Unge viklet ind i hamstervat

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Solva

Indlæg af Solva » 11. nov 2008 10:34

Ihh hvor trist. Og det kan da ikke have været behageligt at finde den sådan.
Jeg fatter ikke at butikker sælger det hamstervat! Synes så tit man hører om at det går galt.. Ihh..
Håber i hvert fald det forskrækker folk fra at bruge det. Ville da ikke ønske for nogen at stå i den situation  :(

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 11. nov 2008 11:57

Øv, hvor surt.  :(
Hamstervat ER bare en dårlig ting, og man kan selvfølgelig som dig satse - men så må man også være klar på konsekvenser...  :(
Mine har ALDRIG fået hamstervat, fordi jeg altid af alle er blevet frarådt det, og det er jeg utrolig lykkelig for.

Jeg finder ingen grund til at ringe til dyrlægen - han kan jo ikke trylle det 4. ben frem på ungen igen.. og hvis den begynder at vise svaghedstegn, så spiser Dalila den nok. Men hvis den lever fint med tre ben, så er det rigtig godt :)
Hvilke et ben var det den mistede? For- eller bagben?
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

Ginger

Indlæg af Ginger » 11. nov 2008 12:28

Hej Alle

Den lille unge lever stadig fint i dag. Den ligger lige nu og spiser hos Dalila sammen med de andre unger. Hun passer og flytter rundt på den ligesom alle de andre.
Hånden er skrumpet ind til en lille tør sårskorpe lignende ting, som jeg tror snart falder af.

Det er en af forpoterne - håber den lille kan leve fint med kun 3 ben. Det blir nok ikke i mit hjem, da jeg kun skal have 2 hamstere. Men må se om jeg kan finde den et godt hjem når den blir flytteklar.

burrus

Indlæg af burrus » 11. nov 2008 12:31

Ginger skrev:Hej Alle

Den lille unge lever stadig fint i dag. Den ligger lige nu og spiser hos Dalila sammen med de andre unger. Hun passer og flytter rundt på den ligesom alle de andre.
Hånden er skrumpet ind til en lille tør sårskorpe lignende ting, som jeg tror snart falder af.

Det er en af forpoterne - håber den lille kan leve fint med kun 3 ben. Det blir nok ikke i mit hjem, da jeg kun skal have 2 hamstere. Men må se om jeg kan finde den et godt hjem når den blir flytteklar.
du finder nok desværre ikke mange som køber en unge med kun 3 ben :wink:  det er nu en gang sådan livet er... jeg havde en unge som brækkede benet som helt ung - det tog 3½ måned at finde hende et hjem hvor hun ikke blev avlet på...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Ginger

Indlæg af Ginger » 11. nov 2008 12:33

Jeg vil da prøve - ikke alle folk vil avle på deres hamstere - og hvis de vil, hvad så? Det er jo ikke en genetisk deffekt.

burrus

Indlæg af burrus » 11. nov 2008 12:37

Ginger skrev:Jeg vil da prøve - ikke alle folk vil avle på deres hamstere - og hvis de vil, hvad så? Det er jo ikke en genetisk deffekt.
nej men kan hun håndtere et kuld, kan hun spise ordentligt selv (hamstere brger trods alt forpoterne til at holde foderet)

jeg ville aldrig avle på en sådan hamster - selv om det ikke er genetisk..

problemet er også at ikke mange ønsker at købe en hamster med en "deffekt"  :?  :(  

du kan prøve at sælge den og siger ikke at det ikke vil lykkedes, men jeg ville være forberedt på at det kommer til at tage LANG tid :(  

Jeg ville heller aldrig selv købe en hamster med en fysisk deffektm hvis jeg skal være helt ærlig... :?  Jeg var forberedt på at beholde min pige den gang - ikke mange ville købe hende da de hørte at de ikke måtte avle på pga hun havde haft brækket benet og dyrlægen frarådede al avl..
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Ginger

Indlæg af Ginger » 11. nov 2008 12:46

Altså jeg vil ikke fortælle hvad køberne må og ikke må - så vil de avle må det være op til dem - men kan self råde dem til ikke at avle på hende (hvis det er en pige)

Jeg købte selv Samson med store grimme sår på ryggen efter han havde været i slåskamp med sine brødre. Så der må være nogle derude der vil gøre som jeg. Ellers beholder jeg den til den er solgt - ingen problemer - har plads nok efter jeg kom af med mine marsvin. Vil bare ikke beholde den til evig tid - med mindre den når at dø før nogen køber den.

