Sår på kinden??

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Floof
Indlæg: 10
Tilmeldt: 20. apr 2016 23:57

Sår på kinden??

Indlæg af Floof » 29. jun 2016 22:52

Hej allesammen,

Her til aften, da jeg ville fylde min dværghamsters madskål op igen, og han derfor kom glad valsende ud, spottede jeg noget mærkeligt på hans kind. Troede først det bare var hans pels, der sad forkert, men da jeg så fik ham ud, gik det op for mig, at det var blod?? Der er en skaldet plet rundt om et lille "hul"/sår, hvorfra der har løbet en stribe blod. Det ser ikke super makabert ud, men alligevel voldsomt nok til, at jeg er en smule nervøs.
Han er ikke altid den bedste til at sidde stille i hånden, så det er svært at få et ordentligt kig på ham, selv i god belysning. Det så ikke betændt ud eller noget, og der var som sagt knap nok dannet skorpe på, så det må være relativt nyt. Han havde det i hvert fald ikke i går aftes.

Så nogen idéer om, hvad der kan have forårsaget det? Kan han være faldet ned fra noget og slået sig på kinden eller? Synes bare det er lidt sært, at noget af pelsen så også skulle være forsvundet derfra... men hvis nu han har pillet/kløet i det, kan det jo være.
Jeg kan jo ikke rigtig tage til dyrlæge med ham nu, men mon det er nødvendigt? Jeg kan desværre ikke få taget et ordentligt billede, men det er som sagt ikke noget superstort sår.
Kan man nøjes med at rense det med vand eller skal der andet til, for at det ikke (muligvis) bliver betændt?

Tak for hjælpen på forhånd, og undskylder den halvlange smøre.

mjoller
DHF - Dommer
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 12. feb 2013 16:56

Re: Sår på kinden??

Indlæg af mjoller » 3. jul 2016 07:49

Har du noget i buret han kan have revet sig på?
Jeg ville ikke begynde at vaske det hvis det ikke er betændt. De er ret gode til at vaske sig selv
Hilsen Michelle, Brocoli, Flopper og Hønse.
Fischers hamsteropdræt

Låst