2653
Tilmeldt: 11. mar 2012 23:42

Re: Hamsterbold

Indlæg af chlin » 4. apr 2013 00:41

PiaH skrev:Nu har jeg kigget efter bolde, men kan ikke finde nogen der er mere en 18 cm, er det stort nok til en guld hamster?
Undskyld jeg lige spamer denne tråd.
Nej det er ikke stort nok
Min 20 cm i diameter
De kan fås i Maxi Zoo og tror også lux-shoppen.dk har dem
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

Låst