Dårlig ben - halvanden år gammel hamster

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Lillejyde

Dårlig ben - halvanden år gammel hamster

Indlæg af Lillejyde » 30. jul 2012 18:14

Min far's kæreste's datter har en vinterhvid som er halvanden år gammel.
Jeg har hørt fra datteren at den går dårligt på det ben, men har ingen smerter. hoften ser skæv ud
Vedhæftede filer
IMG_0295.JPG
IMG_0295.JPG (123.37 KiB) Vist 2378 gange
IMG_0298.JPG
IMG_0298.JPG (148.1 KiB) Vist 2378 gange

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 30. jul 2012 18:38

Hmm.. Det er jo svært når den ikke ser ud til at have smerter.

Men smerter kan jo komme. Jeg tror jeg ville tage hamsteren til dyrelæge og høre om der kan gøres noget og derefter vurdere ud fra dyrelægens melding om den skal have lov til at leve med et dårligt ben eller om det er synd og derfor må aflives.

Uanset hvad er det da ærgeligt den har fået et dårligt ben.
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

sandi
Indlæg: 181
Tilmeldt: 27. okt 2011 06:43

Indlæg af sandi » 2. aug 2012 09:23

Hejså - det med smerter med dyr er et vanskellig ting.  :(  Hvad vi oplever af smerter er det ikke nødvendigvis hvad de små oplever af smerter. Hvis en hamster har smerter, sidder den meget stille, og vil nødige hoppe ude af stedet den ligger i. Nogle gange vil den skjule sig for at vær fri for kontakte med  os mennesker. Andre virker ligefrem bang og vender på ryggen og hvæser af dig. Andre vil gå så langt som at ligefrem nab ude og bide, og det gør ondt hos os!Det er fordi den ved at når DU, ejerne, tag fat, så FÅR den ubehag og forbinder dig med den ubehag og vil godt vær fri. Men hvis en gammel hamster får smertere i et led, kan det altid have osse vores mennesker plague, gigt, og HVIS en led var fra fødslen en lille smule skævt eller lige-frem ude af leddet, noget som kan ske i moderens mave eller ved fødslen, ja, så kan den nogle gange først begynd at gå ondt NÅR den er gammel, så vi ved ikke noget om det af gode årsager.MEN mm. en lille hamster som har tydelig ubehag og ikke kan gå eller ikke kan indtag vådt og tørt, og ikke kan udret sin nødtørft, ja, så kan man synes at det er syndt for dem, og  så er der klart at den skal have det bedste hjælp vi mennesker kan give den. Det er fordi de kan ikke gør det selv. Vi har været betroet dens liv, og så må vi passe på det så godt vi kan. Det jeg vil sige, er, så længe en gammel hamster kan gøre de ting overnævnt, OG kan kom op og snakke med dig og vil tages op, ja, så lade den have et lille skævt ben. Herregud, vi afliver ikke vores gammel, jeg mener mennesker i helhed bare fordi de er mindre end perfekt mere! Så ja, tag ham til dyrlægen, men det er DIG som kan bedste se den hamster i sit hverdag, kan bedste bedøm om den har ondt eller besvær, og ja, du  som skal tag den endlig stilling til hvor længe den lille hamster får lov at gå med sin skavank. Jeg nyder mine gamle hamstere, de blir rigtigt gammel hos mig, og jeg har aldrig til min bedste overbevisning ladet det går længere end jeg synes er forsvarligt. Så er det til sidste, ja, man skal kende din hamster super super godt til at bedømme hvis den har smerter, og kærlighed er osse det at man KAN sige farvel - så bolden ligger hos hamsterejerne, og hvis du vil have en dyrlæge på rådet, ja, så er det os godt! :)  
Med venlig hilsen Sandi,
HAMSTERHEAVEN

EFTERLYSNING:- listen over gode dyrlæger over DK som er xtra gode til vores små??!! Måske har jeg bare gået forbi den.
sandi : all good things comes to those who wait....

chlin
Indlæg: 2653
Tilmeldt: 11. mar 2012 23:42

Indlæg af chlin » 2. aug 2012 15:45

I Dansk Hamster Forening ønsker vi ikke at gøre reklame for de forskellige dyrlæger. Vi oplever, at folk kan have meget forskellige oplevelser hos de enkelte dyrlæger, nogle er glad for en bestemt mens andre ikke bryder sig om vedkommendes behandling.
Da vi ikke kan vurdere dyrlægernes faglighed har vi derfor valgt ikke at have en tråd der omhandler dyrlæger.
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

Thitte
Indlæg: 443
Tilmeldt: 13. jul 2009 15:09

Indlæg af Thitte » 4. aug 2012 12:14

Jeg var ikke bekendt med, at vi ikke måtte anbefale dyrlæger her på siden som vi har haft gode oplevelser med.
Hvis dette er tilfældet vil jeg da lige gøre opmærksom på, at jeg for et stykke tid siden har oprettet en "anbefal en dyrlæge-tråd". Den bør nok slettes så.
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

Låst