Pinaldo har fået en knude :(

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
HamsterPigen

Re: Pinaldo har fået en knude :(

Indlæg af HamsterPigen » 5. apr 2013 08:40

mosegaardmortensen89 skrev:Man siger dværghamster ca. bliver 1,5 - 2 år.

Men det er for tidlig hvis hans tid er kommet :(
Det er altid for tidligt,når man mister en :(

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Pinaldo har fået en knude :(

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 5. apr 2013 08:45

Det er jeg helt enig i :(
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Lotte
Indlæg: 163
Tilmeldt: 24. apr 2011 18:23

Re: Pinaldo har fået en knude :(

Indlæg af Lotte » 5. apr 2013 09:07

Skal du mon tale med dyrlægen igen? Hvor jeg håber, han snart får det bedre, det lille pus. Man vil jo gøre alt for dem, men man ved bare ikke altid, hvad man skal gøre.
Jeg krydser fingre for lille Nalle.

Tkristensen
Indlæg: 18
Tilmeldt: 27. mar 2013 20:48

Re: Pinaldo har fået en knude :(

Indlæg af Tkristensen » 5. apr 2013 18:07

Lotte: jeg korresponderer med dyrlægen hele tiden (dejligt han er så sød og forstående..) men jeg fik ad vide at jeg skulle se weekenden over, om ham måske fik det bedre... Men jeg må ærligt indrømme at jeg snart ikke kan holde til det mere... jeg føler mig 100% magtesløs og jeg kender ham jo så godt at jeg kan både se og mærke at han ikke har det godt... jeg har bare så svært ved at tænke på at han ikke længere skal være en del af min hverdag... vi har jo vores små rutiner... han kommer vraltende ud fra sit hus når jeg står op kl. 6 og siger "godmorgen", og når jeg kommer hjem står han klar, for så ved han godt der vanker lækkerier, når jeg sover middagslur ligger han hos mig krøllet sammen under mit hår.. han er med mig på badeværelset og i køkkenet, hvor han render rundt i sin løbegård -ja hele tiden faktisk! -Jeg kan ikke holde tanken ud om at jeg mister det.. og jeg mister ham :'( men omvendt vil jeg ABSOLUT heller ikke have at han skal have ondt, eller på anden måde have det skidt!! -puha hvor er det frygteligt!!

HamsterPigen

Re: Pinaldo har fået en knude :(

Indlæg af HamsterPigen » 5. apr 2013 18:21

Tkristensen skrev:Lotte: jeg korresponderer med dyrlægen hele tiden (dejligt han er så sød og forstående..) men jeg fik ad vide at jeg skulle se weekenden over, om ham måske fik det bedre... Men jeg må ærligt indrømme at jeg snart ikke kan holde til det mere... jeg føler mig 100% magtesløs og jeg kender ham jo så godt at jeg kan både se og mærke at han ikke har det godt... jeg har bare så svært ved at tænke på at han ikke længere skal være en del af min hverdag... vi har jo vores små rutiner... han kommer vraltende ud fra sit hus når jeg står op kl. 6 og siger "godmorgen", og når jeg kommer hjem står han klar, for så ved han godt der vanker lækkerier, når jeg sover middagslur ligger han hos mig krøllet sammen under mit hår.. han er med mig på badeværelset og i køkkenet, hvor han render rundt i sin løbegård -ja hele tiden faktisk! -Jeg kan ikke holde tanken ud om at jeg mister det.. og jeg mister ham :'( men omvendt vil jeg ABSOLUT heller ikke have at han skal have ondt, eller på anden måde have det skidt!! -puha hvor er det frygteligt!!
Krydser finger for at han for det bedrer :kram:

milla.b
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30. dec 2012 11:04

Re: Pinaldo har fået en knude :(

Indlæg af milla.b » 5. apr 2013 18:55

Tkristensen skrev:Lotte: jeg korresponderer med dyrlægen hele tiden (dejligt han er så sød og forstående..) men jeg fik ad vide at jeg skulle se weekenden over, om ham måske fik det bedre... Men jeg må ærligt indrømme at jeg snart ikke kan holde til det mere... jeg føler mig 100% magtesløs og jeg kender ham jo så godt at jeg kan både se og mærke at han ikke har det godt... jeg har bare så svært ved at tænke på at han ikke længere skal være en del af min hverdag... vi har jo vores små rutiner... han kommer vraltende ud fra sit hus når jeg står op kl. 6 og siger "godmorgen", og når jeg kommer hjem står han klar, for så ved han godt der vanker lækkerier, når jeg sover middagslur ligger han hos mig krøllet sammen under mit hår.. han er med mig på badeværelset og i køkkenet, hvor han render rundt i sin løbegård -ja hele tiden faktisk! -Jeg kan ikke holde tanken ud om at jeg mister det.. og jeg mister ham :'( men omvendt vil jeg ABSOLUT heller ikke have at han skal have ondt, eller på anden måde have det skidt!! -puha hvor er det frygteligt!!
Pyha! Jeg håber at knuderne forsvinder! Jeg er ked af jeg tidligere fastslog det var en kraftsvulst hvilket det ikke var men det var bare min første indskydelse.. Men jeg håber så meget han bliver rask jeg kan godt se det ville være ret så frygteligt hvis han lige pludselig ikke så være der! Krydser alt hvad jeg har for at der ikke sker noget andet hans knuder forsvinder
Calobe's hamsteropdræt

