Snehvides kamp - er slut :(

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
vonJul
Indlæg: 506
Tilmeldt: 21. jan 2013 00:14

Snehvides kamp - er slut :(

Indlæg af vonJul » 7. okt 2014 13:22

Jeg sidder og har brug for at komme ud med mine erfaringer og oplevelser ved at følge en hamsters kamp for overlevelse og skabelsen af et godt liv.

Som nogle nok ved er Snehvide min lille "redningshammi" - da jeg fik hende hjem som 6 måneder gammel var hun et lille myr på 80 gram og en kæmpe hidsigprop. Hun maltrakterede vandflasker og bur, og jeg måtte kæmpe med hende for at få hende til at forstå at det var okay at være frustreret.
I efteråret 2013 fik hun et alaskabur og boede midlertidigt hjemme ved min faster og onkel hvor hun fortsatte med at være maltrakterende, men alligevel fik hun boret sig ind i hjertet på min onkel og hun kom til et punkt hvor hun faldt ned og blev rolig i det store bur.
Vægten steg og bum pludselig var Snehvide ikke et lille hidsigt myr på 80 gram men en flot stor pige der charmerede sig ind på alt og alle, og tog udstillingerne med storm!

Søndag den 5. oktober 2014 forandrede min Hvidemus sig fra den ene time til den anden! Øjnene var klistret sammen med blodigt puds og hun tabte sig 10 gram natten over, og mandag tog vi til dyrlægen der foreslog vi prøvede at dryppe hendes øjne og se om vi ikke kunne få hende tilbage til normal tilstand inden for den kommende uge.

I dag den 7. oktober er jeg en meget frustreret ejer af en meget skidt tilpas hamster. Snehvide får pt. opblødt vådfoder til kattekillinger og sukkervand for at hendes energi ikke forsvinder helt. Hendes øjne renses i saltvand fra apoteket og bliver dryppet hver anden time. Hun virker ikke til at lide, men er bare meget meget træt og energiforladt, og vil allerhelst ligge og nulle når hun er oppe.
Dyrlægen mener stadig at jeg skal fortsætte med øjendråberne til fredag medmindre hun fuldstændig ændre tilstand til det langt værre. Han mener at hendes adfærd er fordi øjnene driller, men gud hvor det skærer i mit hjerte at min baby er blevet syg.

Kampen for Snehvide fortsætter men min baby er ikke helt ung længere hvilket alle tegn også viser :(
Senest rettet af vonJul 8. okt 2014 19:09, rettet i alt 1 gang.

vonJul
Indlæg: 506
Tilmeldt: 21. jan 2013 00:14

Re: Snehvides kamp - den fortsætter

Indlæg af vonJul » 8. okt 2014 00:13

Den 8. oktober klokken 00.38 mistede Snehvide desværre kampen mod hendes ukendte sygdom - der var til sidst mistanke om en hurtigtvoksende hjernetumor.

Hun var en lille fighter men denne gang var det en tabt kamp og jeg måtte sige farvel til hende.

Billede

Snehvide, min engel
Mit et og alt
Du har sat de største potespor i mit hjerte
Jeg håber jeg satte lige så store i dit.
Du var alt hvad en person kunne ønske sig
Ganske mere til!
Sov sødt min pige - pas på dig selv!

Lotte
Indlæg: 163
Tilmeldt: 24. apr 2011 18:23

Re: Snehvides kamp - den fortsætter

Indlæg af Lotte » 8. okt 2014 08:11

Stakkels lille Snehvide og stakkels dig. Du tog dig så godt af hende, og hvis det var en hurtigtvoksende tumor, er der ikke noget at gøre. Det går bare så hurtigt, og det er utrolig hårdt. Der findes ikke ord, der kan beskrive den sorg, det er at miste en højtelsket hamster.
Knus til dig.
Hvil i fred, lille Snehvide. :lys

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Snehvides kamp - den fortsætter

Indlæg af PiaH » 8. okt 2014 08:32

Hvil i fred :lys
Fra mig og Zoo

louisekold
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 13. mar 2013 13:56

Re: Snehvides kamp - den fortsætter

Indlæg af louisekold » 8. okt 2014 11:47

hvil i fred smukke snehvide.
Med Venlig Hilsen
Louise Kold Larsen

Billede

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: Snehvides kamp - den fortsætter

Indlæg af Rasholm » 8. okt 2014 14:30

:lys
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

mjoller
DHF - Dommer
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 12. feb 2013 16:56

Re: Snehvides kamp - er slut :(

Indlæg af mjoller » 8. okt 2014 22:26

:lys
Hilsen Michelle, Brocoli, Flopper og Hønse.
Fischers hamsteropdræt

Låst