Undervægtige??

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Hamsterhjulet

Undervægtige??

Indlæg af Hamsterhjulet » 7. sep 2008 20:03

Jeg synes mine guldere er liiiidt små i forhold til andre:

Jamie, 10 måneder - 109g

Iwicat, 3 måneder i overmorgen - 100g

Jaqueline, 2½ måned - 88g (hendes søstre fra samme kuld vejer 120g)
:?

Det får ikke for lidt mad - tværtimod :lol: Jeg forkæler dem vidst.. :oops:

Er de undervægtige eller det bare mig der overreagerer? :?
Mvh. Fanni & Goldies
Billede

Vimse

Indlæg af Vimse » 7. sep 2008 20:23

hmmm måske de bare er sådan af byggning?
Ligesom mennesker er kan være krafitigt bygget og nogle meget spinkle.
Men jeg ved det ikke tror du skal vente på nogle af det lidt mere ''erfarende'' kommer på sagen. Hehehe.
KH. Kathrine

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 7. sep 2008 20:26

tja... hvad synes du selv når du har dem oppe? vil ikke mene de er undervægtige, medmindre at du kan mærke deres knogler meget tydeligt, min belle er også stadig kun knap halv størrelse af hvad hendes søskene, men hun var også den mindste i kuldet, så tror også det hat en del at sige. Så en bror og en søster i sidste uge... men min belle er godt i stand selv om hun er lille. Kan dog ikke sige hvad hun vejer da vi endnu ikke har fået fat i en digital vægt :oops:
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Lykke

Indlæg af Lykke » 7. sep 2008 20:26

Har du set mit spørgsmål om det samme, der er fra i mandags?

Såvidt jeg fandt frem til er 109g en fin vægt for en han. Jeg synes stadig at Aragons knap 120g er i underkanten. Men jeg tror også, det kommer meget an på deres bygning.

Jeg synes Benjamins forslag om at mærke (forsigtigt) på ribbene var ret godt. Ud fra det var der ingen tvivl om, at min Aragon var den tyndeste. Men man kan mærke både ribben og andre knogler også på små-fede Bonnie  :wink:

Iwicat er jo ikke udvokset endnu, men hvis det er en hun, må hun gerne vokse lidt mere. Såvidt jeg husker, er det kuld dog også relativt slanke hamstere.

Alle 4 tilbageværende af Jaquelines søstre vejer faktisk fra 110g til lidt over 120g (her lige nu var det faktisk 119, 133, 137 og 142g, men så har de også lige spist osv.). Og mor vejer jo 181g og far 137g, så de er nogle basser. Det er som om de har bredere hofter end f.eks. min Roxy.
De kan jo godt variere, men jeg synes da det er mærkeligt, at Jaqueline vejer så meget mindre.

Jeg har givet lidt mere kattetørfoder og nødder til de mindste af mine. Hamsterne kan jo nemt motionere forskelligt, spise forskelligt eller have forskelligt stofskifte.

AnnaR

Re: Undervægtige??

Indlæg af AnnaR » 7. sep 2008 22:09

Jamie, 10 måneder - 109g
Det synes jeg lyder fint nok. Hanner ne bliver jo som reel mindre.

Iwicat, 3 måneder i overmorgen - 100g
Har en søster til hende og hun vejer lige knap 120 gram, men synes også hun er en basse. Og hun er mere kraftigt bygget end hannibal

Jaqueline, 2½ måned - 88g (hendes søstre fra samme kuld vejer 120g)
Det synes jeg er lidt. Hun er ikke helt udvokset endnu, men synes hun burde veje mere end det. Giv hende en masse lækkert. Hundekiks er ret fede f.eks.

contraria

Indlæg af contraria » 7. sep 2008 22:51

Jamie er fin... :D  :wink:

Ivikat kommer fra et stort kuld og de er alle lette og spinkelt byggede... jeg vil mene det kommer fra deres far.. og her skal det så siges at far udvikler sig meget langsomt.

han er snart 1 år gammelt og er først nu begyndt at se ud som en guld hamster skal i bygning og type.

Iwicat skal ha tid til at hvikse. og så har alle fra mors side af familien et ret højt aktivitets niovu, så jeg vil måske tilbyde mere fed mad til lige net op den linie som Iwicat udgør.

din pige fra Lykke er alt for ung til at de vil ku veje hende og såge at hun er undervægtigt. hun er knap kommet i puppeteten.. og hun vil vokse meget. at hun er lille i vægt i forhold til sine søskende vil jeg ikke ligge så meget i, så længe jeg kan føle at hun har sul på sidebenene.. med andre ord. mærk på hende - er hun MEGET Tynd og vær en knogle kan mærkes så vil jeg bruge megere killingetørkost da det mest fedt i det.

i hundemad er der flere proteninder ind i kattemad. så skal det fede er det bedste en meget fed kattetørkost, solsikkekærner, Johannesbrød, jordnøder, og mindre frø som vil ku gøre trekket.
de venligste hilsner amanda

Hamsterhjulet

Indlæg af Hamsterhjulet » 8. sep 2008 05:49

Tusind tak allesammen :D

Puha - det er vist bare mig der overreagerer - heldigvis :lol:

Dog må jeg da lige give Jaqueline lidt ekstra så :wink:
Mvh. Fanni & Goldies
Billede

Spot

Indlæg af Spot » 8. sep 2008 12:55

Haha !! undskyld hvis jeg gjorde dig urolig i går!!  :wink:
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Hamsterhjulet

Indlæg af Hamsterhjulet » 8. sep 2008 13:07

Spot skrev:Haha !! undskyld hvis jeg gjorde dig urolig i går!!  :wink:
Haha, nej nej! :lol:
Havde tænkt på at spørge inden :D  :lol:
Mvh. Fanni & Goldies
Billede

Spot

Indlæg af Spot » 8. sep 2008 13:13

okay! hihi.. synes nu at Jamie ser så stor ud på billeder at han umuligt kan være undervægtig!
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Hamsterhjulet

Indlæg af Hamsterhjulet » 8. sep 2008 13:31

Spot skrev:okay! hihi.. synes nu at Jamie ser så stor ud på billeder at han umuligt kan være undervægtig!
Hehe - det er pelsen!! :lol:  :lol:  :lol:
Mvh. Fanni & Goldies
Billede

burrus

Indlæg af burrus » 8. sep 2008 13:55

109 er fint for en han synes jeg  :wink:  James vejer ca 100-115 alt efter kondition :wink:  

tror det er svært at sætte en vægtgrænse på - tror du skal tage og føle på hamsen :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 8. sep 2008 15:23

Vejer I guldhamsterne i madvægte? Tror gerne jeg vil veje Luke i aften - bliver helt nysgerrig på at finde ud af hvad han vejer I forhold til jeres guldbamser, når jeg læser med her!  :lol:
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

Lykke

Indlæg af Lykke » 8. sep 2008 15:39

HamsterMiaah skrev:Vejer I guldhamsterne i madvægte? Tror gerne jeg vil veje Luke i aften - bliver helt nysgerrig på at finde ud af hvad han vejer I forhold til jeres guldbamser, når jeg læser med her!  :lol:
ja, i en bøtte og så op på køkkenvægten (og så skal man selvfølgelig lige vide hvor meget bøtten vejer eller nulstille vægten med bøtten på, før hamsteren puttes i).

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 8. sep 2008 16:54

contraria skrev:i hundemad er der flere proteninder ind i kattemad. så skal det fede er det bedste en meget fed kattetørkost
Er der ikke flere proteiner i kattemad?

Hundekiks er ret fede, og kan godt erstatte lidt af kattetørfoderen.

Låst