Hvad er der mon sket?

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Rasmine
Indlæg: 104
Tilmeldt: 13. jun 2011 19:55

Hvad er der mon sket?

Indlæg af Rasmine » 25. jan 2016 22:55

Øv!

Har lige fundet min datters hamster død. Hun er ikke hjemme, så hun ved ikke noget.

Jeg undrede mig over, at der ikke var nogen aktivitet i buret her til aften. Hamsteren var kun omkring 14 måneder gammel, og virkede aktiv og frisk, så det var ikke ventet. Da hun ikke kiggede ud af huset, ved at jeg rumsterede ved buret, løftede jeg huset...ingen hamster. Efter at have rodet rundet i strøet i buret, fandt jeg hende under hendes sandbad, som er i en keramikskål.

Hun har normalt gravet helt vildt i buret, så huset fx. stod helt skævt, og der ofte var strø i madskålet, så hvad tænker I erfarne hamsterejere, at der kan være sket?

Rasmine
Indlæg: 104
Tilmeldt: 13. jun 2011 19:55

Re: Hvad er der mon sket?

Indlæg af Rasmine » 26. jan 2016 13:08

Slet ingen med et bud på, om de nogle gange "bare" ikke kan komme ud igen? Eller om hun mon har fået et ildebefindende?

Jeg har det dårligt med, at have fundet hende på den måde, fordi at det er svært ikke at bebrejde sig selv.

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: Hvad er der mon sket?

Indlæg af Rasholm » 26. jan 2016 16:01

Det er desværre nogle gange det der sker. Det er ikke alle hamstere der bliver omkring de 2 år. Jeg mistede selv en forrige år, som kun var 9 måneder. Frisk og aktiv om aftenen, død næsten morgen.

Håber din datter tager det nogenlunde, men det er hårdt at miste noget man har holdt meget af :cry:
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

Rasmine
Indlæg: 104
Tilmeldt: 13. jun 2011 19:55

Re: Hvad er der mon sket?

Indlæg af Rasmine » 26. jan 2016 18:17

Rasholm skrev:Det er desværre nogle gange det der sker. Det er ikke alle hamstere der bliver omkring de 2 år. Jeg mistede selv en forrige år, som kun var 9 måneder. Frisk og aktiv om aftenen, død næsten morgen.

Håber din datter tager det nogenlunde, men det er hårdt at miste noget man har holdt meget af :cry:
Vores to tidligere vinterhvide blev begge omkring 2 1/2 år, og hende her virkede også frisk og nysgerrig.

Det jeg har det skidt med er som sagt det med, om hun ikke har kunnet komme fri af sandbadet igen - tanken om at hun måske har lidt er ikke rar. Jeg håber lidt, at hun måske har fået noget lignende en blodprop og intet har mærket.

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: Hvad er der mon sket?

Indlæg af Rasholm » 27. jan 2016 11:30

Jeg tror ikke at problemet ligger i, at hun lå under sandbadet. De har det jo med at grave sig under alt muligt, hvor vi andre tænker at der ikke rigtig er plads.
Min umiddelbare tanke er, at hun bare er død, sovet ind. Måske ramt af en blodprop eller hjerneblødning. Men hun har måske ikke oplevet noget ubehag overhovedet.
Du skal ikke have dårlig samvittighed, der var intet du kunne have gjort.
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

vonJul
Indlæg: 506
Tilmeldt: 21. jan 2013 00:14

Re: Hvad er der mon sket?

Indlæg af vonJul » 27. jan 2016 15:11

Det lyder som om hun bare er sovet ind i sidste ende.
Jeg oplevede det selv med en kineser her den 31. december, hvor hun dagen før havde været med ude og ordne bure hygge og fjolle rundt. Dagen efter lå hun død i buret.

Nogle sover bare ind, det er hvad der desværre sker. Andre bliver bare mere og mere afpillede og triste at se på, men er friske og livlige indtil man selv tager den endelige beslutning. :)

Låst