Keder min hamster sig?

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Malle333
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15. jul 2016 22:06

Keder min hamster sig?

Indlæg af Malle333 » 15. jul 2016 22:13

Hejsa,
Min kæreste glemte fornyeligt at lukke buret til vores hamster. Han gik derfor på et lille eventyr i vores lejlighed mens vi sov. Vi fandt ham heldigvis i god behold, og han ser ikke ud til at have taget skade overhovedet. Han spiser normalt, drikker normalt og pels er tjekket og ser normal ud. Der er dog én ting der er ændret. Han plejer at være meget aktiv omkring kl. 21:30, hvilket han ikke er mere. Hvis han er oppe ved dette tidspunkt, så kravler han op på det højeste punkt i buret, og forsøger at komme ud. Han har jo fundet ud af, at det er lidt sjovere udenfor. Vi har rykket rundt på hans ting og givet ham nyt legetøj, dog gør han det stadig og det virker til at han nu keder sig. Bør jeg være bekymret? Han plejer at løbe en del i sit hjul, og da han kun er 7 uger burde han jo være meget aktiv... :(

Derudover har jeg et spørsmål til hans vægt:
Han er en guldhamster på 7 uger og vejer omkring 100 g. Er dette normalt?

Tak :-)

LiseJuul
Indlæg: 940
Tilmeldt: 10. sep 2013 18:54

Re: Keder min hamster sig?

Indlæg af LiseJuul » 16. jul 2016 12:33

Hej med dig,
Ja, han har jo fundet ud af at der er noget mere interessant udenfor - men hvor stort er hans bur? Det er en mulighed at give ham et større bur, fyldt med diverse aktiveringsmuligheder, som kan give ham mere stimulering og dermed kan man prøve at undgå tremmebideriet og udelængslen :)

Ja, en guldhamster på 7 uger og 100 gram er fint :)
Billede

Malle333
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15. jul 2016 22:06

Re: Keder min hamster sig?

Indlæg af Malle333 » 16. jul 2016 13:46

Vi har bygget vores eget bur på 100 x 50, så det er ret stort. Der er kun tremmer i toppen, som er låget. Han går op på sit hus i buret, som er det højeste, og kigger op for at komme ud. Han har en del legetøj og ting han kan kravle på, så jeg ved ikke hvad jeg mere skal gøre. Derudover bruger han nu mere tid på at sidde på sit hus, end at lege og løbe i sit hjul, hvilket bekymre mig. Han sover også mere end før :-(

Lotte
Indlæg: 163
Tilmeldt: 24. apr 2011 18:23

Re: Keder min hamster sig?

Indlæg af Lotte » 23. jul 2016 19:45

Hej
Alle mine guldhamstere har været en tur på gulvet i min stue om aftenen for at motionere, selvfølgelig under opsyn. Jeg ved ikke, om I har mulighed for det? De fleste hamstere elsker at få lov til at føle den frihed. Man er selvfølgelig nødt til at kigge rummet efter for at se, om det lille kræ kan komme til at bide ledninger over eller komme til skade evt. ved at kravle op mellem en væg og en reol for derefter at falde ned og slå sig. Det kan være, I med nogle få justeringer (ledninger væk fra gulvet, møblerne lidt ud fra væggen. Pas på med stofsofaer, de er særligt gode til at kravle op ad) kan lave et dejligt løbeareal for den lille fyr.
Det skal lige siges, at jeg tror, at den frie gulvmotion er mest egnet til guldhamstere, da dværghamstere pga. deres størrelse har nemmere ved at klemme sig ind i sprækker og blive væk.

Held og lykke med aktivering af den lille fyr.

Låst