øje
øje
En af mine unger har noget mærkeligt ved det ene øje.
I den øjenkrog, der vender op mod øret, er det ligesom om der er et lille hud-område uden hår. Og i samme ende er det som om øjenlågene ikke helt har sluppet hinanden (men måske til gengæld har sluppet det der område...).
Der er ikke betændelse.
Er der nogle af jer, der har prøvet noget lignende?
I den øjenkrog, der vender op mod øret, er det ligesom om der er et lille hud-område uden hår. Og i samme ende er det som om øjenlågene ikke helt har sluppet hinanden (men måske til gengæld har sluppet det der område...).
Der er ikke betændelse.
Er der nogle af jer, der har prøvet noget lignende?
Re: øje
Jeg forstod ikke lige hvad du mener med det sidste. :?:Lykke skrev:(men måske til gengæld har sluppet det der område...).
Håber da ikke, det er slemt.
Jeg har lige været til dyrlæge med den lille. Dens øjenvipper på det ene øje har ikke foldet sig ud og ligger og skraber på øjet. Det giver irritation og får øjenlågene til at klæbe lidt sammen. Og derfor åbner den ikke altid øjet.
(men idag kunne man selvfølgelig næsten ikke se det)
De syr en tråd i øjenlåget og løfter det (eller sådan noget). Og tråden vil så opløse sig selv og forhåbentlig har det så rettet sig.
Jeg skal hente den senere idag.
Dyr omgang - selvom jeg får rabat, fordi det er sådan et lille kræ.
(men idag kunne man selvfølgelig næsten ikke se det)
De syr en tråd i øjenlåget og løfter det (eller sådan noget). Og tråden vil så opløse sig selv og forhåbentlig har det så rettet sig.
Jeg skal hente den senere idag.
Dyr omgang - selvom jeg får rabat, fordi det er sådan et lille kræ.
Her bagefter er jeg glad for, at jeg valgte at gøre det sådan. Det endte med at koste mig 400 kr., men det er så også ok, hvis det lille kræ kan leve videre og have det godt!
De havde svært ved at bedøve sådan en lille størrelse (40g). Så hver gang hun troede, at nu lå den stille, bevægede den sig alligevel, når hun skulle til at stikke i den...
Men den endte med at få 3 sting.
Den er blevet barberet på øjenlåget, men ellers ser den meget bedre ud. Jeg kan se, at den ikke længere skal knibe øjet sammen eller noget. Og den er lige så glad og aktiv som den plejer at være.
Jeg skal så give den en øjendråbe hver dag, og se hvordan det ser ud om en uges tid.
Det hedder Trichiasis (entropion på øverste øjenlåg).
Og det kan være arveligt (det er det hos hunde og katte).
Og det er ikke rart for det lille dyr.
De havde svært ved at bedøve sådan en lille størrelse (40g). Så hver gang hun troede, at nu lå den stille, bevægede den sig alligevel, når hun skulle til at stikke i den...
Men den endte med at få 3 sting.
Den er blevet barberet på øjenlåget, men ellers ser den meget bedre ud. Jeg kan se, at den ikke længere skal knibe øjet sammen eller noget. Og den er lige så glad og aktiv som den plejer at være.
Jeg skal så give den en øjendråbe hver dag, og se hvordan det ser ud om en uges tid.
Det hedder Trichiasis (entropion på øverste øjenlåg).
Og det kan være arveligt (det er det hos hunde og katte).
Og det er ikke rart for det lille dyr.