Hårtab, aflivning?

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
MarianneTopping
Indlæg: 4
Tilmeldt: 10. aug 2016 19:50

Hårtab, aflivning?

Indlæg af MarianneTopping » 10. aug 2016 19:58

Hejsa

Min dværghamster er ved at nærme sig de 2 år og jeg ved at det lakker mod enden.

Han fik pludselig lidt problemer med bagenden, slæbte lidt og vi tænker han måske har slået sig.
Dog virker han lige så frisk som han plejer og både spiser, drikker, tisser og kommer af med afføring.

Pludselig begyndte han at tabe pelsen og det er her vi synes det er ved at være synd for ham. Vi er dog lidt i tvivl om han skal aflives, selv om vi er klar til at det skal være i morgen. Han virker nemlig stadig frisk, spiser, drikker osv.

Her til aften var jeg opmærksom på at han klør sig og har derfor kigget ham efter, men kan ikke finde synlige tegn på mider eller andet (de ting jeg har læst lyder til at man kan se dem?).

Er der nogen af jer der kan komme på noget der ellers kan give pelstab?
Vi er ikke parate til at tage ham med til dyrlæge for behandling, det er synd at han skal udsættes for det, når han er gammel og ikke har så lang tid tilbage.

På forhånd tak :)

Hilsen Marianne

Laeborg
Indlæg: 6782
Tilmeldt: 7. nov 2010 23:40

Re: Hårtab, aflivning?

Indlæg af Laeborg » 10. aug 2016 20:28

Hej Marianne

Jeg synes det lyder som en hamster, det er tid at sige farvel til, selv om det ikke er sjovt at tage den beslutning :(
Mider og andet utøj kan være meget ubehageligt for ham, og så er det ikke værdigt for ham at gå med det den sidste tid, hvis I ikke ønsker at få ham konsulteret og behandlet. Så er han bedre tjent med at I tager den tunge beslutning, så længe det foregår på en ordenlig måde.
Hilsen Jonas Læborg
Opdræt: Donau's Opdræt

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: Hårtab, aflivning?

Indlæg af Rasholm » 10. aug 2016 20:37

Enig i at I bør sige det endelige farvel i morgen :cry:
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

MarianneTopping
Indlæg: 4
Tilmeldt: 10. aug 2016 19:50

Re: Hårtab, aflivning?

Indlæg af MarianneTopping » 10. aug 2016 21:43

Tak skal I have, det er også det vi er kommet frem til og bare rolig, selv om vi kun har fornøjelse af vore hamstre i så få år, holder vi meget af dem og sørger selvfølgelig for en rolig og "venlig" aflivning, andet ville være utænkelig.
De bliver altid begravet, buret bliver rengjort og så er det tid til den næste - altid uden vi kigger køn, altid med det samme navn :)

Tak for jeres svar.

Låst