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 11. nov 2008 13:50

Ginger skrev: Vil bare ikke beholde den til evig tid - med mindre den når at dø før nogen køber den.
Sådan kan man jo også sige det  :roll:
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Ginger

Indlæg af Ginger » 11. nov 2008 13:52

AnetteFrost skrev:
Ginger skrev: Vil bare ikke beholde den til evig tid - med mindre den når at dø før nogen køber den.
Sådan kan man jo også sige det  :roll:
Hvorfor ruller du med øjnene?

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 11. nov 2008 13:55

det er ik negativt ment... kunne bare ikke lade være med at trække på smilebåndet... Synes det lød sødt i mit hoved
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Ginger

Indlæg af Ginger » 11. nov 2008 13:57

Ok - forbinder bare de rullende øjne med noget negativt :lol:

Men må tage det en dag af gangen og se hvad der sker. Hamsteren får self alt det hun har brug for, på lige fod med de andre  :D

Desiree

Indlæg af Desiree » 11. nov 2008 14:04

Ja, jeg har jo så to vinterhvide med kun tre ben. De er begge ca. 1,5 år nu, og har altid klaret sig fint, både med mad og løben rundt.
Jeg valgte bare automatisk at beholde dem, da jeg ikke regnede med at kunne komme af med dem. De er begge hanner, så de har naturligtvis ikke fået nogle kuld...
De er akkurat ligeså gode kæledyr som firbenede, og ligeså sprælske.

Det her er endnu en grund til at tænke sig godt om inden man avler. Jeg mener ikke man skal avle hvis man ikke er parat til at beholde de dyr man ikke kan komme af med, eller få dem aflivet humant. Det der med aflivningen nænner jeg dog ikke... Det er så også grunden til at jeg har lidt lidt af 'parrings-fobi'  :roll:
Når man en gang har stået med 35 bure kun med guld fordi markedet var sløvt, så tænker man sig om en ekstra gang inden man parrer.
mvh Desiree

Ginger

Indlæg af Ginger » 11. nov 2008 14:57

Jeg kan bare ikke se nogen grund til at beholde et dyr som værende et der skal blive hos mig til evig tid - hvis den kan få det godt som alene dyr i et andet hjem.
Men som jeg skrev beholder jeg den til den blir solgt eller dør (af alderdom) - men den vil ikke blive regnet for en som jeg beholder for evig tid, ligesom Samson og Dalila - som er de to hamstere jeg har valgt at have.

Det samme som når man får hvalpe og killinger - dem smider man jo heller ikke ud bare fordi de ikke blir solgt ved 8 og 12 uger  :wink:

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 11. nov 2008 17:12

Jeg har før haft så små unger hvor mor lige har syntes at det har været sjovt at spise forbenet. :?
Og herhjemme bliver unger som mangler diverse lemmer altså aflivet sådan er det bare det mener jeg at de er tjent bedst med og man kan jo ikke beholde eller redde alle dyr med skavanker. :wink:
Hvad du gør er op til dig men herhjemme går det atter en gang sådan det syntes jeg at de må være bedst tjent med, det er overhovedet ikke for at være ond eller noget. :wink:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Ginger

Indlæg af Ginger » 11. nov 2008 17:37

Jeg har det bare dårligt med at aflive en unge som kan få et næsten helt normalt liv - bare fordi den mangler en forpote.
Men kan self godt forstå det, hvis det handler om mange unger at man sortere de deffekte fra, det føler jeg bare ikke jeg kan.
Men kan self tænke over det et par dage - for jeg vil jo som sagt ikke beholde den selv.

Låst