Lotte
Indlæg: 163
Tilmeldt: 24. apr 2011 18:23

Re: Pinaldo har fået en knude :(

Indlæg af Lotte » 5. apr 2013 19:16

Dejligt med en god dyrlæge. Og jeg kender det alt for udmærket; det lille dyr kravler ind i hjertet på en og giver så meget glæde, og man vil gøre hvad som helst for dem. Og jeg kan jo læse, hvor meget han betyder for dig.
Jeg føler virkelig med dig og lille Pinaldo, og håber inderligt, at han får det bedre i weekenden. Hvis du har overskud, må du meget gerne holde os opdaterede, for vi er vist rigtigt mange, som tænker på jer.
God bedring med lille Nalle.

Tkristensen
Indlæg: 18
Tilmeldt: 27. mar 2013 20:48

Re: Pinaldo har fået en knude :(

Indlæg af Tkristensen » 10. dec 2013 23:32

så er det tid til en update.. Nalle kom sig over 2xknuder under maven af 2 omgange (begge med besøg hos dyrelægen) han har haft det ganske glimrende siden, men jeg er bange for at alderen er begyndt at trykke... Nalle har haft lidt "smuds" ved øjnene, et par gange som dog er gået væk når jeg rensede buret og vel at mærke ikke gav ham hø!! Han har tabt sig lidt og er blevet lidt "spids" over ryggen, og bruger en del tid i putte-hulen.. men det er jo livets gang :( vi har skåret meget op for snacks og hyggestunder i sengen om morgenen, og så tager vi en dag ad gangen..
med ønsket om en glædelig jul fra Pinaldo og mor <3

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Pinaldo har fået en knude :(

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 11. dec 2013 20:12

Åhr. Jeg håber han tager på. De bliver desværre tynde når de bliver ældre :(

Hvor er det godt han kom sig over knuderne :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: Pinaldo har fået en knude :(

Indlæg af Rasholm » 11. dec 2013 20:38

Dejligt at læse han kom sig over knuderne. Men trist at han måske er ved at være gammel af dage. Det lyder dog som om, at du kan sige at han har haft et rigtig godt liv hos dig, du har givet ham det bedste, kærlighed, omsorg, aktivering, hygge m.m. Så når det er tid, så har han levet livet.
Håber dog at du har glæde af ham lidt endnu :D
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

Frederikke09
Indlæg: 12
Tilmeldt: 11. apr 2014 06:35

Re: Pinaldo har fået en knude :(

Indlæg af Frederikke09 » 11. apr 2014 12:28

Jeg må desværre også sige at jeg er bange for det er en kræftknude. :( Held og lykke med ham, jeg har også et lille hamster på 2,8 måneder der måske også har kræft. :'(

Held og lykke med ham, få fat i en dyrlæge.

Knus og finger kryds fra FRederikke og lille Vimse (Som også er syg. :( )
Hilsen Frederikke, og de tre små tumlinger. :)

Kig gerne forbi min gnavergalleri, og smid en stemme hos mine hamstere. :) http://www.gnavergalleri.dk/bruger/1614 ... _tumlinger_

louisekold
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 13. mar 2013 13:56

Re: Pinaldo har fået en knude :(

Indlæg af louisekold » 13. apr 2014 09:28

Synes helt klart at du skal tage til dyrlæge
Med Venlig Hilsen
Louise Kold Larsen

Billede

Laeborg
Indlæg: 6782
Tilmeldt: 7. nov 2010 23:40

Re: Pinaldo har fået en knude :(

Indlæg af Laeborg » 13. apr 2014 23:26

Der blev skrevet d. 11. december at han var kommet sig over knuderne.
Det står et par indlæg længere oppe :)
Hilsen Jonas Læborg
Opdræt: Donau's Opdræt

gnaverhuset
Indlæg: 233
Tilmeldt: 31. dec 2013 14:45

Re: Pinaldo har fået en knude :(

Indlæg af gnaverhuset » 24. maj 2014 23:45

Hvordan går det med ham?eller er han i hamsternhimlen nu :(? <3
Moeskjær's Hamsteropdræt :)

Facebook: moeskjaer's hamstery

Låst