Hvor finder jeg?
-
Ginger
Hvor finder jeg?
Når jeg skal have nyt hamster engang, har jeg besluttet mig ikke at få en der er efter Spiderhamster, og derfor heller ikke lave flere unger mellem ham og Dalila.
Men vil gerne have en Guldhamster - som er stor. Har set nogle herinde der nærmest er ligeså store som en hånd, og de er mine hamstere bestemt ikke.
Hvor finder man disse store Guldhamstere? Hvilke opdrættere skal jeg kigge hos?
Men vil gerne have en Guldhamster - som er stor. Har set nogle herinde der nærmest er ligeså store som en hånd, og de er mine hamstere bestemt ikke.
Hvor finder man disse store Guldhamstere? Hvilke opdrættere skal jeg kigge hos?
-
HamsterMiaah
De Svenske Guldhamstere er nemlig avlet meget større end de danske, dog er det meget varierende hos de danske Guldhamstere generne er nok blevet rodet godt sammen for jeg har også haft meget store individer imellem uden vi har kendt noget til svensk blod i linierne.
Så mine dyr varierer meget i størrelse men jeg kan nu bedst lide dem når der er lidt størrelse på dem.
Men hvem der lige har store hamstere det vil jeg ikke udtale mig om.
Så mine dyr varierer meget i størrelse men jeg kan nu bedst lide dem når der er lidt størrelse på dem.
Men hvem der lige har store hamstere det vil jeg ikke udtale mig om.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
-
Ginger
ja der er stor forskæl på 120 og 200..
selv min cantal på 16o (svensker) og min orca dreng på 120 er der stor forskæl på.
dem som har svenskere lige nu er.
pia (burrus) med opdrættet DK Nadezhda's (Thy)
Charlotte (Mahonia) med opdrættet Mahonia's (Thy)
Haidi (DarkAngel**) (sønder jylland)
Mig Amanda (contraria) med opdrættet Contraria (københavn)
(Mette (Lykke) med opdrættet Lykke's, har lånt min svenske pige cantal og sku gerne få unger nu her snart)
og ja der kommer rigtig gang i den, fra nu af og frem efter
selv min cantal på 16o (svensker) og min orca dreng på 120 er der stor forskæl på.
dem som har svenskere lige nu er.
pia (burrus) med opdrættet DK Nadezhda's (Thy)
Charlotte (Mahonia) med opdrættet Mahonia's (Thy)
Haidi (DarkAngel**) (sønder jylland)
Mig Amanda (contraria) med opdrættet Contraria (københavn)
(Mette (Lykke) med opdrættet Lykke's, har lånt min svenske pige cantal og sku gerne få unger nu her snart)
og ja der kommer rigtig gang i den, fra nu af og frem efter
de venligste hilsner amanda
Sys der er meget forskelv på de hammier.. men ja det er svenske.. men jeg for da godt nok også nogen store nogen imellem mine guldklumper.. har 3 fra mit første kuld.. og nu det noget tid siden jeg vejet dem.. men hvis jeg skal skal sige hva jeg tror.. så vejer den ene 133 den anden 155 og den sidste 178 eller højere.. hun ligger i vært fald i min top 3 af de største jeg har.. hun er bare stor! :lol:
-
Ginger
Det hjælper selvfølgelig at der er svenske gener i dem, men ellers er det jo selve opfodringen af dem fra de er unger af, der er forskellen. De svenske hamstere bliver jo bl.a. fodret med pandekager, babymos og andet, som vi danskere jo ikke har for vane at gøre.
Jeg har en svensker, som får dobbelt så meget foder som de øvrige ellers taber han sig.
Jeg har en svensker, som får dobbelt så meget foder som de øvrige ellers taber han sig.
Næstformand i Dansk Hamster Forening - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Der er også nogle "stammer" af hamstere i Danmark, der bare er større eller mindre end gennemsnittet. Der kan være virkeligt stor forskel.
Når du skal have en hamster, kan du jo søge herinde og skrive du kun er interesseret i store hamstere.
Udover at jeg pt. har avlet på Amandas Cantal, så har jeg Bonnie (der stammer fra Benjamin) som typiske vejer omkring 180g og også får store unger.
Men selvom Bonnie vejer mere end Cantal (ca. 20g), så ser Cantal bredere ud.
Når du skal have en hamster, kan du jo søge herinde og skrive du kun er interesseret i store hamstere.
Udover at jeg pt. har avlet på Amandas Cantal, så har jeg Bonnie (der stammer fra Benjamin) som typiske vejer omkring 180g og også får store unger.
Men selvom Bonnie vejer mere end Cantal (ca. 20g), så ser Cantal bredere ud.