Er det normalt at en hamster sover på siden?

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
meretchen
Indlæg: 3
Tilmeldt: 7. mar 2012 08:27

Er det normalt at en hamster sover på siden?

Indlæg af meretchen » 17. aug 2012 00:46

Min søn er meget glad for sin lille dværghamster. Vi gør os umage for at give den ordentlig mad og holder dens bur fint og rent. Den får hamsterblanding plus den får et mælkebøtteblad eller et meget lille stykke gulerod eller agurk hver dag. Den har også en saltsten.

Den virker glad og opfører sig vist egentlig som den plejer, men jeg har lagt mærke til, at den på det seneste er begyndt at ligge på siden, når den sover. Den plejer ellers at ligge ligesom i en "kugleform".

Er det normalt at en hamster sover på siden?

Simse
Indlæg: 268
Tilmeldt: 22. sep 2008 19:31

Indlæg af Simse » 17. aug 2012 05:07

Saltsten er de ikke behov for. For meget salt kan - som ved mennesker og andre dyr - skade de indre organer.
Dyrehandlere har dem kun for at tjene penge, præcis som ved kalksten, hamstervat osv. Nytteløse ting for dyreejere.

Ja det er normalt at hamstere sover på siden. Det betyder blot at den er mere tryg - vil jeg tro. :-)

Sådan her sover min guldhamster Blyfri ofte:
Billede
Mvh. Simone og de der hamstere ;-)
Billede
Facebook side: https://www.facebook.com/SimsesDyr

meretchen
Indlæg: 3
Tilmeldt: 7. mar 2012 08:27

Indlæg af meretchen » 17. aug 2012 08:16

Simse skrev:Saltsten er de ikke behov for. For meget salt kan - som ved mennesker og andre dyr - skade de indre organer.
Dyrehandlere har dem kun for at tjene penge, præcis som ved kalksten, hamstervat osv. Nytteløse ting for dyreejere.
Nej, hvor lusket! Så vil jeg da tage den saltsten ud igen.
Simse skrev: Ja det er normalt at hamstere sover på siden. Det betyder blot at den er mere tryg - vil jeg tro. :-)
Tak for svar. Din hamster ser rigtig sød ud, og ja, det ligner fuldstændig vores hamsters nye sovestilling. :)

Maiken
Indlæg: 56
Tilmeldt: 31. maj 2012 09:13

Indlæg af Maiken » 17. aug 2012 12:22

Min hamster sover også på siden kunne jeg se inde i dens træhus, og han så ud til at nyde det :D
Jeg begik samme fejl med saltstenen. Den er også kommet ud igen.

Låst